Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINATION OF SMARTPHONE BRAND PEREFERENCES VIA MARKOV CHAIN ANALYSIS: A CASE STUDY ON UNIVERSITY 1ST GRADERS

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 674 - 684, 30.06.2017
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.643

Öz

Smart phones
that are getting functional as much as computers coupled with the development
in technology are the most frequently used communication instruments in our
lives. This widespread use of smartphones
has enabled them to focus on consumer work by influencing the
efforts of manufacturers to prioritize brands. The purpose of this study is to
determine smartphone preferences
and to estimate the market share of mobile phone
manufacturers in the long term by determining the transitions between the
intended brands. The extensive usage of smart phones, ensure the producing
companies efforts affectionally to focus towards consumers to bring their
brands into the forefront. To determine the smart phone brand preference a
questionnaire is conducted on 200 first grade students in the university
departments Applied Sciences International Trade and Banking and Finance
department in Celal Bayar University. From all this questionnaires, it is seen
that 153 questionnaires could be used because of missing data. Participants of
the questionnaires are asked about their currently used smart phone brands and
the previously used smart phone brands. The Markov Chains are used in the
analyze of the smart phone brand preferences.
The Markov transition probability matrixes are
constituted considering the numbers between the transitions from a smart phone
to another smart phone brand. Among the phone brands that students have used
before, Samsung maintains leadership with 47%, followed by Nokia with 18 %,
iPhone with 15.6% and Sony with 6,5 % .
Among the phone brands used by students at the moment,
Samsung has reached 32% with the iPhone, 27% with the iPhone, 12.4% with LG and
8.4% with GM. After the analyses it is concluded that the most preferred brands
would be 45 % for Iphone, 24% for Samsung, 10% for LG, 6% for General Motors
and 5% for Sony in long term. 

