Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN TEMEL BECERİLERDEN ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1070 - 1091, 01.04.2010

Öz

Araştırmanın amacı,“Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programında yer alan temel becerilerden eleştirel düşünmenin geliştirilmesine yönelik görüşleri”ni belirlemektir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Elazığ ilinde görev yapan 30 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmada, NVivo-7 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularından bazıları şöyledir: Eleştirel düşünmenin geliştirilmesinde öğrencinin kendisini rahatça ifade edeceği bir ortamın, soru sormanın, tartışmanın ve okumanın öneminden bahsetmişlerdir. Eleştirel düşünmenin geliştirilmesinde daha çok tartışma ve soru-cevap yönteminin etkili olduğunu, Türkçe ve Sosyal Bilgiler dersinde daha çok geliştirilebileceğini belirtmişlerdir.

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 3, 1070 - 1091, 01.04.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Nuriye Semerci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Semerci, N. (2010). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN TEMEL BECERİLERDEN ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 5(3), 1070-1091.
AMA Semerci N. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN TEMEL BECERİLERDEN ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. NWSA. Nisan 2010;5(3):1070-1091.
Chicago Semerci, Nuriye. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN TEMEL BECERİLERDEN ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 5, sy. 3 (Nisan 2010): 1070-91.
EndNote Semerci N (01 Nisan 2010) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN TEMEL BECERİLERDEN ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 5 3 1070–1091.
IEEE N. Semerci, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN TEMEL BECERİLERDEN ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 5, sy. 3, ss. 1070–1091, 2010.
ISNAD Semerci, Nuriye. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN TEMEL BECERİLERDEN ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 5/3 (Nisan 2010), 1070-1091.
JAMA Semerci N. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN TEMEL BECERİLERDEN ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2010;5:1070–1091.
MLA Semerci, Nuriye. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN TEMEL BECERİLERDEN ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 3, 2010, ss. 1070-91.
Vancouver Semerci N. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN TEMEL BECERİLERDEN ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2010;5(3):1070-91.