Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Orta Okul Öğrencilerinin Düzenli Sportif Aktivite ve Okul Başarı Puanlarının Karşılaştırılması

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 31 - 36, 29.12.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı 5. ve 6 ıncı sınıf öğrencilerinin düzenli sportif aktiviteye katılımlarının okul başarı puanlarına etkisinin incelenmesidir. Bu araştırmaya, İstanbul - Üsküdar ilçesinde yaşları 11-12 arasında olan toplam 140 erkek orta okul öğrencisi katılmıştır. Bu öğrencilerin 70 tanesi en az 3 yıldır düzenli olarak spor yapan öğrenciler ve diğer 70 tanesi her hangi bir spor programına katılmayan öğrencilerdir. Tüm öğrencilerin 2015 – 2016 eğitim öğretim yılı güz dönemi ders başarı puanları alınmıştır. İstatistiksel analiz için bağımsız t test kullanılarak öğrencilerin sportif aktivite yapıp yapmama durumlarına göre ders başarı puanları karşılaştırılmıştır. Sonuçlara göre; düzenli olarak bir sportif aktiviteye katılan öğrencilerin tüm derslerdeki başarı puanlarının ortalaması, sportif aktiviteye katılmayanlardan daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Matematik, Türkçe, sosyal bilgiler, beden eğitimi, resim ve müzik dersi puanlarına tek tek bakıldığında yine düzenli sportif aktiviteye katılanların ders başarı notları sportif aktiviteye katılmayan gruptan daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Ancak Fen dersi başarı notunda iki grup arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır (p>0.05). 

Kaynakça

  • Aksoy.C, (1999)‘‘Beden Eğitimi ve Sporun Eğitime Etkisi’’İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans tezi. ( 21-49).
  • Akandere M., Özyalvaç N.T., (2010) Duman S: Orta Öğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yöneli,k Tutumları ile Akademik Başarı Motivasyonlarının İncelenmesi ( Konya Anadolu Lisesi Örneği) Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 24.
  • Carter V, Good E. (1973 ) Dictionary of Education. 4nd ed, New York, McGraw Hill Book Company Caterino
  • M. C., and E. D. Polak. (1999). Effects of two types of activity on the performance of secondthird-, and fourth-grade students on a test of concentration. Percept. Mot. Skills 89:245–248, Coe P.D.,
  • Pivarnik J.M., Womack JC., Reeves MW.,Malına R.M.: (2006). Effect of Physical Education and Activity Levels on Academic Achievement in Children. Official Journal of the American College of Sports Medicine 1515 – 1519.
  • Donnelly J. E.,, Lambourne K.: (2011). Classroom-Based Physical Activity, Cognition, and Academic Achievement. Preventive Medicine 52 S36–S42.
  • Daley, A. J., Ryan J.. Academic performance and participation in physical activity by secondary school adolescents. Percept. Mot. Skills 91:531–534, 2000
  • Fox C. K, Anderson D.B., Melanıewall,D.N:, (2010) Physical Activity and Sports Team Participation: Associations With Academic Outcomes in Middle School and High School Students. Journal of School Health • January, Vol. 80, No. 1 • © 2010, American School Health Association
  • Keays J. J., and K. R. Allison. The effects of regular moderate to vigorous physical activity on student outcomes: a review. Can.. Public Health 86:62–66,.
  • Kwak L, Kremers SP, Bergman P, Ruiz JR, Rizzo NS, Sjostrom M. (2009). Association between physicalactivity, fitnessandacademicachievement. Journal of pediatrics, 155:914-918.
  • Öcal K., Koçak M.S.: (2010). Okul Sporlarının Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Davranış Gelişimine Etkisi Mediterranean Journal of Educational Research, Issue 7, 86-94.
  • Rasberry C.N., Lee S. M., Robin L., Laris B.A., Russell L.A.,Coyle K.K., Nihiser A.J.: (2011) The Association Between School-Based Physical Activity, İncluding Physical Education, and Academic Performance: A Systematic Review of the Literature. Preventive Medicine 52 S10–S20.
  • Saygılı G., Atay E., Eraslan M., Hekim M.: (2015). Düzenli Olarak Spor Yapan ve Yapmayan Öğrencilerin Kişilik Özellikleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Cilt:23 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 161-170.
  • Shephard R. J.: (1996) Habitual Physical Activity and Academic Performance 1996: Nutrition Reviews, Vol. 54, No. 4 (ll)S32 – 36.
  • Tremblay, M. S., Inman J. W., Willms J.D.( 2000). The relationship between physical ctivity, self-esteem, and academic achievement in 12-year-old children. Pediatric Exercise Science 12:312–323.
  • Trudeau F., Shephard R.J.: (2008) Physical education, school physical activity, school sports and academic performance. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 5:10.
  • Yalçın U., Balcı V.: (2013). 7-14 Yaş arası Çocuklarda Spora Katılımdan Sonra Okul Başarılarında, Fiziksel ve Sosyal Davranışlarında Oluşan Değişimlerin İncelenmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, XI (1) 27-33.
  • Weinberg, S. R.,Gould, D. (2007). Foundation of SportandExercisePsychology, Champaign, IL: Human Kinetics Publishers.s40.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Faruk Keleş Bu kişi benim

Ufuk Alpkaya

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Keleş, Ö. F., & Alpkaya, U. (2016). Orta Okul Öğrencilerinin Düzenli Sportif Aktivite ve Okul Başarı Puanlarının Karşılaştırılması. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 31-36. https://doi.org/10.22396/sbd.2017.13
AMA Keleş ÖF, Alpkaya U. Orta Okul Öğrencilerinin Düzenli Sportif Aktivite ve Okul Başarı Puanlarının Karşılaştırılması. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. Aralık 2016;1(2):31-36. doi:10.22396/sbd.2017.13
Chicago Keleş, Ömer Faruk, ve Ufuk Alpkaya. “Orta Okul Öğrencilerinin Düzenli Sportif Aktivite Ve Okul Başarı Puanlarının Karşılaştırılması”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2016): 31-36. https://doi.org/10.22396/sbd.2017.13.
EndNote Keleş ÖF, Alpkaya U (01 Aralık 2016) Orta Okul Öğrencilerinin Düzenli Sportif Aktivite ve Okul Başarı Puanlarının Karşılaştırılması. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1 2 31–36.
IEEE Ö. F. Keleş ve U. Alpkaya, “Orta Okul Öğrencilerinin Düzenli Sportif Aktivite ve Okul Başarı Puanlarının Karşılaştırılması”, Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 31–36, 2016, doi: 10.22396/sbd.2017.13.
ISNAD Keleş, Ömer Faruk - Alpkaya, Ufuk. “Orta Okul Öğrencilerinin Düzenli Sportif Aktivite Ve Okul Başarı Puanlarının Karşılaştırılması”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1/2 (Aralık 2016), 31-36. https://doi.org/10.22396/sbd.2017.13.
JAMA Keleş ÖF, Alpkaya U. Orta Okul Öğrencilerinin Düzenli Sportif Aktivite ve Okul Başarı Puanlarının Karşılaştırılması. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2016;1:31–36.
MLA Keleş, Ömer Faruk ve Ufuk Alpkaya. “Orta Okul Öğrencilerinin Düzenli Sportif Aktivite Ve Okul Başarı Puanlarının Karşılaştırılması”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 2, 2016, ss. 31-36, doi:10.22396/sbd.2017.13.
Vancouver Keleş ÖF, Alpkaya U. Orta Okul Öğrencilerinin Düzenli Sportif Aktivite ve Okul Başarı Puanlarının Karşılaştırılması. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2016;1(2):31-6.