Kaynakça

  • Aaker, J. L. (1999), The Malleable Self: The Role of Self-Expression in Persuasion. Journal of Marketing Research, 36 (1), 45-57.
  • Alp, S.& Öz, E. (2009). Markov Zinciri Yöntemi İle Taşınabilir Bilgisayar Tercihlerinin Analizi. Akademik İncelemeler. 4(2). 37-55.
  • Arıtan, T. & Akyüz, A.M. (2015).Tüketicilerin Otomobil Markalarına Yönelik Marka Sadakatleri Ve Tercihleri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 11 (26). 195-220.
  • Aydoğdu Karaaslan, İ. & Budak, L. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Özelliklerini Kullanımlarının ve Gündelik İletişimlerine Etkisinin Araştırılması. Journal of Yasar University. 26(7) 4548 – 4525.
  • Bişkin, F. Markanın Pazarlama Açısından Önemi Ve Tüketici Tercihleri-Memnuniyeti Çerçevesinde Otomobil Sahipleri Üzerinde Bir Araştırması İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi.
  • Büyüktatlı, F. ,İşbilir, S. & İpekçi Çetin, E. (2013). Markov Analizi ile Yıllık Ödeneklere Bağlı Bir Tahmin Uygulaması. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 5(1), 1-8.
  • Can, T. (2006). Sektörler arası ilişkilerin Markov zincirleri ile analizi ve tahmini: türkiye örneği. Derin Yayınları. Aralık 2006. İstanbul.
  • Ching, W.K., Fung, E.S., Ng, M.K. (2002). A Multivariate Markov Chain Model for Categorical Data Sequences and Its Applications in Demand Predictions. IMA Journal of Management Mathematics,13,187-199.
  • Çetin, N.G.& Alp, S.(2016). Cep Telefonu Marka Tercihlerinin Markov Zincirleri ile Analizi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 9(3), 126-138.
  • Çiftçi, S & Cop, R. (2007). Marka ve Marka Yönetimi Kavramları: Üniversite Öğrencilerinin Kot Pantolon Marka Tercihlerine Yönelik Bir Araştırma. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar. 44 (512).69-88.
  • Durmaz, Y. & Şerbetçi, G. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Tercihlerini Etkileyen Faktörler ve Bir Uygulama. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi. 8 (14). 109-136.
  • Ergeç, F. (1996). Markov Analizi İle Hisse Senedi Fiyatlarının Tahminlenmesi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 25(2),123-151.
  • Gölbaşı Şimşek, G. & Noyan, F. (2009). Türkiye’de Cep Telefonu Cihazı Pazarında Marka Sadakati İçin Bir Model Denemesi. ODTÜ Gelişme Dergisi, 36 (Haziran), 2009, 121-159.
  • Gülmez, M. (2005). “Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Satın Alma ve Kullanımını Etkileyen Faktörler: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitelerinde Bir Uygulama”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 24.
  • Gülmez, M. & Dörtyol, İ.T.(2009), Açıklamalı Pazarlama Sözlüğü, Detay Yayıncılık. Ankara.
  • Gürbüz, H.& Köse, T. (2002). Şüpheli Alacak Zararlarının Büyüklüklerinin Markov Zinciri Teorisi İle Hesaplanması. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ. B.F. Dergisi 4(2). 49-66.
  • İlarslan, K. (2014). Hisse Senedi Fiyat Hareketlerinin Tahmin Edilmesinde Markov Zincirlerinin Kullanılması: IMKB 10 Bankacılık Endeksi İşletmeleri Üzerine Ampirik Bir Çalışma. Journal of Yaşar University. 9 (35). 6185-6198.
  • Jacop, J & Chestnut, R.W.(1978). Brand Loyalty, Measurement and Management. New York: John Wiley & Sons.
  • McClatchey, S. (2006). The Consumption Of Mobile Services By Australian University Students, International Journal Of Mobile Marketing. 1(1).
