Çalışmanın amacı, Elbistan’daki genel lise ve meslek lisesi öğrencilerinin coğrafya dersine ilişkin tutumlarını ortaya koymak ve bunları karşılaştırmaktır. Araştırmanın örneklemini, 2009-2010 öğretim yılında Elbistan’da öğrenim gören 649 genel ve meslek lisesi öğrencisi oluşturmuştur. Bu araştırma, tarama modeli esas alınarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Aydın (2009) tarafından geliştirilen “coğrafya tutum ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada toplanılan veriler SPSS programında frekans ve yüzde değer kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, her iki lise türü öğrencilerinin coğrafya dersine karşı ilgi düzeylerinin “yüksek” ve “olumlu” olduğu görülmektedir. Her iki lise türü öğrencileri coğrafya dersine yönelik tutumlarını olumsuz yönde etkileyen en önemli hususları; “coğrafya öğretmenlerinin ders içerisindeki tutum ve performansları” ve “coğrafya derslerinin eğlenceli olmaması” olarak ifade etmişlerdir.
Tutum Ölçek Coğrafyaya İlişkin Tutum Genel Lise Meslek Lisesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4 |