BibTex RIS Kaynak Göster

EFFECTS OF LANE AND SHOULDER WIDTH ON THE PREDICTION OF TRAFFIC SAFETY ON RURAL HIGHWAYS

Yıl 2007, Cilt: 13 Sayı: 2, 265 - 272, 01.02.2007

Öz

Effects of lane and shoulder widths on accident rates in the two-lane rural roads are examined by using a fuzzy logic approach. As is well known, driver errors are the most common reasons leading to accidents. Moreover, climate conditions, environmental structure of the highways, the geometry and pavement of the roads greatly affects occurrence of accidents. On the other hand, determining contribution of each parameter on the accidents is a complex task. For this reason, we have developed a fuzzy logic approach synthesizing statistics of mentioned reasons previously held.

ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMEMİŞ KARAYOLLARINDA ŞERİT VE BANKET GENİŞLİĞİNİN KARAYOLU GÜVENLİĞİNE ETKİSİ

Yıl 2007, Cilt: 13 Sayı: 2, 265 - 272, 01.02.2007

Öz

Karayolu geometrisinin trafik kazalarının oluşumunda etkisinin olduğu bilinmektedir. Bu çalışmada, iki şeritli şehirlerarası bölünmemiş karayollarında trafik kazalarının oluşumunda payı olan şerit genişliği ve banket genişliğinin, karayolu güvenliğine etkisi, bulanık mantık (fuzzy) yaklaşımı ile değerlendirilmektedir. Karayolu güvenliği denildiğinde, içerisine birden fazla değişkenin katıldığı karmaşık bir kavram ortaya çıkmaktadır. Bu kavram üzerinde etkili olan değişkenlerin, ne kadar etkisinin olduğunu belirlemek de oldukça zordur. Trafik kazalarının oluşumunda en önemli pay, sürücü hatalarına verilmektedir. Karayolu geometrisinin, karayolu üst yapısının, hava koşullarının, yolun çevresinin vb. kazalarda ne kadar paya sahip olduğunu tam olarak söylemek oldukça zordur. Karayolu güvenliğinde etkili olan değişkenlerin etkisini sayısal olarak söyleyebilmek için daha önceki verilerden yararlanarak tahmin yapılabilmektedir. Örneğin, şehirlerarası bölünmemiş bir karayolu yapımı planlanmaktadır. "Bu karayolunun güvenliği için en etkili değişken ya da değişken grupları ne olacaktır?". "Şerit genişliğini çok geniş, banket genişliğini ise dar almak karayolu güvenliğinde ne kadar etkili olacaktır?". Tüm bunlar oldukça karmaşık görünmektedir. Üstelik her ülkenin kendi kültürünün de karayolu güvenliğinde etkili olduğu bilinmektedir. Karayolu güvenliği konusundaki karmaşıklık ve belirsizlikler, bu konunun bulanık mantık ile çözümlenmesinin yarar sağlayacağını düşündürmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Mustafa Karaşahin Bu kişi benim

Nuran Bağırgan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaşahin, M. ., & Bağırgan, N. . (2007). ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMEMİŞ KARAYOLLARINDA ŞERİT VE BANKET GENİŞLİĞİNİN KARAYOLU GÜVENLİĞİNE ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 13(2), 265-272.
AMA Karaşahin M, Bağırgan N. ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMEMİŞ KARAYOLLARINDA ŞERİT VE BANKET GENİŞLİĞİNİN KARAYOLU GÜVENLİĞİNE ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. Şubat 2007;13(2):265-272.
Chicago Karaşahin, Mustafa, ve Nuran Bağırgan. “ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMEMİŞ KARAYOLLARINDA ŞERİT VE BANKET GENİŞLİĞİNİN KARAYOLU GÜVENLİĞİNE ETKİSİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 13, sy. 2 (Şubat 2007): 265-72.
EndNote Karaşahin M, Bağırgan N (01 Şubat 2007) ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMEMİŞ KARAYOLLARINDA ŞERİT VE BANKET GENİŞLİĞİNİN KARAYOLU GÜVENLİĞİNE ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 13 2 265–272.
IEEE M. . Karaşahin ve N. . Bağırgan, “ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMEMİŞ KARAYOLLARINDA ŞERİT VE BANKET GENİŞLİĞİNİN KARAYOLU GÜVENLİĞİNE ETKİSİ”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, ss. 265–272, 2007.
ISNAD Karaşahin, Mustafa - Bağırgan, Nuran. “ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMEMİŞ KARAYOLLARINDA ŞERİT VE BANKET GENİŞLİĞİNİN KARAYOLU GÜVENLİĞİNE ETKİSİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 13/2 (Şubat 2007), 265-272.
JAMA Karaşahin M, Bağırgan N. ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMEMİŞ KARAYOLLARINDA ŞERİT VE BANKET GENİŞLİĞİNİN KARAYOLU GÜVENLİĞİNE ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2007;13:265–272.
MLA Karaşahin, Mustafa ve Nuran Bağırgan. “ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMEMİŞ KARAYOLLARINDA ŞERİT VE BANKET GENİŞLİĞİNİN KARAYOLU GÜVENLİĞİNE ETKİSİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, 2007, ss. 265-72.
Vancouver Karaşahin M, Bağırgan N. ŞEHİRLERARASI BÖLÜNMEMİŞ KARAYOLLARINDA ŞERİT VE BANKET GENİŞLİĞİNİN KARAYOLU GÜVENLİĞİNE ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2007;13(2):265-72.





Creative Commons Lisansı
Bu dergi Creative Commons Al 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.