BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaöğretim Öğretmenlerinin Örgüt içi Bilgi Paylaşımı, Örgütsel Öğrenme ve Entelektüel Sermaye Düzeyleri Arasındaki İlişki

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 3, 932 - 947, 27.12.2016
https://doi.org/10.17860/mersinefd.282391

Öz

Öz: Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğretmenlerinin örgüt içi bilgi paylaşım düzeyleri, örgütsel öğrenme düzeyleri ve entelektüel sermaye düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve entelektüel sermayeye ilişkin regresyon modelinin oluşturulmasıdır. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın örneklemini İstanbul ili Bağcılar İlçesi ortaöğretim kurumlarında çalışan 408 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin analiz edilmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü ANOVA, korelasyon ve regresyon test teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin entelektüel sermaye düzeyi ile okul türü ve mesleki kıdem değişkenleri arasında; öğretmenlerin bilgi paylaşım düzeyi ile okul türü, cinsiyet ve kıdem değişkenleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur Örgütsel öğrenme ile demografik değişkenler arasında ise anlamlı farklılık bulunmamıştır. Örgüt içi bilgi paylaşımı ve örgütsel öğrenme değişkenleri birlikte, entelektüel sermayedeki toplam varyansın yaklaşık %68’ini açıklamaktadır. Bu sonuç örgütsel öğrenme ve örgüt içi bilgi paylaşımının entelektüel sermayenin önemli yordayıcıları olduğunu göstermektedir.

Anahtar Kelimeler: Entelektüel sermaye, bilgi paylaşımı, örgütsel öğrenme

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gündüz Güngör

Cevat Celep Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güngör, G., & Celep, C. (2016). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Örgüt içi Bilgi Paylaşımı, Örgütsel Öğrenme ve Entelektüel Sermaye Düzeyleri Arasındaki İlişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 932-947. https://doi.org/10.17860/mersinefd.282391

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.