BibTex RIS Kaynak Göster

MAHALLİ İDARELERDE İTİBAR YÖNETİMİ

Yıl 2016, Cilt: 21 Sayı: 1, 251 - 274, 24.03.2016

Öz

İtibar kavramı güvenilirlik, etik, saydamlık, kalite, saygınlık, tutarlılık, kalıcılık ve süreklilik kavramlarını içermektedir. Bu kavramlar, kurum hakkındaki imajların genel değerlendirmesidir. Bu değerlendirme, kuruma yönelik benzer ve kalıcı eylemlerin tutarlılığıyla ilgilidir. Kurumun itibarı, iyi bir şekilde korunmazsa kurumsal yapının işlevselliği de zarar görecektir. Hızla değişen dünyada mahalli idareler, kâr amacı gütmeden sunmuş oldukları hizmetleri halkın istek ve ihtiyaçlarına göre belirlemektedirler. Sunulan hizmetlerin kalitesi ve beğenilirliği mahalli idarelerin itibarını etkilemektedir. Mahalli idareler gerçekleştirmiş oldukları hizmetler bakımından hem çalışanlarına hem de halkına karşı sorumlulukları vardır. Bu sorumlulukları yerine getirildiği ölçüde mahalli idarelerin itibar kazandığı görülmektedir.

Kaynakça

  • AKÇAKAYA, M. (1999), “Belediyelerde Halkla İlişkiler”, Sayıştay Dergisi, 34: 79.
  • AKMEHMET, D. (2006), Kurumsal İtibar Yönetimi ve Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ARGÜDEN, Y. (2002), Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Arge Danışmanlık A.Ş., İstanbul.
  • ARGÜDEN, Y. (2003), İtibar Yönetimi, Arge Danışmanlık A.Ş., İstanbul.
  • ARSLAN, M. - Berkman, Ü. (2009), Dünyada ve Türkiye’de İş Etiği ve Etik Yönetimi, Tüsiad Yayınları, İstanbul.
  • AQUEVEQUE, C. and Ravasi, D. (2006), “Explanation For The Reputation –Performance Relationship”, http://www.reputationinstitute.com/members/nyc06/Aqueveque.pdf, 10.02.2011.
  • AYDEDE, C. (2002), Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • CROFT, S. - Dalton, J. (2007), “Managing Corporate Reputation”, http://dl.lux.bookfi.org/genesis/500000/b67e9f4bec2d7263647db36cfe212157/_as/ %5BJohn_Dalton,_Susan_Croft%5D_Managing_Corporate_Repu(BookFi.org).pd f, 10.11.2011.
  • ER, G. (2008). Sanal Ortamda İtibar Yönetimi, Cinius Yayınları, İstanbul.
  • GEMLİK, N. ve Sığrı, Ü. (2007), “Kurum İmajı Analizi ve Bir Belediye Üzerindeki Uygulamanın Değerlendirilmesi”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2): 279.
  • GÜMÜŞ, M. -, Öksüz, B. (2009), Turizm İşletmelerinde Kurumsal İtibar Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • GÜMÜŞ, M. -, Öksüz, B. (2012), “Çalışanların Kurumsal İtibar Sürecine Katılımlarında İçsel İletişimin Rolü”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(16): 2653-4.
  • HACIMİRZAOĞLU, M. (2009), İtibar Yönetimi: Çanakkale Bölgesindeki Otel İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • KADIBEŞEGİL, S. (2010), İtibar Yönetimi, 5. Basım, Mediacat Yayınları, İstanbul..
  • KARAKILIÇ, N. (2005), “Kurumsal İtibarın Müşteri Tercihleri Üzerine Etkileri: Afyon‟da Perakende Sektöründe Faaliyet Gösteren İşletmeler Üzerine Bir Araştırma” Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 7(2):184-185.
  • KARAKÖSE, T. (2007), Kurumların DNA’sı İtibar ve Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • KARAKÖSE, T. (2007), “Örgütlerde İtibar Yönetimi”, Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 11: 9.
  • KARATEPE, Selman (2008), “İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Değer Yaratma” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23):91.
  • KELEŞ, R. (2011), Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Yayınevi, İstanbul.
  • KEENEY, D. (2007): “DPKpedia: Definition of Reputation Management”, http://www.dpkpr.com/articles/dpkpedia-definition-of-reputation-management/, 22.01.2011.
  • KOÇEL, T. (2005), İşletme Yöneticiliği, Arıkan Yayıncılık, İstanbul.
  • KUYUCU, B. A. (2003), “Kurumlarda Etkin ve Başarılı İtibar Yönetimi”, Arge Danışmanlık Dergisi, 4:4-20.
  • MUTLU, M. (2010), Mahalli İdarelerin Bölgesel Kalkınma Üzerindeki Etkileri, Yüksek Lisans Tezi Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • OKAY, A. ve Okay, A. (2002), Halkla İlişkiler ve Medya, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • ÖNER, Ş. (2001), “Belediyelerde Yönetime Katılmada Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2):103.
  • SOLMAZ, B. (2006), “Krizde İtibarın Yönetilmesi”, Selçuk İletişim Dergisi, 3(4):66.
  • ŞATIROĞLU Ç. ve Erendağ F. (2008), “Kurum İtibarının Bileşenleri Üzerine Bir Çalışma: Sağlık Hizmeti Üreten Bir Kamu Kurumunda İç Paydaşlar İtibarı Nasıl Algılıyor?” II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu, Kocaeli Üniversitesi, 27-28 Nisan.
  • TÜRKER, Hamiyet (2005), İtibar Yönetimi, Yüksek Lisans Tezi Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • ULUSOY, A. Ve Tekin A. (2012), Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, 7. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • USTA, M. (2006), Örgüt Kültüründe Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi Ege Akdeniz Bölgelerindeki Turizm İşletmeleri Örneği, Yüksek Lisans Tezi Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • UYANIK, C. (2010), “İşletmelerde Halkla İlişkiler Sunumu”, http://celalettinuyanik.com/wp-content/uploads/2012/06/i%C5%9Fletmelerdehalkla-ili%C5%9Fkiler.ppt, 03.09.2011.
Yıl 2016, Cilt: 21 Sayı: 1, 251 - 274, 24.03.2016

