BibTex RIS Kaynak Göster

JOB SATISFACTION OF CLASSROOM TEACHERS WORKING IN RURAL AREAS AND URBAN AREAS

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 118 - 132, 01.02.2012

Öz

In this study, it was aimed to determine general job satisfaction levels of classroom teachers working at urban and rural areas and to make a comparison between these groups. The population of this study consists of classroom teachers (1425 of them in urban areas and 706 of them in rural areas) working in primary schools in Elazy? city in 2006–2007 academic year. The sample of this study consists of 304 teachers working in urban areas and 251 teachers working in rural areas. The job satisfaction questionnaire that was used in this study was developed by the researchers benefited from the various job satisfaction scales. Frequencies, percentages, means, standard deviations, T-Test and Mann-Whitney-U tests were used to analyze data. According to the results of this study, classroom teachers working in primary schools in rural areas have higher job satisfaction levels in four dimensions. The highest job satisfaction level (for the teachers in rural areas) is determined in the dimension of "workfellows" and the lowest job satisfaction level (for the teachers in urban areas) is determined in the dimension of promotion

KIRSAL ALANDA VE KENT MERKEZINDE ÇALIŞAN SINIF ÖĞRETMENLERININ İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 118 - 132, 01.02.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı;
Elazığ ili kırsal alanında ve kent merkezindeki ilköğretim okullarında çalışan
sınıf öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerini belirlemek ve karşılaştırmaktır.
Araştırmanın evrenini, 2006–2007 eğitim-öğretim yılında Elazığ ili ilköğretim
okullarında kent merkezinde çalışan 1425, kırsal alanda çalışan 706 kadrolu
sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemine, merkezdeki
ilköğretim okullarında çalışan 304, kırsal alanda çalışan 251 sınıf öğretmeni
alınmıştır. Araştırmada, çeşitli iş doyumu ölçeklerinden yararlanılarak
oluşturulan “iş doyumu ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde “t” ve
Mann-whitney U testleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, kırsal alandaki
ilköğretim okullarında çalışan sınıf öğretmenlerinin toplam 4 boyutta daha
yüksek iş doyumuna sahip oldukları gözlenmiştir. İş doyumu düzeyinin en yüksek
olduğu boyutun (kırsal alandaki öğretmenler için), “birlikte çalışılan
kimseler”, iş doyumu düzeyinin en düşük olduğu boyutun ise (kent merkezindeki
öğretmenler için) “yükselme” boyutu olduğu görülmüştür. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Tuba Yava? Bu kişi benim

Vehbi Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yava?, T., & Çelik, V. (2012). KIRSAL ALANDA VE KENT MERKEZINDE ÇALIŞAN SINIF ÖĞRETMENLERININ İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Education Sciences, 7(1), 118-132. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Yava? T, Çelik V. KIRSAL ALANDA VE KENT MERKEZINDE ÇALIŞAN SINIF ÖĞRETMENLERININ İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. NWSA. Şubat 2012;7(1):118-132. doi:10.12739/10.12739
Chicago Yava?, Tuba, ve Vehbi Çelik. “KIRSAL ALANDA VE KENT MERKEZINDE ÇALIŞAN SINIF ÖĞRETMENLERININ İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Education Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 118-32. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Yava? T, Çelik V (01 Şubat 2012) KIRSAL ALANDA VE KENT MERKEZINDE ÇALIŞAN SINIF ÖĞRETMENLERININ İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Education Sciences 7 1 118–132.
IEEE T. Yava? ve V. Çelik, “KIRSAL ALANDA VE KENT MERKEZINDE ÇALIŞAN SINIF ÖĞRETMENLERININ İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 118–132, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Yava?, Tuba - Çelik, Vehbi. “KIRSAL ALANDA VE KENT MERKEZINDE ÇALIŞAN SINIF ÖĞRETMENLERININ İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Education Sciences 7/1 (Şubat 2012), 118-132. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Yava? T, Çelik V. KIRSAL ALANDA VE KENT MERKEZINDE ÇALIŞAN SINIF ÖĞRETMENLERININ İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. NWSA. 2012;7:118–132.
MLA Yava?, Tuba ve Vehbi Çelik. “KIRSAL ALANDA VE KENT MERKEZINDE ÇALIŞAN SINIF ÖĞRETMENLERININ İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Education Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 118-32, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Yava? T, Çelik V. KIRSAL ALANDA VE KENT MERKEZINDE ÇALIŞAN SINIF ÖĞRETMENLERININ İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. NWSA. 2012;7(1):118-32.