  • Khan, S. & Rohi, S. (2013). Investigating The Factors Affecting Youth Brand Choice For Mobile Phones Purchase – A Study of Private Universities Students of Peshawar. Management & Marketing Challenges Forthe Knowledge Society, S. 8 (2), s. 369-384.
  • Koçak, K.& Şen, Z. (1998). Kurak ve Yağışlı Gün Oluşumlarının Markov Zinciri Yaklaşımı ile Uygulamalı İncelenmesi. Tr. J. of Engineering and Environmental Science. 22 (1998) , 479 – 487.
  • Kuşku Özdemir,E. & Güzeloğlu, E. B. (2015). Akıllı Telefonlar ve Marka Değer Algıları: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 8(40).730-742.
  • Önalan, Ö. (2010). Stokastik Süreçler. AVCIOL Basım Yayın ( Birinci Baskı). İstanbul
  • Ömürbek, N. & Şimşek, A. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Tercihlerinin Analitik Hiyerarşi Prosesi ile Belirlenmesi. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 2012, 5(1).116-132.
  • Özdağolu, A, Özdağoğlu, G. & Kurt Gümüş, G. (2012). Altın Fiyatındaki Dağılımların Markov Zinciri İle Analizi: Uzun Erimli Olasılıklar. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 40 (Haziran-Aralık 2012). 119-142.
  • Özdemir, A. Y. ve Gümüşoğlu, Ş. 2007. “İşletmelerin Tahminleme Sorunlarının Çözümlenmesinde Markov Zincirleri Analizinin Uygulanması.” Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (1): 337-359.
  • Özdemir, A.& Demireli, E. (2014). Hisse Senedi Fiyat Verimliliğinin Markov Zincirleri İle Analizi BIST Teknoloji Endeksi Hisse Senedi Fiyatları Üzerine Bir Uygulama. Verimlilik Dergisi, 41-60.
  • Öztemiz, H. H. (2016). Lojistik Firmalarında Performans Ölçümü: Tek Skorlu Dengelenmiş Skor Kart (Balanced Score Card) Ve Markov Zinciri Uygulaması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Manisa.
  • Pride, W. M. ve Ferrell, O.C. (2000). Marketing Concepts and Strategies. Houghton Mifflin Company, New York.
  • Soykan, Y. (2015). Markov Zincirleri İle Pazar Payı Araştırma Modeli Ve Otomobil Lastiği Pazarında Bir Uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27(27).95-108.
  • Şentürk, S. & Alp, S. (2016). Mobil Operatör ve Internet Servis Sağlayıcı Tercihlerinin Markov Zinciri Yöntemi ile Analizi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 13(2016) 133-151.
  • Uğur, N.G. & Turan, A. H. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Uygulamaları Kabulü ve Kullanımı: Sakarya Üniversitesi Örneği. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi. 6(2). 63-79.
  • Uluslararası Telekominasyon Birliği- Mobile-Cellular Subscriotions . 2000-2015 arası dönem. http://www.itu.int/en/ITUD/Statistics/Pages/stat/default.aspx. Erişim Tarihi:11.04.2017.
  • Tatlı, H. (2015). Akıllı Telefon Seçiminin Belirleyicileri: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve idari bilimler fakülte dergisi. 2 (-). 549-567.
  • Yavuz, S. & Karabulut, T. (2016). Markov Analizi İle Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Marka Tercihlerinin Belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8(17).221-235.
  • Yaşa, E. & Bozyiğit, S. (2012). Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma. Cag University Journal of Social Sciences, 9(1). 29-42.
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 674 - 684, 30.06.2017
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.643

