Üniversiteler fakülte, bölüm ve yüksek okul gibi akademik birimlere ayrılarak toplumlarda önde gelen araştırma ve eğitimi sağlamaktadırlar. İnternet kuşağı üniversitelere kayıt olmaya başladığından modern eğitim teknolojisi öğretimde önemli rol oynamaktadır. Doğuştan dijital bir dünyada olan bu kuşak, basılı materyalleri kullanan önceki nesillerin aksine, teknolojiye bağımlı ve daha kısa dikkat toplayabilen bir kuşak olarak bilinmektedirler. Bu nedenle bu öğrencilerin yüksek öğretiminde yeni öğretim stratejilerinden faydalanılmalıdır. Bu çalışmada anketler kullanılarak öğretim stratejileri ve öğrenme biçimlerinin öğrencilerin başarısındaki etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Katılımcıların üretimdeki dalgalanmaların etki ve etkileşimleri ile bir süreç akışında bağlı olayları anlamalarını kolaylaştırmak için "Goldratt`s Game" kullanılmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise öğretim stratejilerinin öğrencilerin başarısı üzerindeki etkilerinin anlamlı olup olmadığını görmek için istatistiki analizler yapılmıştır.
Universities provide the foremost research and advanced training in every society that are generally divided into a number of academic departments, schools, or faculties. Modern educational technology plays an important role in efficient teaching because; the Internet Generation is now being registered to university programs. These digital natives are known with their high dependency on technology and lower attention span, opposed to previous generations who read books and other printed material. Therefore, new teaching strategies should be utilized for these students in higher education institutions. This study aims to evaluate the effect of different teaching strategies and students' learning styles based on questionnaires to the success of students. "Goldratt`s Game" is used to help participants understand the impact and interaction of production fluctuations and dependent events on the stylized process flow. Finally, statistical analyses are made to identify whether the strategies have significant effect on students' success or not.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2 |