BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETME ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE ALGILARININ METAFORLAR YARDIMIYLA ANLATILMASI

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 298 - 309, 01.06.2016
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118650

Öz

Bu çalışmanın amacı, Dumlupınar Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencilerinden Muhasebe Eğitimi almış öğrencilerin “Muhasebe” metaforları algılarını belirlemektir. Çalışma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Kütahya ilinde Dumlupınar Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencilerinden Muhasebe Eğitimi almış öğrencilere uygulanmıştır. Araştırma bu üniversitede eğitimine devam eden ve Muhasebe Eğitimi alan 3. ve 4. sınıf öğrencileri içerisinden 200 kişilik bir grup üzerinde yürütülmüştür. Öğrencilerin araştırmaya dahil edilmesinde, gönüllülük esası dikkate alınmıştır. Araştırma kapsamındaki öğrencilere, “Muhasebeci………………...........benzer; çünkü ….....………….” “Serbest Muhasebeci.................benzer, çünkü.......................” “Yeminli Mali Müşavir..............benzer; çünkü.......................” Biçiminde eksik bırakılmış bir cümlenin yer aldığı anketler dağıtılmıştır. Bu anketler aracılığı ile öğrencilerin Muhasebe Eğitimi dersine ilişkin olarak geliştirdikleri metaforlar ve bu metaforların ortak özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen anket verilerin değerlendirilmesinde nitel araştırma desenine uygun olarak içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin Muhasebe Eğitimi dersine ilişkin olarak geliştirdikleri metaforlar 10 kategoriye ayrılmıştır

Kaynakça

  • Ağca, A., Yalçın, N. (2009) “Muhasebe Mesleğinde Kadın Olmak Bir Sorun Teşkil Eder mi” Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü sayı 24, s 37
  • Akdemir, A. (2009) “İşletmeciliğin Temel Bilgileri” Ankara, Ekin Basım Yayın Dağıtım. s 323
  • Aydoğdu, E. (2008) “İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar
  • (mecazlar) yoluyla analizi” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir. Çelikten, M.(2006) “Kültür ve öğretmen metaforları” Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 21, s. 270.
  • Döş, İ.(2010) ”Aday Öğretmenlerin Müfettişlik Kavramına İlişkin Metafor Algıları” Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 9(3):607
  • Eraslan, L. (2011) “Akademik Bakış Dergisi” Sayı:27 Kasım-Aralık 2011 Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi ISSN:1694-528X İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız – Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat – KIRGIZİSTAN
  • Ergin, H. (2010) “Muhasebeye Giriş” Dumlupınar Üniversitesi yayınları No:22
  • Kadakoğlu, Ç. (2008) “Liderlikte Öykünün Önemi” Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul s
  • Kocaman, A.(2003) “Dilbilim Söylemi, Söylem Üzerine” ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş. Ankara.
  • Lakoff, G., Johnson, M. (2005), “Metaforlar: Hayat, Anlam ve Dil” Çeviren Gökhan Yavuz DEMİR, İstanbul: Paradigma Yayıncılık. s 11-15
  • Metin, M. (2014) “Kuramdan uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri” Ankara, Pegem Akademi Yayınları. s 287-311
  • Morgan, G.(1998) ”Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor” Çeviren Gündüz Bulut, İstanbul: MESS Yayın, s 424
  • Saban, A. (2008) Educational Administration: Theory and Practice Summer 2008, Issue 55, pp: 459-496 Kuram ve Uygulamada Eğitim
  • Yönetimi Yaz 2008, Sayı 55, ss: 459-496
  • Sanders, P. (1982) “Phenomenology: A New Way of Viewing Organizational Research, The Academic of management Review p 353-360
  • Sekman, M. (2002), Kesintisiz Öğrenme, 6.ncı Baskı, İstanbul: Alfa Yayıncılık. s 210
  • Tamimi, Y. (2005) “Örgüt Kültürünün Metaforlarla Analizi” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • TEK Ö. B., Özgül, E. (2007) “ Modern Pazarlama İlkeleri” İzmir, Birleşik Matbaacılık, s 643
  • Tokat, B., Ergun, D.(2004) “İşletmecilik Bilgisi” 6.Baskı, Avcı Ofset, İstanbul, s 352
  • Tutar, H.(2013) “İşletme&Yönetim Terimleri Ansiklopedik Sözlük” Ankara, Detay yayıncılık, s 560
  • Yalçın, M., Erginer, A. (2012) Journal of Teacher Education and Educators Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi Volume/Cilt 1, Number/Sayı 2, 2012, 229-256
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005) “Nitel Araştırma Yöntemleri” Ankara, Seçkin Yayıncılık, s 75
  • Yob, I. (2003). Thinking constructively with metaphors. A review of B Thayer-Bacon, 2000. Transforming critical thinking: Thinking constructively. New York. Teachers College Press. Studies in Philosophy and Education, 22:127-138.
  • Zaltman, G., Zaltman, L. (2008) “Pazarlama Metaforları” Çeviren: Ümit Şensoy İstanbul, Optimist Yayım Dağıtım, s 13-43
  • Zaltman, G.(2004) “Tüketici Nasıl Düşünür?” A.Semih KOÇ İstanbul, MediaCat Yayınları, s 257 www.tdk.gov.tr Erişim tarihi: 08.12.2014 http://www.temelaksoy.com/metafor-yapmak-sihir-yapmak-gibidir/ Erişim tarihi: 08.12.2014
  • Sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu .

