OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Arşiv Editör Kurulu İletişim
...
Giriş
ISSN 2528-9527 | e-ISSN 2528-9535 | Yayın Aralığı Aylık | Başlangıç: 2011 | Yayıncı ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi | http://www.opusjournal.net/


OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 2020 yılından itibaren aylık periyotta yılda 12 sayı olarak yayımlanan hem Türkçe hem de İngilizce dillerindeki çalışmalara yer veren akademik, uluslararası hakemli bir dergidir.  

Not: 25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararıyla,"Tüm bilim dalları için (Sosyal  bilimler dahil)i etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı ETİK KURUL ONAYI alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir." şartı getirilmiştir. Dergimize makale gönderecek yazarların bu konuya dikkat etmeleri önemli olup, bu şartı sağlamayan çalışmalar değerlendirmeye alınmayacaktır.

Lütfen çalışmanızı yüklemeden opusjournal.net adresinden yazarlara notlar bölümünü dikkatle inceleyiniz.  

Not: İngilizce gönderilen yazılar, öncelikli olarak değerlendirilecektir.

Önemli Duyuru: 1 Temmuz 2020 tarihinden sonra gönderilen tüm çalışmalar, 2021 yılı sayılarında kabul alacaklardır.



OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi

ISSN 2528-9527 | e-ISSN 2528-9535 | Yayın Aralığı Aylık | Başlangıç: 2011 | Yayıncı ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi | http://www.opusjournal.net/
Kapak Resmi


OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 2020 yılından itibaren aylık periyotta yılda 12 sayı olarak yayımlanan hem Türkçe hem de İngilizce dillerindeki çalışmalara yer veren akademik, uluslararası hakemli bir dergidir.  

Not: 25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararıyla,"Tüm bilim dalları için (Sosyal  bilimler dahil)i etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı ETİK KURUL ONAYI alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir." şartı getirilmiştir. Dergimize makale gönderecek yazarların bu konuya dikkat etmeleri önemli olup, bu şartı sağlamayan çalışmalar değerlendirmeye alınmayacaktır.

Lütfen çalışmanızı yüklemeden opusjournal.net adresinden yazarlara notlar bölümünü dikkatle inceleyiniz.  

Not: İngilizce gönderilen yazılar, öncelikli olarak değerlendirilecektir.

Önemli Duyuru: 1 Temmuz 2020 tarihinden sonra gönderilen tüm çalışmalar, 2021 yılı sayılarında kabul alacaklardır.



