BibTex RIS Kaynak Göster

HUMAN RIGHTS AND DEMOCRACY EDUCATION

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 748 - 759, 01.04.2009

Öz

The purpose of the study is to emphasize the importance of human rights and democracy education, to discuss the concepts of human rights and democracy within the context of education and to develop suggestions considering the problems about the matter. In line with this purpose, this study tries to clarify the concepts related to democracy education, emphasizes the need for such education, elaborates the relationship between parents-school/teacher and democracy, analyzes the factors preventing democratization, discusses how human rights and democracy education must be handled. At the end of the essay, suggestions to work out the problem are presented.

İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 748 - 759, 01.04.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı, insan hakları ve demokrasi eğitiminin önemini vurgulamak; insan hakları ve demokrasi kavramlarını özellikle eğitim bağlamında tartışmak; konuyla ilgili aksaklıklar göz önünde bulundurularak öneriler geliştirmektir. Bu doğrultuda, çalışma kapsamında, insan hakları ve demokrasi eğitimiyle ilintili kavramlara açıklık getirilmeye çalışılmakta, bu eğitimin gerekliliğine değinilmekte, aile ve okul/öğretmen ile demokrasi ilişkisi üzerinde durulmakta, eğitimde demokratikleşmeyi engelleyen etmenler irdelenmekte, insan hakları ve demokrasi eğitiminin nasıl olması gerektiği konusu ele alınmaktadır. Çalışmanın sonunda konunun çözümüne dönük öneriler sunulmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Necla ŞAHİN Fırat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Fırat, N. . Ş. (2009). İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ. Education Sciences, 4(3), 748-759. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Fırat NŞ. İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ. NWSA. Nisan 2009;4(3):748-759. doi:10.12739/10.12739
Chicago Fırat, Necla ŞAHİN. “İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ”. Education Sciences 4, sy. 3 (Nisan 2009): 748-59. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Fırat NŞ (01 Nisan 2009) İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ. Education Sciences 4 3 748–759.
IEEE N. . Ş. Fırat, “İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ”, NWSA, c. 4, sy. 3, ss. 748–759, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Fırat, Necla ŞAHİN. “İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ”. Education Sciences 4/3 (Nisan 2009), 748-759. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Fırat NŞ. İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ. NWSA. 2009;4:748–759.
MLA Fırat, Necla ŞAHİN. “İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 3, 2009, ss. 748-59, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Fırat NŞ. İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ. NWSA. 2009;4(3):748-59.