ACCOUNTING PERCEPTION OF BUSINESS STUDENTS TO DESCRIBE BY HELPING METAPHORS

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 298 - 309, 01.06.2016
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118650

Öz

This study aims at determining “Accounting” metaphors perceptions of the Faculty of Economics and Administrative Sciences students who have attended accounting classes. It was applied classes in Kütahya, Turkey during the 2014-2015 Academic Year on the the Dumlupinar University, Faculty of Economics and Administrative Sciences students who have received accounting education. The study was performed on a group of 200 students from the 3rd and 4th grade students with accounting training who are attending school at present. The students were included on volunteer basis. The participants were given survey forms with some sentences with gaps which are supposed to be completed by the students, such as; “An accountant is like …………………………………………….…, because ………………………………………………………..”“An independent accountant is like ………………………………, because ……………………………………………………”“A certified public accountant is like ………………………………, because ………………………………………………….”. The results of these surveys were used in order to find out the metaphors the students develop concerning the Accounting lessons and the common features of these metaphors. In evaluation of the data received from the surveys content analysis method was used in compliance with the qualitative research pattern. Metaphors developed by the students concerning the Accounting lessons were categorized in ten groups

Kaynakça

  • Ağca, A., Yalçın, N. (2009) “Muhasebe Mesleğinde Kadın Olmak Bir Sorun Teşkil Eder mi” Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü sayı 24, s 37
  • Akdemir, A. (2009) “İşletmeciliğin Temel Bilgileri” Ankara, Ekin Basım Yayın Dağıtım. s 323
  • Aydoğdu, E. (2008) “İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar
  • (mecazlar) yoluyla analizi” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir. Çelikten, M.(2006) “Kültür ve öğretmen metaforları” Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 21, s. 270.
  • Döş, İ.(2010) ”Aday Öğretmenlerin Müfettişlik Kavramına İlişkin Metafor Algıları” Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 9(3):607
  • Eraslan, L. (2011) “Akademik Bakış Dergisi” Sayı:27 Kasım-Aralık 2011 Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi ISSN:1694-528X İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız – Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat – KIRGIZİSTAN
  • Ergin, H. (2010) “Muhasebeye Giriş” Dumlupınar Üniversitesi yayınları No:22
  • Kadakoğlu, Ç. (2008) “Liderlikte Öykünün Önemi” Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul s
  • Kocaman, A.(2003) “Dilbilim Söylemi, Söylem Üzerine” ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş. Ankara.
  • Lakoff, G., Johnson, M. (2005), “Metaforlar: Hayat, Anlam ve Dil” Çeviren Gökhan Yavuz DEMİR, İstanbul: Paradigma Yayıncılık. s 11-15
  • Metin, M. (2014) “Kuramdan uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri” Ankara, Pegem Akademi Yayınları. s 287-311
  • Morgan, G.(1998) ”Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor” Çeviren Gündüz Bulut, İstanbul: MESS Yayın, s 424
  • Saban, A. (2008) Educational Administration: Theory and Practice Summer 2008, Issue 55, pp: 459-496 Kuram ve Uygulamada Eğitim
  • Yönetimi Yaz 2008, Sayı 55, ss: 459-496
  • Sanders, P. (1982) “Phenomenology: A New Way of Viewing Organizational Research, The Academic of management Review p 353-360
  • Sekman, M. (2002), Kesintisiz Öğrenme, 6.ncı Baskı, İstanbul: Alfa Yayıncılık. s 210
  • Tamimi, Y. (2005) “Örgüt Kültürünün Metaforlarla Analizi” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • TEK Ö. B., Özgül, E. (2007) “ Modern Pazarlama İlkeleri” İzmir, Birleşik Matbaacılık, s 643
  • Tokat, B., Ergun, D.(2004) “İşletmecilik Bilgisi” 6.Baskı, Avcı Ofset, İstanbul, s 352
  • Tutar, H.(2013) “İşletme&Yönetim Terimleri Ansiklopedik Sözlük” Ankara, Detay yayıncılık, s 560
  • Yalçın, M., Erginer, A. (2012) Journal of Teacher Education and Educators Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi Volume/Cilt 1, Number/Sayı 2, 2012, 229-256
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005) “Nitel Araştırma Yöntemleri” Ankara, Seçkin Yayıncılık, s 75
  • Yob, I. (2003). Thinking constructively with metaphors. A review of B Thayer-Bacon, 2000. Transforming critical thinking: Thinking constructively. New York. Teachers College Press. Studies in Philosophy and Education, 22:127-138.
  • Zaltman, G., Zaltman, L. (2008) “Pazarlama Metaforları” Çeviren: Ümit Şensoy İstanbul, Optimist Yayım Dağıtım, s 13-43
  • Zaltman, G.(2004) “Tüketici Nasıl Düşünür?” A.Semih KOÇ İstanbul, MediaCat Yayınları, s 257 www.tdk.gov.tr Erişim tarihi: 08.12.2014 http://www.temelaksoy.com/metafor-yapmak-sihir-yapmak-gibidir/ Erişim tarihi: 08.12.2014
  • Sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu .
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47CK42VP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mursel Guler Bu kişi benim

