Denetimsiz
kavşaklardaki araç hareketleri ile ilgili genel kabul, anayol akımı içindeki
araçların mutlak önceliğe sahip olmasıdır. Ancak gerçek trafik koşulları
altında bu durum her zaman mümkün olmayabilir. Yapılan çalışmalar, yanyolda
bekleyen sürücülerin, bekleme süresi uzadıkça kavşağa girişte kural dışı
davranışlar sergileyebildiklerini göstermektedir. Bu durumda anayolda hareket
eden sürücüler, yavaşlayarak veya durarak olası bir kazayı engellemeye
çalışacaklardır. “Ters öncelik” veya “aralık zorlama” olarak ta adlandırılan bu
durum anayol akımındaki araçların gecikmelerine sebep olmaktadır. Çalışmada
anayol akımındaki araçların gecikmesine sebep olan koşullar incelenmiş ve AIMSUM
benzetim programı yardımıyla bir “T” kavşakta DUR, YOL VER ve KONTROLSÜZ
denetim koşulları için anayol araçlarının gecikmelerini hesaplayan bağıntılar
önerilmiştir.
The
general acceptance of vehicle movements at unsignalized intersections is that
vehicles in the major stream have absolute priority. However, under real
traffic conditions this may not always be possible. Studies show that drivers
waiting on the minor road approach can exhibit irregular behaviors when
entering the intersection. In this case the drivers on the main road will try
to prevent a possible accident by stopping or slowing down. This is referred to
as "reverse priority" or "gap forcing " which causes delays
in vehicles in the major stream. In the study, the conditions which causes
delay to vehicles in the mainstream is investigated by using AIMSUN simulation
program and new functions for stop-controlled, yield-controlled and
uncontrolled intersections which can be used in calculation major stream delays
are suggested.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 24 Sayı: 6 |