Türkiye, 2011 yılından bu yana Suriye’de başlayan iç savaş nedeniyle ülkelerini terk etmek zorunda kalan Suriye halkına ev sahipliği yapmaktadır. Bu göçün neredeyse yarısını çocuklar oluşturmaktadır. Suriyeli çocukların yeni girdikleri çevreye, kültüre adapte olmalarında eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmanın amacı, resmi ilkokullarda öğrenim gören Suriyeli mülteci öğrencilerin eğitim sorunlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ili Ataşehir ilçesindeki ilkokullarda görev yapan, okullarında/sınıflarında Suriyeli mülteci öğrenci bulunan 19 sınıf öğretmeni ve 6 rehber öğretmen oluşturmaktadır. Nitel desende yürütülen çalışmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Derinlemesine analiz ile elde edilen kodların ve kategorilerin tutarlılığını belirlemede denetleme tekniğinden faydalanılmıştır. Bunun için veri seti bağımsız bir kodlayıcı tarafından kontrol edilmiş ve iki analiz arasındaki güvenirlik Miles ve Huberman formülü ile hesaplanarak, güvenirlik katsayısı 80.244 bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, Suriyeli öğrencilerin eğitiminde en önemli problem alanı dildir. Dil problemi, Suriyeli öğrencilerin akademik ve duyuşsal gelişimlerini olumsuz etkilemekte ve bu alanlardaki ihtiyaçlarının saptanmasını zorlaştırmaktadır. Bunun için, Suriyeli öğrencilerin sağlıklı bir şekilde topluma entegre olmalarında dil probleminin çözüme kavuşturulması, kalıcı eğitim politikalarının benimsenmesi ve eğitim programlarının bu yönde geliştirilmesi veya gözden geçirilmesi gerekmektedir.
Suriyeli Mülteci Öğrenci Eğitim Sorunları Öğretmen Göç ve Eğitim
Turkey has hosted Syrian people who are obliged to leave their countries because of the civil war in Syria since 2011. Almost the half of this migration is children. The determination of educational needs has an important position for the adaptation of Syrian children to their new environments and cultures. The aim of this research is to determine the educational problems of Syrian refugee students in elementary schools. The sample of the research consists of 19 classroom teachers and 6 guidance teachers who work at elementary schools and have Syrian refugee students in their schools/classrooms in Atasehir, Istanbul. Data of the study planned as qualitative design have been acquired by semi-structured interview technique. Content analysis method has been used for data analysis. Supervisiontechnique has been used for determining the consistency of codes and categories reached as a result of in-depth analysis. Therefore, a data set has been checked by an independent coder and there liabilitybetween two analyses have been calculated by Miles and Huberman formula and there liability co-efficient has been detected as 80.244. According to the findings of there search the most important problem in the education of Syrian students is language. Language problem affects their academic and affective developments in a negative way and complicates the determination of their needs in these fields. Therefore, the language problem should be resolved and permanent educational policies should be adopted and the curriculums should be developed or reviewed in that direction for being integrated of Syrian students to the society.
Syrian Refugee Student Educational Problems Teacher Migration and Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 18 |