BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETİM STRATEJILERİ VE ÖĞRENME BİÇİMLERİNİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 613 - 620, 01.03.2012

Öz

Üniversiteler fakülte, bölüm ve yüksek okul gibi akademik birimlere ayrılarak toplumlarda önde gelen araştırma ve eğitimi sağlamaktadırlar. İnternet kuşağı üniversitelere kayıt olmaya başladığından modern eğitim teknolojisi öğretimde önemli rol oynamaktadır. Doğuştan dijital bir dünyada olan bu kuşak, basılı materyalleri kullanan önceki nesillerin aksine, teknolojiye bağımlı ve daha kısa dikkat toplayabilen bir kuşak olarak bilinmektedirler. Bu nedenle bu öğrencilerin yüksek öğretiminde yeni öğretim stratejilerinden faydalanılmalıdır. Bu çalışmada anketler kullanılarak öğretim stratejileri ve öğrenme biçimlerinin öğrencilerin başarısındaki etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Katılımcıların üretimdeki dalgalanmaların etki ve etkileşimleri ile bir süreç akışında bağlı olayları anlamalarını kolaylaştırmak için "Goldratt`s Game" kullanılmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise öğretim stratejilerinin öğrencilerin başarısı üzerindeki etkilerinin anlamlı olup olmadığını görmek için istatistiki analizler yapılmıştır.

EVALUATING THE EFFECT OF TEACHING STRATEGIES AND LEARNING STYLES TO STUDENTS' SUCCESS

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 613 - 620, 01.03.2012

Öz

Universities provide the foremost research and advanced training in every society that are generally divided into a number of academic departments, schools, or faculties. Modern educational technology plays an important role in efficient teaching because; the Internet Generation is now being registered to university programs. These digital natives are known with their high dependency on technology and lower attention span, opposed to previous generations who read books and other printed material. Therefore, new teaching strategies should be utilized for these students in higher education institutions. This study aims to evaluate the effect of different teaching strategies and students' learning styles based on questionnaires to the success of students. "Goldratt`s Game" is used to help participants understand the impact and interaction of production fluctuations and dependent events on the stylized process flow. Finally, statistical analyses are made to identify whether the strategies have significant effect on students' success or not.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Necmettin Fırat Özkan Bu kişi benim

Berna Ulutaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özkan, N. F., & Ulutaş, B. (2012). EVALUATING THE EFFECT OF TEACHING STRATEGIES AND LEARNING STYLES TO STUDENTS’ SUCCESS. Education Sciences, 7(2), 613-620. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Özkan NF, Ulutaş B. EVALUATING THE EFFECT OF TEACHING STRATEGIES AND LEARNING STYLES TO STUDENTS’ SUCCESS. NWSA. Mart 2012;7(2):613-620. doi:10.12739/10.12739
Chicago Özkan, Necmettin Fırat, ve Berna Ulutaş. “EVALUATING THE EFFECT OF TEACHING STRATEGIES AND LEARNING STYLES TO STUDENTS’ SUCCESS”. Education Sciences 7, sy. 2 (Mart 2012): 613-20. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Özkan NF, Ulutaş B (01 Mart 2012) EVALUATING THE EFFECT OF TEACHING STRATEGIES AND LEARNING STYLES TO STUDENTS’ SUCCESS. Education Sciences 7 2 613–620.
IEEE N. F. Özkan ve B. Ulutaş, “EVALUATING THE EFFECT OF TEACHING STRATEGIES AND LEARNING STYLES TO STUDENTS’ SUCCESS”, NWSA, c. 7, sy. 2, ss. 613–620, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Özkan, Necmettin Fırat - Ulutaş, Berna. “EVALUATING THE EFFECT OF TEACHING STRATEGIES AND LEARNING STYLES TO STUDENTS’ SUCCESS”. Education Sciences 7/2 (Mart 2012), 613-620. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Özkan NF, Ulutaş B. EVALUATING THE EFFECT OF TEACHING STRATEGIES AND LEARNING STYLES TO STUDENTS’ SUCCESS. NWSA. 2012;7:613–620.
MLA Özkan, Necmettin Fırat ve Berna Ulutaş. “EVALUATING THE EFFECT OF TEACHING STRATEGIES AND LEARNING STYLES TO STUDENTS’ SUCCESS”. Education Sciences, c. 7, sy. 2, 2012, ss. 613-20, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Özkan NF, Ulutaş B. EVALUATING THE EFFECT OF TEACHING STRATEGIES AND LEARNING STYLES TO STUDENTS’ SUCCESS. NWSA. 2012;7(2):613-20.