Öz

Kaynakça

  • Aaker, J. L. (1999), The Malleable Self: The Role of Self-Expression in Persuasion. Journal of Marketing Research, 36 (1), 45-57.
  • Alp, S.& Öz, E. (2009). Markov Zinciri Yöntemi İle Taşınabilir Bilgisayar Tercihlerinin Analizi. Akademik İncelemeler. 4(2). 37-55.
  • Arıtan, T. & Akyüz, A.M. (2015).Tüketicilerin Otomobil Markalarına Yönelik Marka Sadakatleri Ve Tercihleri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 11 (26). 195-220.
  • Aydoğdu Karaaslan, İ. & Budak, L. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Özelliklerini Kullanımlarının ve Gündelik İletişimlerine Etkisinin Araştırılması. Journal of Yasar University. 26(7) 4548 – 4525.
  • Bişkin, F. Markanın Pazarlama Açısından Önemi Ve Tüketici Tercihleri-Memnuniyeti Çerçevesinde Otomobil Sahipleri Üzerinde Bir Araştırması İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi.
  • Büyüktatlı, F. ,İşbilir, S. & İpekçi Çetin, E. (2013). Markov Analizi ile Yıllık Ödeneklere Bağlı Bir Tahmin Uygulaması. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 5(1), 1-8.
  • Can, T. (2006). Sektörler arası ilişkilerin Markov zincirleri ile analizi ve tahmini: türkiye örneği. Derin Yayınları. Aralık 2006. İstanbul.
  • Ching, W.K., Fung, E.S., Ng, M.K. (2002). A Multivariate Markov Chain Model for Categorical Data Sequences and Its Applications in Demand Predictions. IMA Journal of Management Mathematics,13,187-199.
  • Çetin, N.G.& Alp, S.(2016). Cep Telefonu Marka Tercihlerinin Markov Zincirleri ile Analizi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 9(3), 126-138.
  • Çiftçi, S & Cop, R. (2007). Marka ve Marka Yönetimi Kavramları: Üniversite Öğrencilerinin Kot Pantolon Marka Tercihlerine Yönelik Bir Araştırma. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar. 44 (512).69-88.
  • Durmaz, Y. & Şerbetçi, G. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Tercihlerini Etkileyen Faktörler ve Bir Uygulama. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi. 8 (14). 109-136.
  • Ergeç, F. (1996). Markov Analizi İle Hisse Senedi Fiyatlarının Tahminlenmesi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 25(2),123-151.
  • Gölbaşı Şimşek, G. & Noyan, F. (2009). Türkiye’de Cep Telefonu Cihazı Pazarında Marka Sadakati İçin Bir Model Denemesi. ODTÜ Gelişme Dergisi, 36 (Haziran), 2009, 121-159.
  • Gülmez, M. (2005). “Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Satın Alma ve Kullanımını Etkileyen Faktörler: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitelerinde Bir Uygulama”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 24.
  • Gülmez, M. & Dörtyol, İ.T.(2009), Açıklamalı Pazarlama Sözlüğü, Detay Yayıncılık. Ankara.
  • Gürbüz, H.& Köse, T. (2002). Şüpheli Alacak Zararlarının Büyüklüklerinin Markov Zinciri Teorisi İle Hesaplanması. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ. B.F. Dergisi 4(2). 49-66.
  • İlarslan, K. (2014). Hisse Senedi Fiyat Hareketlerinin Tahmin Edilmesinde Markov Zincirlerinin Kullanılması: IMKB 10 Bankacılık Endeksi İşletmeleri Üzerine Ampirik Bir Çalışma. Journal of Yaşar University. 9 (35). 6185-6198.
  • Jacop, J & Chestnut, R.W.(1978). Brand Loyalty, Measurement and Management. New York: John Wiley & Sons.
  • McClatchey, S. (2006). The Consumption Of Mobile Services By Australian University Students, International Journal Of Mobile Marketing. 1(1).
  • Khan, S. & Rohi, S. (2013). Investigating The Factors Affecting Youth Brand Choice For Mobile Phones Purchase – A Study of Private Universities Students of Peshawar. Management & Marketing Challenges Forthe Knowledge Society, S. 8 (2), s. 369-384.
  • Koçak, K.& Şen, Z. (1998). Kurak ve Yağışlı Gün Oluşumlarının Markov Zinciri Yaklaşımı ile Uygulamalı İncelenmesi. Tr. J. of Engineering and Environmental Science. 22 (1998) , 479 – 487.
  • Kuşku Özdemir,E. & Güzeloğlu, E. B. (2015). Akıllı Telefonlar ve Marka Değer Algıları: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 8(40).730-742.
  • Önalan, Ö. (2010). Stokastik Süreçler. AVCIOL Basım Yayın ( Birinci Baskı). İstanbul
  • Ömürbek, N. & Şimşek, A. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Tercihlerinin Analitik Hiyerarşi Prosesi ile Belirlenmesi. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 2012, 5(1).116-132.
  • Özdağolu, A, Özdağoğlu, G. & Kurt Gümüş, G. (2012). Altın Fiyatındaki Dağılımların Markov Zinciri İle Analizi: Uzun Erimli Olasılıklar. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 40 (Haziran-Aralık 2012). 119-142.
  • Özdemir, A. Y. ve Gümüşoğlu, Ş. 2007. “İşletmelerin Tahminleme Sorunlarının Çözümlenmesinde Markov Zincirleri Analizinin Uygulanması.” Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (1): 337-359.
  • Özdemir, A.& Demireli, E. (2014). Hisse Senedi Fiyat Verimliliğinin Markov Zincirleri İle Analizi BIST Teknoloji Endeksi Hisse Senedi Fiyatları Üzerine Bir Uygulama. Verimlilik Dergisi, 41-60.
  • Öztemiz, H. H. (2016). Lojistik Firmalarında Performans Ölçümü: Tek Skorlu Dengelenmiş Skor Kart (Balanced Score Card) Ve Markov Zinciri Uygulaması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Manisa.
  • Pride, W. M. ve Ferrell, O.C. (2000). Marketing Concepts and Strategies. Houghton Mifflin Company, New York.
  • Soykan, Y. (2015). Markov Zincirleri İle Pazar Payı Araştırma Modeli Ve Otomobil Lastiği Pazarında Bir Uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27(27).95-108.
  • Şentürk, S. & Alp, S. (2016). Mobil Operatör ve Internet Servis Sağlayıcı Tercihlerinin Markov Zinciri Yöntemi ile Analizi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 13(2016) 133-151.
  • Uğur, N.G. & Turan, A. H. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Uygulamaları Kabulü ve Kullanımı: Sakarya Üniversitesi Örneği. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi. 6(2). 63-79.
  • Uluslararası Telekominasyon Birliği- Mobile-Cellular Subscriotions . 2000-2015 arası dönem. http://www.itu.int/en/ITUD/Statistics/Pages/stat/default.aspx. Erişim Tarihi:11.04.2017.
  • Tatlı, H. (2015). Akıllı Telefon Seçiminin Belirleyicileri: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve idari bilimler fakülte dergisi. 2 (-). 549-567.
  • Yavuz, S. & Karabulut, T. (2016). Markov Analizi İle Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Marka Tercihlerinin Belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8(17).221-235.
  • Yaşa, E. & Bozyiğit, S. (2012). Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma. Cag University Journal of Social Sciences, 9(1). 29-42.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Handan Oztemiz

