BibTex RIS Kaynak Göster

PROJE TABANLI ÖĞRENME İLE PROBLEM TABANLI ÖĞRENMENİN FARK VE BENZERLİKLERİ

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 395 - 409, 01.03.2009

Öz

Yeni öğrenme yaklaşımları uygulanmakta olan eğitim programlarını da temelden etkilemektedir. Nitekim öğrenen merkezli öğrenme yaklaşımlarının benimsenmeye başlandığı günümüzde yürürlükteki programların bu yeni yaklaşıma göre şekillendirilmeye çalışıldığı görülmektedir. Öğrenenin öğrenme etkinliğinde bizzat yer alması, öğrendiklerini yine kendisinin örgütlemesi yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının bir gereğidir. Bu yaklaşım proje tabanlı öğrenme ve problem tabanlı öğrenme gibi yaklaşımlarının da esin kaynağıdır. Buna karşın öğrenme felsefesi anlamında pek çok yeni yaklaşım ortaya çıkmakla birlikte bu yaklaşımların fark ve benzerlikleri konusunda bir karmaşa yaşanmaktadır. Öğrenme-Öğretme süreçleri ile ilgili olarak yapılmış araştırmalar incelendiğinde proje tabanlı öğrenme ve problem tabanlı öğrenme kavramlarının çoğu yerde birbiri yerine kullanıldığı görülmektedir. Kavramsal çerçevedeki bu ve buna benzer ikilemlerin giderilmiş olması yürütülecek eğitim-öğretim etkinliklerinin daha iyi planlanmasını ve algılanmasını sağlayacaktır. Bu araştırma bu iki yaklaşımın birbirine göre fark ve benzerliklerini belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Böylelikle hangi bilim alanında hangi yöntemin etkin biçimde kullanılabileceğine netlik kazandırılmaya çalışılmıştır.

THE SIMILARITY AND DIFFERENCES OF PROJECT BASED LEARNING AND PROBLEM BASED LEARNING

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 395 - 409, 01.03.2009

Öz

New learning approaches effect the education programmes in practice basically. As a matter of fact, it is seen that a new shape is being given to the programmes in practice today as the learner-centered approaches are adopted. The learner's participation personally in the learning activities, and organising what he/she has learnt by him /herself is the necessity of constructive (yapılandırıcı) learning. This approach is the inspration of the Project based learning and problem based learning. However, there is a complexity between the similarities and differences of these approaches although a lot of methods (approaches) come out in the sense of learning philosophy. When studied the researches associated with the process of learning – teaching, the Project based learning and the problem based learning concepts substitute each other in most cases/ places. To avoid this dilemma in this frame and the others like this will help to plan the education- teaching activities and to recognize them. This research has been made to identify the differences and similarities of these two approaches. Thus, the fact that which approach will be used effectively in which scientific field has been tried to be clear.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Murat Tuncer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tuncer, M. (2009). THE SIMILARITY AND DIFFERENCES OF PROJECT BASED LEARNING AND PROBLEM BASED LEARNING. Education Sciences, 4(2), 395-409. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Tuncer M. THE SIMILARITY AND DIFFERENCES OF PROJECT BASED LEARNING AND PROBLEM BASED LEARNING. NWSA. Mart 2009;4(2):395-409. doi:10.12739/10.12739
Chicago Tuncer, Murat. “THE SIMILARITY AND DIFFERENCES OF PROJECT BASED LEARNING AND PROBLEM BASED LEARNING”. Education Sciences 4, sy. 2 (Mart 2009): 395-409. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Tuncer M (01 Mart 2009) THE SIMILARITY AND DIFFERENCES OF PROJECT BASED LEARNING AND PROBLEM BASED LEARNING. Education Sciences 4 2 395–409.
IEEE M. Tuncer, “THE SIMILARITY AND DIFFERENCES OF PROJECT BASED LEARNING AND PROBLEM BASED LEARNING”, NWSA, c. 4, sy. 2, ss. 395–409, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Tuncer, Murat. “THE SIMILARITY AND DIFFERENCES OF PROJECT BASED LEARNING AND PROBLEM BASED LEARNING”. Education Sciences 4/2 (Mart 2009), 395-409. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Tuncer M. THE SIMILARITY AND DIFFERENCES OF PROJECT BASED LEARNING AND PROBLEM BASED LEARNING. NWSA. 2009;4:395–409.
MLA Tuncer, Murat. “THE SIMILARITY AND DIFFERENCES OF PROJECT BASED LEARNING AND PROBLEM BASED LEARNING”. Education Sciences, c. 4, sy. 2, 2009, ss. 395-09, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Tuncer M. THE SIMILARITY AND DIFFERENCES OF PROJECT BASED LEARNING AND PROBLEM BASED LEARNING. NWSA. 2009;4(2):395-409.