BibTex RIS Kaynak Göster

ACCORDİNG TO CLASSROOM TEACHER CANDİDATES' PERCEPTIONS THEIR CLASSROOM MANAGEMENT COMPETENCY LEVELS

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 380 - 388, 01.02.2012

Öz

The purpose of this research is to determine their own classroom management competencies, according to the class teacher candidates` perceptions. The research was designed in the survey model. The scale of Teacher Classroom Management Competencies (TCMC) is used in research. According to the findings, participants perceived their own classroom management competencies very high. The average of one item of scale is medium, average of five items is high and average of thirteen items is very high. Perceptions of the fourth grade students are higher than perceptions of the first-year students. This difference is significant at the level of, 05 in terms of statistics. Similarly, perceptions of girls are higher than boys'. According to the universities, there is no a significant difference between the perceptions. However, the students of Gaziosmanpaşa University have higher perceptions than Fırat University's students. High-level perceptions of their classroom management competencies of the teacher candidates are a positive indication It is expected to be successful in the teaching profession that teachers perceive themselves sufficiently at high-level.

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA GÖRE KENDİ SINIF YÖNETİMİ YETERLİK DÜZEYLERİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 380 - 388, 01.02.2012

Öz

ÖZET Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği adaylarının algılarına göre, kendi sınıf yönetimi yeterliklerini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada Öğretmenin Sınıf Yönetimi Yeterlikleri (ÖSYY) ölçeği kullanılmıştır. Bulgulara göre, katılımcılar kendi sınıf yönetimi yeterliklerini çok yüksek algılamaktadır. Ölçeğin bir maddesinin ortalaması orta, beş maddesinin ortalaması yüksek, on üç maddesinin ortalaması çok yüksektir. Dördüncü sınıf öğrencilerinin algıları birinci sınıf öğrencilerinden daha yüksektir. Bu fark, istatiksel açıdan ,05 düzeyinde anlamlıdır. Benzer şekilde, kızların algıları erkeklere göre daha yüksektir. Üniversitelere göre, algılar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Bununla birlikte, Gaziosmanpaşa Üniversitesi öğrencileri, Fırat üniversitesi öğrencilerinden daha yüksek algılara sahiptirler. Öğretmen adaylarının kendi sınıf yönetimi yeterliklerini yüksek düzeyde algılamaları, olumlu bir göstergedir. Kendilerini yüksek düzeyde yeterli algılayan öğretmen adaylarının meslekte başarılı olmaları beklenir. Anahtar Sözcükler: Öğretmen adayları, sınıf öğretmenliği, sınıf yönetimi yeterlikleri.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Zülfü Demirtaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirtaş, Z. (2012). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA GÖRE KENDİ SINIF YÖNETİMİ YETERLİK DÜZEYLERİ. Education Sciences, 7(1), 380-388. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Demirtaş Z. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA GÖRE KENDİ SINIF YÖNETİMİ YETERLİK DÜZEYLERİ. NWSA. Şubat 2012;7(1):380-388. doi:10.12739/10.12739
Chicago Demirtaş, Zülfü. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA GÖRE KENDİ SINIF YÖNETİMİ YETERLİK DÜZEYLERİ”. Education Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 380-88. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Demirtaş Z (01 Şubat 2012) SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA GÖRE KENDİ SINIF YÖNETİMİ YETERLİK DÜZEYLERİ. Education Sciences 7 1 380–388.
IEEE Z. Demirtaş, “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA GÖRE KENDİ SINIF YÖNETİMİ YETERLİK DÜZEYLERİ”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 380–388, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Demirtaş, Zülfü. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA GÖRE KENDİ SINIF YÖNETİMİ YETERLİK DÜZEYLERİ”. Education Sciences 7/1 (Şubat 2012), 380-388. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Demirtaş Z. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA GÖRE KENDİ SINIF YÖNETİMİ YETERLİK DÜZEYLERİ. NWSA. 2012;7:380–388.
MLA Demirtaş, Zülfü. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA GÖRE KENDİ SINIF YÖNETİMİ YETERLİK DÜZEYLERİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 380-8, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Demirtaş Z. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARINA GÖRE KENDİ SINIF YÖNETİMİ YETERLİK DÜZEYLERİ. NWSA. 2012;7(1):380-8.