Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TARAFINDAN OLUŞTURULAN GRUPLARIN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ: KUVVET VE ENERJİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Sayı: 28, 195 - 212, 01.09.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, Fen Bilimleri Dersi Ortaokul 7. Sınıf “Kuvvet ve Enerji ” konusunda öğretmen ve öğrenci tarafından oluşturulan grupların akademik başarıya ve derse karşı tutuma etkisini araştırmaktır. Araştırmada yarı deneysel yöntem ile öğrencilere akademik başarı testi ve öğrencilerin derse karşı tutumu yarı yapılandırılmış mülakat ile yapılmıştır. Ayrıca MEB Grup Değerlendirme Formu uygulanmıştır. Aynı zamanda öğrenciler kendilerini ve grup arkadaşlarını Akran Değerlendirme MEB Formu ile değerlendirmişlerdir. Çalışma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında 7. Sınıfta öğrenim gören toplam 34 öğrenciyle yürütülmüştür. Deney (17 kişi) ve Kontrol ( 17 kişi) grupları farklı sınıflardaki öğrencilerden oluşmaktadır. Bu gruplardan 4 tanesi kontrol grubu, 4 grubu da deney grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış mülakat formu 10 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmen ve öğrenci tarafından oluşturulan farklı gruplar arasında akademik başarı açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerden elde edilen mülakat sonuçlarına göre, öğrencilerin bu çalışmada grupları oluşturan bireylerin arasında birlik ve beraberliğin eksik olduğu, öğrencilerin hem kendi gruplarını oluşturmak istedikleri hem de öğretmenin seçiminin daha doğru olduğunu, grupla yapılan bu çalışmadan bilgi paylaşımı konusunda artısının olduğunu, çoğunlukla çalışmadan zevk aldıkları, mülakata katılan öğrencilerin özellikle öğrenci seçiminde yanıldıkları sonucu elde edilmiştir. Öğretmenler tarafından gurup üyelerinin seçilmesi önerilebilir.



Kaynakça

  • Clanton, H. E. (2008). Group Interventions In Schools: Promoting Mental Health For At-Risk Children And Youth, Springer, Almanya. Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, 3. Baskı, Celepler Matbaacılık, Trabzon. Çepni, S. (2009). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, 4. Baskı. Celepler Matbaacılık, Trabzon. Demircioğlu, G. (2003). Lise II Asitler ve Bazlar Ünitesi İle İlgili Rehber Materyal Geliştirilmesi ve Uygulanması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi. Demirel, Ö. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğretme Sanatı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Doymuş, K., Şimşek, Ü. ve Bayrakçeken, S. (2004). “İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Dersinde Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi”, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1/2, 103-115. Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Yaklaşım, Yöntem ve Teknikler, 2. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara Emrahoğlu, N., ve Öztürk, A. (2009). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Astronomi Kavramlarını Anlama Seviyelerinin ve Kavram Yanılgılarının İncelenmesi Üzerine Boylamsal Bir Araştırma”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18/1, 165-180. Erdamar, G. K. ve Demirel, H. (2010). “Öğretmen Adaylarının Grup Çalışmalarına İlişkin Algıları”, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11/3, 205-223. Fidan, N. (1996). Eğitim Psikolojisi Okulda Öğrenme ve Öğretme, Alkım Yayınevi, Ankara. Göde, Y. (2004). “Research on Group Work and Collaborative Work and Its Implications for Primary School Teachers”, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 5/2, 2004, 27-34. Johnson, D. W., Johnson, R. T., ve Smith, K. A. (2010). “Cooperative Learning Returns to College What Evidence is There That It Works?”, Change: The Magazine of Higher Learning, 30/4, 26-35. Kaptan, F. (1998). “Fen Öğretiminde Kavram Haritası Yönteminin Kullanılması”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 95-99. Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, 9. Basım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, 15. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara: Kishore, R., Agrawal, M., ve Rao, H. R. (2005). “Determinants of Sourcing During Technology Growth and Maturity: An Empirical Study of e-Commerce Sourcing”, Journal of Management Information Systems, 21/1, 47-82. Küçüközer, H. (2004). Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Dayalı Olarak Geliştirilen Öğretim Modelinin Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Basit Elektrik Devrelerine İlişkin Kavramsal Anlamalarına Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Balıkesir Üniversitesi. Oliver, J. S. ve Simpson, R. D. (1988). “Influences Of Attitude Toward Science, Achievement Motivation And Science Self Concept On Achievement in Science: A Longitudinal Study”, Science Education, 72/2, 143-155. Postholm, M. B. (2008). “Group Work as a Learning Situation: A Qualitative Study in a University Classroom”, Teachers and Teaching: Theory and Practice, 14/2, 143-155. Satzinger, J. W., Garfield, M. J. ve Nagasundaram, M. (1999). “The Creative Process: The Effects of Group Memory on Individual Idea Generation”, Journal of Management Information Systems, 15/4, 143-160. Taşdemir, A., Demirbaş, M. ve Bozdoğan, A. E. (2005). “Fen Bilgisi Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Grafik Yorumlama Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Etkisi”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6/2, 81-91. Turgut, M. F., Baker, D., Cunningham, R. ve Piburn, M. (1997). İlköğretim Fen Öğretimi. YÖK/Dünya Bankası, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. Türnüklü, A. (2000). “Eğitim Bilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 24,543-559. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık: Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Akif Haşıloğlu

Uğur Birge Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2017
Kabul Tarihi 5 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Haşıloğlu, M. A., & Birge, U. (2017). ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TARAFINDAN OLUŞTURULAN GRUPLARIN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ: KUVVET VE ENERJİ ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(28), 195-212.
AMA Haşıloğlu MA, Birge U. ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TARAFINDAN OLUŞTURULAN GRUPLARIN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ: KUVVET VE ENERJİ ÖRNEĞİ. PAUSBED. Eylül 2017;(28):195-212.
Chicago Haşıloğlu, Mehmet Akif, ve Uğur Birge. “ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TARAFINDAN OLUŞTURULAN GRUPLARIN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ: KUVVET VE ENERJİ ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 28 (Eylül 2017): 195-212.
EndNote Haşıloğlu MA, Birge U (01 Eylül 2017) ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TARAFINDAN OLUŞTURULAN GRUPLARIN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ: KUVVET VE ENERJİ ÖRNEĞİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 28 195–212.
IEEE M. A. Haşıloğlu ve U. Birge, “ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TARAFINDAN OLUŞTURULAN GRUPLARIN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ: KUVVET VE ENERJİ ÖRNEĞİ”, PAUSBED, sy. 28, ss. 195–212, Eylül 2017.
ISNAD Haşıloğlu, Mehmet Akif - Birge, Uğur. “ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TARAFINDAN OLUŞTURULAN GRUPLARIN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ: KUVVET VE ENERJİ ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 28 (Eylül 2017), 195-212.
JAMA Haşıloğlu MA, Birge U. ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TARAFINDAN OLUŞTURULAN GRUPLARIN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ: KUVVET VE ENERJİ ÖRNEĞİ. PAUSBED. 2017;:195–212.
MLA Haşıloğlu, Mehmet Akif ve Uğur Birge. “ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TARAFINDAN OLUŞTURULAN GRUPLARIN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ: KUVVET VE ENERJİ ÖRNEĞİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 28, 2017, ss. 195-12.
Vancouver Haşıloğlu MA, Birge U. ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TARAFINDAN OLUŞTURULAN GRUPLARIN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ: KUVVET VE ENERJİ ÖRNEĞİ. PAUSBED. 2017(28):195-212.