BibTex RIS Kaynak Göster

A SPECIAL METHOD IN TEACHING READING AND WRITING: VOICE-ORIENTED LANGUAGE TEACHING METHOD

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 62 - 78, 01.02.2012

Öz

Speaking is the main tool for education since the skills depending on speaking ability are prerequisite to be successful in any lesson. For this reason the kids, having oral communication difficulties, may have problems in school especially when learning reading and writing skills. This study is carried out to teach reading and writing skills to the kids with language and speaking disabilities who are attending integrated education in the elementary level. For this purpose "Voice-Oriented Language Teaching Method" was developed and suggested. While applying this method, voice and syllable formations will be analyzed regarding the words. There are voices in the words that need to be taught progressively. Using these words, voices can be achieved which can lead to syllables, words and sentences. During this process the characteristics of Turkish language will be tried to comprehend.

OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE ÖZEL BİR YÖNTEM: SES ODAKLI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 62 - 78, 01.02.2012

Öz

Konuşma eğitimin temel  aracıdır. Çünkü
konuşma becerisine dayalı yeterlilikler, her derste başarılı olmanın ön
koşuludur. Bu nedenle sözel iletişimde güçlük çeken bazı çocuklar, okul çağında
özellikle okuma-yazma öğretim sürecinde akademik yetersizlikler
yaşayabilmektedirler. Bu çalışma İlköğretim düzeyinde kaynaştırma eğitiminden
yararlanan, ancak dil ve konuşma sorunları yaşayan çocuklara, dinleme ve konuşma
becerilerini geliştirici çalışmalarla, okuma ve yazmayı öğretmek amacıyla yapılmış,
bu amaç için “Ses odaklı Dil Öğretim Yöntemi” geliştirilerek-önerilmiştir. Bu yöntem
uygulanırken, kelimeler içinde, hece ve ses
oluşumları incelenir. Kelimeler içinde aşamalı olarak öğretilecek sesler
mevcuttur ve bu kelimelerle sese, ses yoluyla da hece, kelime ve cümlelere
ulaşılır. Bu süreçte Türkçenin özellikleri kavratılmaya çalışılır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Kısmet Deliveli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Deliveli, K. (2012). OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE ÖZEL BİR YÖNTEM: SES ODAKLI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMİ. Education Sciences, 7(1), 62-78. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Deliveli K. OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE ÖZEL BİR YÖNTEM: SES ODAKLI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMİ. NWSA. Şubat 2012;7(1):62-78. doi:10.12739/10.12739
Chicago Deliveli, Kısmet. “OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE ÖZEL BİR YÖNTEM: SES ODAKLI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMİ”. Education Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 62-78. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Deliveli K (01 Şubat 2012) OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE ÖZEL BİR YÖNTEM: SES ODAKLI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMİ. Education Sciences 7 1 62–78.
IEEE K. Deliveli, “OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE ÖZEL BİR YÖNTEM: SES ODAKLI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMİ”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 62–78, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Deliveli, Kısmet. “OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE ÖZEL BİR YÖNTEM: SES ODAKLI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMİ”. Education Sciences 7/1 (Şubat 2012), 62-78. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Deliveli K. OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE ÖZEL BİR YÖNTEM: SES ODAKLI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMİ. NWSA. 2012;7:62–78.
MLA Deliveli, Kısmet. “OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE ÖZEL BİR YÖNTEM: SES ODAKLI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 62-78, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Deliveli K. OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE ÖZEL BİR YÖNTEM: SES ODAKLI DİL ÖĞRETİM YÖNTEMİ. NWSA. 2012;7(1):62-78.