WWW, hızla gelişen bir olanak olarak, ticaretten eğitime kadar çok geniş bir alanda yaygınlaşmaya devam etmektedir. Bu paralelde eğitim sistemleri de bu olanaktan yararlanma ve öğrenme-öğretme ortamını www aracılığı ile gerçekleştirmeye doğru bir eğilim göstermektedir. Bu eğilimden en çok etkilenecek kurumların başında, şüphesiz öğretmen yetiştiren kurumlar gelmektedir. Öğretmenlerin formal eğitimlerinden hizmet içi eğitim ve mesleki gelişimlerine kadar, www ortamından yararlanılması kaçınılmazdır. Bu paralelde, web öğretimine etkili bir yaklaşım bulmak için, gereksinilen en önemli konu, öğrenme teorilerinin yeniden gözden geçirilmesidir. Bu makale davranışçı, bilişsel teori ve oluşturmacı yaklaşımların web aracılığı ile öğretmen eğitimindeki potansiyellerini ele almayı amaçlamakta ve sosyal oluşturmacı/yapılandırmacı yaklaşımın yürütülmesine ilişkin pragmatik bir yaklaşım önermektedir.
WWW Yapılandırmacılık Sosyal Oluşturmacılık Web Tabanlı Eğitim
WWW as a new opportunity is extended from trade to education. The growth of the internet and WWW, in particular, are attracting the attention of tertiary educational institutions worldwide. It's very important to benefit from this new medium for formal, in-service training or professional developments of teachers. In the search for an effective approach to Web learning, an re-examination of learning theory is required. This paper examines the three broad philophies of Behaviorism, Cognitive Theory and Constructivism and reviews their potential for delivering tertiary education via web. And this paper proposes a pragmatic approach to the implementation of Social Constructivist approaches.
WWW Constructivism Social Constructivism Web-based Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 2 |