Bu çalışmanın amacı 5. ve 6 ıncı sınıf öğrencilerinin düzenli sportif aktiviteye katılımlarının okul başarı puanlarına etkisinin incelenmesidir. Bu araştırmaya, İstanbul - Üsküdar ilçesinde yaşları 11-12 arasında olan toplam 140 erkek orta okul öğrencisi katılmıştır. Bu öğrencilerin 70 tanesi en az 3 yıldır düzenli olarak spor yapan öğrenciler ve diğer 70 tanesi her hangi bir spor programına katılmayan öğrencilerdir. Tüm öğrencilerin 2015 – 2016 eğitim öğretim yılı güz dönemi ders başarı puanları alınmıştır. İstatistiksel analiz için bağımsız t test kullanılarak öğrencilerin sportif aktivite yapıp yapmama durumlarına göre ders başarı puanları karşılaştırılmıştır. Sonuçlara göre; düzenli olarak bir sportif aktiviteye katılan öğrencilerin tüm derslerdeki başarı puanlarının ortalaması, sportif aktiviteye katılmayanlardan daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Matematik, Türkçe, sosyal bilgiler, beden eğitimi, resim ve müzik dersi puanlarına tek tek bakıldığında yine düzenli sportif aktiviteye katılanların ders başarı notları sportif aktiviteye katılmayan gruptan daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Ancak Fen dersi başarı notunda iki grup arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır (p>0.05).
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2 |