Öz

Kaynakça

  • AKÇAKAYA, M. (1999), “Belediyelerde Halkla İlişkiler”, Sayıştay Dergisi, 34: 79.
  • AKMEHMET, D. (2006), Kurumsal İtibar Yönetimi ve Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ARGÜDEN, Y. (2002), Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Arge Danışmanlık A.Ş., İstanbul.
  • ARGÜDEN, Y. (2003), İtibar Yönetimi, Arge Danışmanlık A.Ş., İstanbul.
  • ARSLAN, M. - Berkman, Ü. (2009), Dünyada ve Türkiye’de İş Etiği ve Etik Yönetimi, Tüsiad Yayınları, İstanbul.
  • AQUEVEQUE, C. and Ravasi, D. (2006), “Explanation For The Reputation –Performance Relationship”, http://www.reputationinstitute.com/members/nyc06/Aqueveque.pdf, 10.02.2011.
  • AYDEDE, C. (2002), Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • CROFT, S. - Dalton, J. (2007), “Managing Corporate Reputation”, http://dl.lux.bookfi.org/genesis/500000/b67e9f4bec2d7263647db36cfe212157/_as/ %5BJohn_Dalton,_Susan_Croft%5D_Managing_Corporate_Repu(BookFi.org).pd f, 10.11.2011.
  • ER, G. (2008). Sanal Ortamda İtibar Yönetimi, Cinius Yayınları, İstanbul.
  • GEMLİK, N. ve Sığrı, Ü. (2007), “Kurum İmajı Analizi ve Bir Belediye Üzerindeki Uygulamanın Değerlendirilmesi”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2): 279.
  • GÜMÜŞ, M. -, Öksüz, B. (2009), Turizm İşletmelerinde Kurumsal İtibar Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • GÜMÜŞ, M. -, Öksüz, B. (2012), “Çalışanların Kurumsal İtibar Sürecine Katılımlarında İçsel İletişimin Rolü”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(16): 2653-4.
  • HACIMİRZAOĞLU, M. (2009), İtibar Yönetimi: Çanakkale Bölgesindeki Otel İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • KADIBEŞEGİL, S. (2010), İtibar Yönetimi, 5. Basım, Mediacat Yayınları, İstanbul..
  • KARAKILIÇ, N. (2005), “Kurumsal İtibarın Müşteri Tercihleri Üzerine Etkileri: Afyon‟da Perakende Sektöründe Faaliyet Gösteren İşletmeler Üzerine Bir Araştırma” Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 7(2):184-185.
  • KARAKÖSE, T. (2007), Kurumların DNA’sı İtibar ve Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • KARAKÖSE, T. (2007), “Örgütlerde İtibar Yönetimi”, Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 11: 9.
  • KARATEPE, Selman (2008), “İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Değer Yaratma” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23):91.
  • KELEŞ, R. (2011), Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Yayınevi, İstanbul.
  • KEENEY, D. (2007): “DPKpedia: Definition of Reputation Management”, http://www.dpkpr.com/articles/dpkpedia-definition-of-reputation-management/, 22.01.2011.
  • KOÇEL, T. (2005), İşletme Yöneticiliği, Arıkan Yayıncılık, İstanbul.
  • KUYUCU, B. A. (2003), “Kurumlarda Etkin ve Başarılı İtibar Yönetimi”, Arge Danışmanlık Dergisi, 4:4-20.
  • MUTLU, M. (2010), Mahalli İdarelerin Bölgesel Kalkınma Üzerindeki Etkileri, Yüksek Lisans Tezi Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • OKAY, A. ve Okay, A. (2002), Halkla İlişkiler ve Medya, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • ÖNER, Ş. (2001), “Belediyelerde Yönetime Katılmada Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2):103.
  • SOLMAZ, B. (2006), “Krizde İtibarın Yönetilmesi”, Selçuk İletişim Dergisi, 3(4):66.
  • ŞATIROĞLU Ç. ve Erendağ F. (2008), “Kurum İtibarının Bileşenleri Üzerine Bir Çalışma: Sağlık Hizmeti Üreten Bir Kamu Kurumunda İç Paydaşlar İtibarı Nasıl Algılıyor?” II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu, Kocaeli Üniversitesi, 27-28 Nisan.
  • TÜRKER, Hamiyet (2005), İtibar Yönetimi, Yüksek Lisans Tezi Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • ULUSOY, A. Ve Tekin A. (2012), Mahalli İdareler Teori-Uygulama-Maliye, 7. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • USTA, M. (2006), Örgüt Kültüründe Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi Ege Akdeniz Bölgelerindeki Turizm İşletmeleri Örneği, Yüksek Lisans Tezi Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • UYANIK, C. (2010), “İşletmelerde Halkla İlişkiler Sunumu”, http://celalettinuyanik.com/wp-content/uploads/2012/06/i%C5%9Fletmelerdehalkla-ili%C5%9Fkiler.ppt, 03.09.2011.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayhan Bayram

Seyhan Bilir Güler

Yasemin Koldere Akın

Yayımlanma Tarihi 24 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bayram, A., Bilir Güler, S., & Koldere Akın, Y. (2016). MAHALLİ İDARELERDE İTİBAR YÖNETİMİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 251-274.