Eğitim ve Toplum Özel sayısı Son Sayı
Cilt 16 - Sayı Eğitim ve Toplum Özel sayısı - 31 Ara 2020
  1. Let Teachers Know About The Perceptions of Undergraduate and Graduate Students on What Makes an Effective Instructor
    Sayfalar 5465 - 5482
    Ahmed KHAWLAH, Tharwat EL-SAKRAN
  2. Investigation of Reasoning Styles and Causal Attributions for Success of Teacher Candidates
    Sayfalar 5483 - 5507
    Volkan DURAN, Gülay EKİCİ
  3. Okul Yöneticilerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi: İçerik Analizi
    Sayfalar 5508 - 5523
    Behçet ÖZNACAR, Gülyüz DEBEŞ, Yücehan YÜCESOY
  4. The Effect of Psychoeducation Program on Burnout Levels of University Students
    Sayfalar 5524 - 5539
    Mustafa GÜLER
  5. İlkokul Öğrencilerinde Akran Zorbalığı: Ankara Pursaklar Örneği
    Sayfalar 5540 - 5564
    Semi̇ra HAMURCU
  6. Ergenlerde Akademik Başarıya İlişkin Bilişsel Çarpıtmalar ile Algılanan Anne Baba Tutumu Arasındaki İlişki
    Sayfalar 5565 - 5584
    İ̇dris KAYA
  7. Üniversite Öğrencilerinin Gözüyle Üniversite Kavramı
    Sayfalar 5585 - 5607
    Nesip DEMİRBİLEK
  8. Bilinçli Farkındalık Ölçeği Ergen Formu’nun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 5608 - 5625
    Mehmet Emin TURAN
  9. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretim ve Uygulamalarında Teknolojinin Entegre Edilmesine Yönelik Algıları
    Sayfalar 5626 - 5650
    Adem SEZER, Yusuf İNEL, Ali GÖKALP
  10. Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Problem Çözme Becerileri ile Yaşam Doyumlarının İncelenmesi
    Sayfalar 5651 - 5680
    Mucahit KAGAN, Feray BAŞGÖZE
  11. Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Aidiyet Duyguları İle Mesleki Doyum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Mersin İli Örneği
    Sayfalar 5681 - 5703
    Pelin AYDINOL, Lütfi ÜREDİ
  12. Öğretmen Adaylarının İngilizce Özyeterlik İnançlarının Algılanan Başarıları Üzerindeki Etkisi: Dil Öğrenme Çabasının Aracı Rolü
    Sayfalar 5704 - 5731
    Selda ÖZER, Fatma BAŞARIR
  13. Fen Öğretiminde REACT’ın Etkileri: 21. Yüzyıl Becerileri ve Fene Yönelik Öz Yeterlilik İnançları
    Sayfalar 5732 - 5763
    Huriye DENİŞ ÇELİKER, Muhammed KARA
  14. Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri İle Öğretmenlerin Davranışsal Açıdan Güçlendirilmesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 5764 - 5791
    Muhammed TAŞ, Zeynep Çiğdem ÖZCAN
  15. Yetişkinlerde Sıfatlara Dayalı Kişilik Özellikleri, Otomatik Düşünceler ve Yaşam Doyumlarının İncelenmesi
    Sayfalar 5792 - 5817
    Ali Fuat YALÇIN, Betül KARAMAN
  16. Öğrencilerin Kodlamaya Yönelik Tutumları: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
    Sayfalar 5818 - 5840
    Mustafa Serkan ABDÜSSELAM, Mustafa UZOĞLU
  17. Ergenlerde Algılanan Anne Baba Davranışlarıyla Akran İlişkileri Arasında Özerkliğin Aracı Rolü
    Sayfalar 5841 - 5883
    Fatma GÖKALP, Mehmet MURAT
  18. Kimya Öğretmeni Adaylarının Asit-Baz Konu Alanıyla İlgili Bilişsel Yapıları
    Sayfalar 5884 - 5910
    Ayşegül DERMAN, Figen GÜNEŞ
  19. Okullarda Örgütsel Adalete İlişkin Öğretmen Deneyimlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 5911 - 5940
    Nuray ÖZGE SAĞBAŞ, Murat ÖZDEMİR
  20. Yönetici ve Öğretmenlerin Öğrencilerden Beklentileri ve Öğrencilerin Bu Beklentileri Algılayış Biçimleri
    Sayfalar 5941 - 5954
    Şefika Şule ERÇETİN, Sait AKBAŞLI, Ercan BAYSÜLEN
  21. Öğretmenlerin Psikolojik Dayanıklılıkları İle İş Yaşam Kaliteleri Arasındaki İlişkinin Araştırılması
