Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RELATIONSHIP BETWEEN UNIVERSITY STUDENTS' PROBLEMATIC INTERNET USE AND THEIR ACADEMIC SELF-EFFICACY, ACADEMIC PROCRASTINATION, AND EATING ATTITUDES

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 389 - 403, 01.02.2012

Öz

The purpose of this study is to examine the relationship between problematic internet use of university students and their academic self-efficacy, academic procrastination, and eating attitudes. The research group consists of 661 students studying at different faculties of KTU. As the data collection tools; Problematic Internet Use Scale, Academic Self-Efficacy Scale, Academic Procrastination Scale and Eating Attitudes Test were used. At the end of the analysis, negatively meaningful relationship has emerged between the problematic internet use and academic self-efficacy and positively meaningful relationship was found between the problematic Internet use and eating attitudes. It was found that there was no meaningful relationship with academic procrastination. It was found that the problematic Internet use differed according to gender and faculty, but it didn't differ according to whether the students have computers and not and frequency of computer use.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMLARININ AKADEMİK ÖZ-YETERLİK, AKADEMİK ERTELEME VE YEME TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 389 - 403, 01.02.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanımları ile akademik öz-yeterlik, akademik erteleme ve yeme tutumları arasındaki ilişkileri incelemek olarak belirlenmiştir. Araştırma grubu, KTÜ' nün çeşitli fakültelerinde öğrenim görmekte olan toplam 661 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği, Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği, Akademik Erteleme Ölçeği ve Yeme Tutumu Testi kullanılmıştır. Analizler sonucunda problemli internet kullanımı ile akademik öz-yeterlik arasında negatif yönde, yeme tutumları ile pozitif yönde anlamlı, akademik erteleme ile de anlamlı bir ilişki olmadığı ortaya çıkmıştır. Problemli internet kullanımının cinsiyete ve öğrenim görülen fakülteye göre farklılık gösterdiği, ancak bilgisayar sahibi olup olmama durumuna ve bilgisayar kullanma sıklığına göre anlamlı bir farlılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hatice Odacı Bu kişi benim

Çiğdem Berber Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Odacı, H., & Çelik, Ç. . B. (2012). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMLARININ AKADEMİK ÖZ-YETERLİK, AKADEMİK ERTELEME VE YEME TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ. Education Sciences, 7(1), 389-403.
AMA Odacı H, Çelik ÇB. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMLARININ AKADEMİK ÖZ-YETERLİK, AKADEMİK ERTELEME VE YEME TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ. NWSA. Şubat 2012;7(1):389-403.
Chicago Odacı, Hatice, ve Çiğdem Berber Çelik. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMLARININ AKADEMİK ÖZ-YETERLİK, AKADEMİK ERTELEME VE YEME TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ”. Education Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 389-403.
EndNote Odacı H, Çelik ÇB (01 Şubat 2012) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMLARININ AKADEMİK ÖZ-YETERLİK, AKADEMİK ERTELEME VE YEME TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ. Education Sciences 7 1 389–403.
IEEE H. Odacı ve Ç. . B. Çelik, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMLARININ AKADEMİK ÖZ-YETERLİK, AKADEMİK ERTELEME VE YEME TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 389–403, 2012.
ISNAD Odacı, Hatice - Çelik, Çiğdem Berber. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMLARININ AKADEMİK ÖZ-YETERLİK, AKADEMİK ERTELEME VE YEME TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ”. Education Sciences 7/1 (Şubat 2012), 389-403.
JAMA Odacı H, Çelik ÇB. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMLARININ AKADEMİK ÖZ-YETERLİK, AKADEMİK ERTELEME VE YEME TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ. NWSA. 2012;7:389–403.
MLA Odacı, Hatice ve Çiğdem Berber Çelik. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMLARININ AKADEMİK ÖZ-YETERLİK, AKADEMİK ERTELEME VE YEME TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 389-03.
Vancouver Odacı H, Çelik ÇB. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMLARININ AKADEMİK ÖZ-YETERLİK, AKADEMİK ERTELEME VE YEME TUTUMLARI İLE İLİŞKİSİ. NWSA. 2012;7(1):389-403.