Handan Guler Iplikci

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Oztemiz, H. H., & Iplikci, H. G. (2017). DETERMINATION OF SMARTPHONE BRAND PEREFERENCES VIA MARKOV CHAIN ANALYSIS: A CASE STUDY ON UNIVERSITY 1ST GRADERS. PressAcademia Procedia, 3(1), 674-684. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.643
AMA Oztemiz HH, Iplikci HG. DETERMINATION OF SMARTPHONE BRAND PEREFERENCES VIA MARKOV CHAIN ANALYSIS: A CASE STUDY ON UNIVERSITY 1ST GRADERS. PAP. Haziran 2017;3(1):674-684. doi:10.17261/Pressacademia.2017.643
Chicago Oztemiz, Hatice Handan, ve Handan Guler Iplikci. “DETERMINATION OF SMARTPHONE BRAND PEREFERENCES VIA MARKOV CHAIN ANALYSIS: A CASE STUDY ON UNIVERSITY 1ST GRADERS”. PressAcademia Procedia 3, sy. 1 (Haziran 2017): 674-84. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.643.
EndNote Oztemiz HH, Iplikci HG (01 Haziran 2017) DETERMINATION OF SMARTPHONE BRAND PEREFERENCES VIA MARKOV CHAIN ANALYSIS: A CASE STUDY ON UNIVERSITY 1ST GRADERS. PressAcademia Procedia 3 1 674–684.
IEEE H. H. Oztemiz ve H. G. Iplikci, “DETERMINATION OF SMARTPHONE BRAND PEREFERENCES VIA MARKOV CHAIN ANALYSIS: A CASE STUDY ON UNIVERSITY 1ST GRADERS”, PAP, c. 3, sy. 1, ss. 674–684, 2017, doi: 10.17261/Pressacademia.2017.643.
ISNAD Oztemiz, Hatice Handan - Iplikci, Handan Guler. “DETERMINATION OF SMARTPHONE BRAND PEREFERENCES VIA MARKOV CHAIN ANALYSIS: A CASE STUDY ON UNIVERSITY 1ST GRADERS”. PressAcademia Procedia 3/1 (Haziran 2017), 674-684. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.643.
JAMA Oztemiz HH, Iplikci HG. DETERMINATION OF SMARTPHONE BRAND PEREFERENCES VIA MARKOV CHAIN ANALYSIS: A CASE STUDY ON UNIVERSITY 1ST GRADERS. PAP. 2017;3:674–684.
MLA Oztemiz, Hatice Handan ve Handan Guler Iplikci. “DETERMINATION OF SMARTPHONE BRAND PEREFERENCES VIA MARKOV CHAIN ANALYSIS: A CASE STUDY ON UNIVERSITY 1ST GRADERS”. PressAcademia Procedia, c. 3, sy. 1, 2017, ss. 674-8, doi:10.17261/Pressacademia.2017.643.
Vancouver Oztemiz HH, Iplikci HG. DETERMINATION OF SMARTPHONE BRAND PEREFERENCES VIA MARKOV CHAIN ANALYSIS: A CASE STUDY ON UNIVERSITY 1ST GRADERS. PAP. 2017;3(1):674-8.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.