Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gençlere Bilimi Anlatmak Üzerine Bir Deneyim: Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi

Yıl 2018, Cilt: 14 Sayı: 1, 436 - 449, 20.04.2018
https://doi.org/10.17860/mersinefd.401155

Öz

Çalışmanın
amacı, gençlere bilimi anlatmak ve sevdirmek amacıyla kurulan Gençlik ve Spor
Bakanlığı tarafından desteklenen Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi’nin
kuruluşunu, işleyişini, gerçekleştirdiği faaliyetleri, proje kapsamında
gerçekleşen etkinliklerin etkililiğini
anlatmaktır. Araştırma tarama modeliyle
desenlenmiş olup, çoklu yöntem stratejisi benimsenmiştir.
Çalışmaya 15-29 yaş arası 570 kız 588 erkek olmak üzere 1158 genç
katılmıştır. Proje bitiminden 2017 yılı Haziran ayına kadar Uluslararası Bilim
Derneği’nde yapılmış olan atölye çalışmalarına ise 15-29 yaş arası 420 kız 380
erkeğin oluşturduğu 800 genç katılmıştır. Çalışmanın bütününü ise 990 kız ve
968 erkekten oluşan 1958 kişi meydana getirmiştir. 15-20, 20-25 ve 25-29 yaş aralığının
oluşturduğu ve 3 grup halinde toplam 249 saat olarak bilim tarihi, Türk ve
İslam Dünyasında bilim alimleri gibi 16 bilimsel etkinlik gerçekleştirilmiş
projenin devamında da atölye çalışmaları şeklinde 172 saat çalışma yapılmıştır.
Veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından geliştirilen “Gençlerin Gerçekleşmesi
Planlanan Bilimsel Etkinliklere Yönelik Görüşleri Anketi”, “Bilimsel
Etkinlikleri Değerlendirme Anketi” ve “Bilimsel Etkinlikleri Değerlendirme
Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda
gençlerin bilimsel etkinliklerden genel memnuniyet düzeyinin, eğitimcilerden
memnuniyet düzeyinin ve fiziki olanaklar ve eğitim materyallerinden memnuniyet
düzeyinin oldukça yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca bilimsel etkinlikleri
gerçekleştiren eğitimcilerin anlattıkları konularda yeterli olduğunu, bilimsel
etkinliklerin kariyerlerine ve kişisel gelişimlerine katkı sağladıklarını ifade
etmişlerdir.

Kaynakça

  • Falk, J.H., Needham, M.D., Dierking, L.D. & Prendergast L. (2014). International Science Centre Impact Study Final Report. The International Science Centre, Corvallis, USAGarnett, R. & Ghislaberti, A. (2001). The impact of science centers/museums on their surrounding communities: Summary report. Questacon - The National Science and Technology which is located in Canberra, Australia. TUBİTAK (2005). Bilim okuryazarlığı araştırması. Ankara: Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumuwww.tuik.gov.tr
  • Garnett, R. & Ghislaberti, A. (2001). The impact of science centers/museums on their surrounding communities: Summary report. Questacon - The National Science and Technology which is located in Canberra, Australia.
  • TUBİTAK (2005). Bilim okuryazarlığı araştırması. Ankara: Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu
  • www.tuik.gov.tr
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şuay Nilhan Açıkalın 0000-0002-5361-7667

Şefika Şule Erçetin 0000-0002-7686-4863

Nihan Potas 0000-0002-0393-3135

Halime Güngör 0000-0002-3283-1250

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Açıkalın, Ş. N., Erçetin, Ş. Ş., Potas, N., Güngör, H. (2018). Gençlere Bilimi Anlatmak Üzerine Bir Deneyim: Uluslararası Gençlik ve Bilim Merkezi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 436-449. https://doi.org/10.17860/mersinefd.401155

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.