    Sayfalar 5955 - 5973
    Mustafa YILMAZ, Sinan YALÇIN
  22. Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Öğrenme Sürecinde Akran Öğretiminin Etkisi: Deneysel Bir Çalışma
    Sayfalar 5974 - 5994
    Mevlüt KARA, Sevilay ŞAHİN, Seyfettin KAPAT
  23. Akılcı ve Sezgisel Karar Verme Stilleri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
    Sayfalar 5995 - 6013
    Yakup İME, Makbule KALI SOYER, Muhammet Şerif KESKİNOĞLU
  24. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin Şehir ve Yöresine Olan Ekonomik, Sosyo-Kültürel ve Çevresel Etkisine Yönelik Yerel Halkın Algılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma
    Sayfalar 6014 - 6046
    Ruhan İRİ
  25. Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirmeye Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 6047 - 6068
    Serkan ASLAN
  26. Örgütsel Sosyalleşmenin Psikolojik Sözleşme ve Örgütsel Bağlılıkla İlişkisi: Bir Kamu Kurumunda Araştırma
    Sayfalar 6069 - 6105
    Nazlı Türker, Mustafa YILDIRIM
  27. Vakıf Üniversitelerinin Yatay Geçiş Kampanyaları Kapsamında Yayınladıkları Reklamların Analizi
    Sayfalar 6106 - 6125
    Evin DOĞAN, Elif MİRAL
  28. Öğretmen Failliği İle Öğretim Programına Bağlılık Arasındaki İlişki: Yunus Emre İlçesi Örneği
    Sayfalar 6126 - 6149
    Metin AŞÇI, Remzi YILDIRIM
  29. Öğretmen Adaylarının Bakış Açısından Sınıf Öğretmenlerinin Öğretim Sürecinde Gösterdikleri Dönüt ve Düzeltme Davranışları
    Sayfalar 6150 - 6166
    Temel TOPAL
  30. Suriyeli Sığınmacıların Vatandaşlığa Geçiş Sürecinde Sosyo-Ekonomik Kapasitenin Rolü
    Sayfalar 6167 - 6193
    Safure CANTÜRK
  31. Çizgi Filmlerin Eğitim Alanında Kullanılmasıyla İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
    Sayfalar 6194 - 6214
    Zeynep KAYA, Mustafa UZOĞLU
  32. Mardin Büyükşehir Belediyesi Örneğinde Yeni Büyükşehir Belediye Modeli Uygulamasının Yerel Halka Yansımaları
    Sayfalar 6215 - 6243
    Muzaffer BİMAY
  33. Genç Yetişkinlerde Akılcı Olmayan İnanç İle Öz- Anlayış Arasındaki İlişkide Affetmenin Aracı Rolü
    Sayfalar 6244 - 6270
    Defne KILIÇ, Erhan TUNÇ
  34. Teacher Competencies
    Sayfalar 6271 - 6292
    Fırat BİREL
  35. Sekülarizm ve Ordu Etkisinin AKP Döneminde Türkiye-AB İlişkilerine Etkisine Yönelik Tarihsel Bir Değerlendirme
    Sayfalar 6293 - 6317
    Hakkı GÖKER ÖNEN
  36. Muhafazakâr Bir Düşünür Olarak Topçu’nun Demokrasi Yaklaşımı
    Sayfalar 6318 - 6343
    Yunus KOÇ
  37. Türkiye’de Viyola Alanında Yazılmış Lisansüstü Tezler
    Sayfalar 6344 - 6361
    Serkan ÖZAY
  38. Yazınsal Metinlerde Yer Alan Karakter Geliştirme Yolları: Ortaokul Türkçe Ders Kitapları Örneği
    Sayfalar 6362 - 6391
    Başak KARAKOÇ ÖZTÜRK
  39. Türkiye’nin Yeni Göç Risklerine Karşı Tutumu Üzerine Bir İnceleme: İdlib Örneği
    Sayfalar 6392 - 6412
    Yasin ÇAM, İbrahim KELEŞ
  40. Tarih Ders Kitaplarında Kanıt Temelli Öğrenme Yaklaşımı: Ortaöğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı Örneği
    Sayfalar 6413 - 6436
    Mehtap KOLDAŞ, Akif PAMUK
  41. Dromokratik Çağda Eğitim ve Okulun Açmazları: Paul Virilioik Açıdan Analojik Bir Çözümleme
    Sayfalar 6437 - 6459
    Hamit ÖZEN
  42. Modern Suriye Tiyatrosunda Ahmed Ebû Halîl el-Kabbânî
    Sayfalar 6460 - 6477
    Turgay GÖKGÖZ
  43. Teachers’ Opınıons on the Process of Retirement Planning
    Sayfalar 6478 - 6505
    Evren MAKAR, Hüseyin ASLAN
Abstracting & Indexing


ulakbim.png


ebscho.jpg


Erihplus.png


400dpiLogo.png


logo_sobiad.png


asos.png


tei.jpg