Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1955 - 1965, 01.05.2010

Öz

GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ)

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1955 - 1965, 01.05.2010

Öz

Çalışmanın amacı, Elbistan’daki genel lise ve meslek lisesi öğrencilerinin coğrafya dersine ilişkin tutumlarını ortaya koymak ve bunları karşılaştırmaktır. Araştırmanın örneklemini, 2009-2010 öğretim yılında Elbistan’da öğrenim gören 649 genel ve meslek lisesi öğrencisi oluşturmuştur. Bu araştırma, tarama modeli esas alınarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Aydın (2009) tarafından geliştirilen “coğrafya tutum ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada toplanılan veriler SPSS programında frekans ve yüzde değer kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, her iki lise türü öğrencilerinin coğrafya dersine karşı ilgi düzeylerinin “yüksek” ve “olumlu” olduğu görülmektedir. Her iki lise türü öğrencileri coğrafya dersine yönelik tutumlarını olumsuz yönde etkileyen en önemli hususları; “coğrafya öğretmenlerinin ders içerisindeki tutum ve performansları” ve “coğrafya derslerinin eğlenceli olmaması” olarak ifade etmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Fatih Aydın Bu kişi benim

Sevda Coşkun Bu kişi benim

Bekir Taştan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aydın, F., Coşkun, S., & Taştan, B. (2010). GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ). Education Sciences, 5(4), 1955-1965.
AMA Aydın F, Coşkun S, Taştan B. GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ). NWSA. Mayıs 2010;5(4):1955-1965.
Chicago Aydın, Fatih, Sevda Coşkun, ve Bekir Taştan. “GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1955-65.
EndNote Aydın F, Coşkun S, Taştan B (01 Mayıs 2010) GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ). Education Sciences 5 4 1955–1965.
IEEE F. Aydın, S. Coşkun, ve B. Taştan, “GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ)”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1955–1965, 2010.
ISNAD Aydın, Fatih vd. “GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1955-1965.
JAMA Aydın F, Coşkun S, Taştan B. GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5:1955–1965.
MLA Aydın, Fatih vd. “GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1955-6.
Vancouver Aydın F, Coşkun S, Taştan B. GENEL LİSE VE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (ELBİSTAN ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5(4):1955-6.