BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF LEARNING STYLES OF SOME CANDIDATES TEACHERS IN TERMS OF SOME VARIABLES

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 133 - 139, 01.02.2012

Öz

The aim of this study, teacher candidates gender, education sees high school, pre-school education level and family socio-economic level (mother and father educational status, mother's and father's occupation, and family monthly income) investigated the effect of learning styles. Research in 2009-2010 was conducted with students studying at Firat University, Department of Elementary Science Teacher. Is an example of a quantitative study to determine the status of research, study, observation and participation in a multiple-choice questionnaire was used. Study to determine teacher candidates learning styles, 95 fourth-grade teacher who read science teacher in the Kolb Learning Style Inventory applied to candidates. Application of research results, the majority of teacher candidates (89,4%) that break down and absorb their learning style has emerged. From this point on statistical results of the MANOVA, gender and the family's monthly income, a significant relationship between pre-service teachers with the learning style that has emerged (p

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 133 - 139, 01.02.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının
cinsiyet, öğrenim gördüğü lise, okul öncesi eğitim durumu ve ailesinin
sosyo-ekonomik düzeyinin (anne ve babanın öğrenim durumu, anne ve babanın
meslekleri ve ailesinin aylık gelirinin) öğrenme stillerine etkisi
incelenmiştir. Araştırma 2009-2010 öğretim yılında Fırat Üniversitesi
İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliğinde okuyan öğrencilerle
yürütülmüştür. Araştırma durumu tespit için yapılan nicel bir çalışma örneği
olup, araştırmada katılımlı gözlem ve çoktan seçmeli anket kullanılmıştır.
Çalışmada öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi amacıyla, fen
bilgisi öğretmenliği bölümünde okuyan 95 dördüncü sınıf öğretmen adayına Kolb
Öğrenme Stili Envanteri uygulanmıştır. Uygulama araştırma sonuçları, öğretmen
adaylarının çoğunun (%89,4) ayrıştıran ve özümseyen öğrenme stiline sahip
oldukları ortaya çıkmıştır. Bu noktadan hareketle yapılan MANOVA istatistik
sonuçları, cinsiyet ve ailenin aylık gelirinin, öğretmen adayının öğrenme stili
ile arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır (p<0,05).

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Rasit Zengin Bu kişi benim

Ömer Lütfü Alşahan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Zengin, R., & Alşahan, Ö. L. (2012). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 7(1), 133-139. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Zengin R, Alşahan ÖL. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. Şubat 2012;7(1):133-139. doi:10.12739/10.12739
Chicago Zengin, Rasit, ve Ömer Lütfü Alşahan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 133-39. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Zengin R, Alşahan ÖL (01 Şubat 2012) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 7 1 133–139.
IEEE R. Zengin ve Ö. L. Alşahan, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 133–139, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Zengin, Rasit - Alşahan, Ömer Lütfü. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 7/1 (Şubat 2012), 133-139. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Zengin R, Alşahan ÖL. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2012;7:133–139.
MLA Zengin, Rasit ve Ömer Lütfü Alşahan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 133-9, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Zengin R, Alşahan ÖL. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2012;7(1):133-9.