Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Babamın Sesi ve Annemin Şarkısı'nda Ev ve Ses Arayışı

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2 - Sinema ve Politika, 517 - 523, 15.12.2016

Öz

2000’ler Türkiye Sineması’nda  geçmişte gölgede kalan ya da bırakılan politik sorunların irdelendiği görülmektedir. Kürt sorunu da muhalif, eleştirel ya da politik sıfatlarıyla tanımlayabileceğimiz filmlerde sıklıkla karşımıza çıkar. Bu çalışmada, Kürt sorunu bağlamında ele alınan Babamın Sesi (Zeynel Doğan ve Orhan Eskiköy, 2012) ve Annemin Şarkısı (Erol Mintaş, 2014) filmleri arasında “ev” ve “ses” kavramları aracılığıyla bir diyalog kurulmaya çalışılmıştır. Kalınan ev hayaletlerle doludur. Peki ya gidilen ev?


Kaynakça

  • Çelik, A. (2012). Işık Ağaçları. D. M. Mungan (der.) içinde, Bir Dersim Hikayesi (s. 82-88). İstanbul: Metis.
  • Gürbüz, Ş. (2012). Çok Uzakmış Ancak Tayyareyle Gidilebilirmiş. D. M. Mungan (der.) içinde, Bir Dersim Hikayesi (s. 70-77). İstanbul: Metis.
  • İpek, D. (2016). Felakete Tanıklık Etmek: Kürt Sineması. Hüseyin Köse (Ö. İ. Haz.) içinde, Gözdeki Kıymık: Yeni Türkiye Sinemasında Madun ve Maduniyet İmgeleri (s. 313-341). İstanbul: Metis.
  • Kesmez, M. (2015). Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz. İstanbul: Sel.
  • Sönmez, S. (2015). Filmlerle Hatırlamak. İstanbul: Metis.
  • Suner, A. (2006). Hayalet Ev: Yeni Türk Sineması'nda Aidiyet, Kimlik ve Bellek. İstanbul: Metis

Quest for Home and Sound in Babamın Sesi and Annemin Şarkısı

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2 - Sinema ve Politika, 517 - 523, 15.12.2016

Öz

It is observed that political problems which were overlooked or left behind in the past are studied in the Turkish Cinema of 2000s. The Kurdish problem is also frequently examined in the movies that can be defined as opponent, critical or political. In this study,-discussed in the context of the Kurdish problem- a dialogue between the films Babamın Sesi (Zeynel Doğan ve Orhan Eskiköy, 2012)  and  Annemin Şarkısı (Erol Mintaş, 2014) is tried to be established by means of "house" and "sound". The house to stay is haunted by the ghosts. What about the house to go?


Kaynakça

  • Çelik, A. (2012). Işık Ağaçları. D. M. Mungan (der.) içinde, Bir Dersim Hikayesi (s. 82-88). İstanbul: Metis.
  • Gürbüz, Ş. (2012). Çok Uzakmış Ancak Tayyareyle Gidilebilirmiş. D. M. Mungan (der.) içinde, Bir Dersim Hikayesi (s. 70-77). İstanbul: Metis.
  • İpek, D. (2016). Felakete Tanıklık Etmek: Kürt Sineması. Hüseyin Köse (Ö. İ. Haz.) içinde, Gözdeki Kıymık: Yeni Türkiye Sinemasında Madun ve Maduniyet İmgeleri (s. 313-341). İstanbul: Metis.
  • Kesmez, M. (2015). Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz. İstanbul: Sel.
  • Sönmez, S. (2015). Filmlerle Hatırlamak. İstanbul: Metis.
  • Suner, A. (2006). Hayalet Ev: Yeni Türk Sineması'nda Aidiyet, Kimlik ve Bellek. İstanbul: Metis
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Değiniler
Yazarlar

Zeynep KAYACAN Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2016
Kabul Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2 - Sinema ve Politika

Kaynak Göster

APA KAYACAN, Z. (2016). Babamın Sesi ve Annemin Şarkısı’nda Ev ve Ses Arayışı. Moment Dergi, 3(2), 517-523. https://doi.org/10.17572/moment.410125