Araştırmanın amacı,“Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programında yer alan temel becerilerden eleştirel düşünmenin geliştirilmesine yönelik görüşleri”ni belirlemektir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Elazığ ilinde görev yapan 30 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmada, NVivo-7 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularından bazıları şöyledir: Eleştirel düşünmenin geliştirilmesinde öğrencinin kendisini rahatça ifade edeceği bir ortamın, soru sormanın, tartışmanın ve okumanın öneminden bahsetmişlerdir. Eleştirel düşünmenin geliştirilmesinde daha çok tartışma ve soru-cevap yönteminin etkili olduğunu, Türkçe ve Sosyal Bilgiler dersinde daha çok geliştirilebileceğini belirtmişlerdir.
Eleştirel Düşünme İlköğretim Programı Sınıf Öğretmeni Nvivo-7 Elazığ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3 |