BibTex RIS Kaynak Göster

KİMYA ÖĞRETİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 346 - 356, 01.03.2009

Öz

Bu araştırmada, Düzce ilinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı farklı türdeki beş lisede öğrenim görmekte olan, 260 kişiden oluşan 10. sınıf öğrencilerine, bir yıl önce işledikleri Kimya–1 dersi konularını içeren ve temel bilgiler gerektiren 12 soru sorularak, öğrenme dereceleri ölçülmüştür. Testin sonuçları, aynı öğrencilerle yapılan Kimya dersinin işlenişine dair hazırlanan bir anketle mukayese edilerek değerlendirilmiştir. Kullanılan kimya eğitim yöntemlerinden, en fazla uygulanması gereken deneysellik ilkesinin en az uygulandığı tespit edilmiştir. Kimya öğretiminde yaşanılan güçlükler tartışılarak, ezberleme yerine, öğrencinin anlaması ve kendi başına düşünüp sonuca gitmesi metodunun nasıl uygulanacağına dair eğitimcilere ve yöneticilere çeşitli görüş ve önerilerde bulunulmuştur.

THE EVALUATION of CHEMISTRY EDUCATION

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 346 - 356, 01.03.2009

Öz

In this work, 10th grade high schools students attached to the Ministry of National Education in Düzce were asked 12 questions based on the subjects in Chemistry 1, which required basic knowledge and their knowledge was tested. The results were evaluated by using a questionnaire based on the procedures in Chemistry teaching. We obtained that the experimental methods, which must be used mostly in chemistry teaching, was rarely used. By discussing the difficulties of chemistry education; instead of memorization, some judgments and suggestions are presented to educators and administrators about how to apply the methods by which the students will comprehend, think and make deductions.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hüsnü Gerengı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gerengı, H. (2009). THE EVALUATION of CHEMISTRY EDUCATION. Education Sciences, 4(2), 346-356. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Gerengı H. THE EVALUATION of CHEMISTRY EDUCATION. NWSA. Mart 2009;4(2):346-356. doi:10.12739/10.12739
Chicago Gerengı, Hüsnü. “THE EVALUATION of CHEMISTRY EDUCATION”. Education Sciences 4, sy. 2 (Mart 2009): 346-56. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Gerengı H (01 Mart 2009) THE EVALUATION of CHEMISTRY EDUCATION. Education Sciences 4 2 346–356.
IEEE H. Gerengı, “THE EVALUATION of CHEMISTRY EDUCATION”, NWSA, c. 4, sy. 2, ss. 346–356, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Gerengı, Hüsnü. “THE EVALUATION of CHEMISTRY EDUCATION”. Education Sciences 4/2 (Mart 2009), 346-356. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Gerengı H. THE EVALUATION of CHEMISTRY EDUCATION. NWSA. 2009;4:346–356.
MLA Gerengı, Hüsnü. “THE EVALUATION of CHEMISTRY EDUCATION”. Education Sciences, c. 4, sy. 2, 2009, ss. 346-5, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Gerengı H. THE EVALUATION of CHEMISTRY EDUCATION. NWSA. 2009;4(2):346-5.