BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF BRAIN-BASED LEARNING APPROACH ON STUDENTS' ATTITUDES TOWARD SCIENCE

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 779 - 796, 01.04.2009

Öz

The purpose of the study was to examine the effect of brain-based learning approach on attitude in seventh grade students' science classes. The pre/post-test control group experimental design was used in this study. The research was conducted with one experimental group and two control groups in 2005-2006 academic years. The study took place during the teaching of "Work-Energy" of the science course with totally 91 students. The attitude questionnaire was used to examine students' attitude towards science in the research. In the experimental group, students were taught according to the brain-based learning approach, while in control groups' students were taught according to the traditional method. The results indicate that, while traditional method is not effective to develop students' attitude, brain-based learning approach has a very important impact to develop students' attitude toward science.

BEYİN TEMELLİ ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN FENE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 3, 779 - 796, 01.04.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı beyin temelli öğrenmenin 7. sınıf öğrencilerinin fene yönelik tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2005-2006 öğretim yılında bir deney ve iki kontrol grubuyla yapılmıştır. Araştırma toplam 91 öğrenci ile fen bilgisi dersinde "İş-Enerji" konusunun öğretiminde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin fene yönelik tutumlarını belirlemek için tutum ölçeği kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla, kontrol gruplarındaki öğrencilere ise geleneksel öğretim yöntemi ile öğretim yapılmıştır. Araştırma sonuçları, geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin tutumlarını geliştirmede etkili olmadığına işaret ederken, beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin fene karşı olan tutumlarını geliştirmede önemli bir etkisinin olduğunu göstermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Dilek Erduran Avcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Avcı, D. E. (2009). BEYİN TEMELLİ ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN FENE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Education Sciences, 4(3), 779-796. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Avcı DE. BEYİN TEMELLİ ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN FENE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. NWSA. Nisan 2009;4(3):779-796. doi:10.12739/10.12739
Chicago Avcı, Dilek Erduran. “BEYİN TEMELLİ ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN FENE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. Education Sciences 4, sy. 3 (Nisan 2009): 779-96. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Avcı DE (01 Nisan 2009) BEYİN TEMELLİ ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN FENE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Education Sciences 4 3 779–796.
IEEE D. E. Avcı, “BEYİN TEMELLİ ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN FENE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ”, NWSA, c. 4, sy. 3, ss. 779–796, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Avcı, Dilek Erduran. “BEYİN TEMELLİ ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN FENE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. Education Sciences 4/3 (Nisan 2009), 779-796. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Avcı DE. BEYİN TEMELLİ ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN FENE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. NWSA. 2009;4:779–796.
MLA Avcı, Dilek Erduran. “BEYİN TEMELLİ ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN FENE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. Education Sciences, c. 4, sy. 3, 2009, ss. 779-96, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Avcı DE. BEYİN TEMELLİ ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN FENE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. NWSA. 2009;4(3):779-96.