Ahmet Agca Bu kişi benim

Dursun Boz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Guler, M., Agca, A., & Boz, D. (2016). ACCOUNTING PERCEPTION OF BUSINESS STUDENTS TO DESCRIBE BY HELPING METAPHORS. PressAcademia Procedia, 2(1), 298-309. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118650
AMA Guler M, Agca A, Boz D. ACCOUNTING PERCEPTION OF BUSINESS STUDENTS TO DESCRIBE BY HELPING METAPHORS. PAP. Haziran 2016;2(1):298-309. doi:10.17261/Pressacademia.2016118650
Chicago Guler, Mursel, Ahmet Agca, ve Dursun Boz. “ACCOUNTING PERCEPTION OF BUSINESS STUDENTS TO DESCRIBE BY HELPING METAPHORS”. PressAcademia Procedia 2, sy. 1 (Haziran 2016): 298-309. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118650.
EndNote Guler M, Agca A, Boz D (01 Haziran 2016) ACCOUNTING PERCEPTION OF BUSINESS STUDENTS TO DESCRIBE BY HELPING METAPHORS. PressAcademia Procedia 2 1 298–309.
IEEE M. Guler, A. Agca, ve D. Boz, “ACCOUNTING PERCEPTION OF BUSINESS STUDENTS TO DESCRIBE BY HELPING METAPHORS”, PAP, c. 2, sy. 1, ss. 298–309, 2016, doi: 10.17261/Pressacademia.2016118650.
ISNAD Guler, Mursel vd. “ACCOUNTING PERCEPTION OF BUSINESS STUDENTS TO DESCRIBE BY HELPING METAPHORS”. PressAcademia Procedia 2/1 (Haziran 2016), 298-309. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118650.
JAMA Guler M, Agca A, Boz D. ACCOUNTING PERCEPTION OF BUSINESS STUDENTS TO DESCRIBE BY HELPING METAPHORS. PAP. 2016;2:298–309.
MLA Guler, Mursel vd. “ACCOUNTING PERCEPTION OF BUSINESS STUDENTS TO DESCRIBE BY HELPING METAPHORS”. PressAcademia Procedia, c. 2, sy. 1, 2016, ss. 298-09, doi:10.17261/Pressacademia.2016118650.
Vancouver Guler M, Agca A, Boz D. ACCOUNTING PERCEPTION OF BUSINESS STUDENTS TO DESCRIBE BY HELPING METAPHORS. PAP. 2016;2(1):298-309.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.