BibTex RIS Kaynak Göster

Symbolic Consumption Tools: Shopping Malls and Fashion

Yıl 2016, Sayı: 1ozel, 0 - 0, 01.03.2016

Öz

Consumption is one of the most important dynamics in today's society. Everywhere people exist does consumption. Consumption covers all aspects of people’s daily life. In symbolic consumption products, services and brands are consumed according to symbolic values. Consumers send messages to another person related their identity and social status through the use of products and brands The aim of the study is to investigate the relatonship between shopping malls and fashion in a symbolic consumption context. In the context of symbolic consumption, shopping malls and fashion concepts as symbolic communication tools are evaluated

Kaynakça

  • AKTUOĞLU, K. I., TEMEL, A., 2006, “Tüketiciler Markaları Nasıl Tercih Ediyor?”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • BAUDRILLARD, J., 2000, "The Ideological Genesis of Needs", The Consumer Society Reader. (Eds.) J. B. Schor, D. B. Holt, New York: The New Press.
  • BAUDRILLARD, J., 1997, Tüketim Toplumu. (Çev.) H. Deliçaylı, F. Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • BAUDRILLARD., J., 2002, Tüketimin Tanımına Doğru, Mimarlık ve Tüketim, İstanbul: Boyut Yayın.
  • BAUDRILLARD J., 2004, Tüketim Toplumu. (Çev.) H. Deliceçaylı, F. Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • BAUMAN, Z., 1999, Çalışma, Tüketicilik ve Yeni Yoksullar. (Çev.) Ü. Ökten, İstanbul: Sarmal Yayınevi, 1. Basım.
  • BAUMAN, Z., 1999a, Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları. (Çev.) A. Yılmaz, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • BOCOCK, R., 1997, Tüketim. (Çev.) İ. Kutluk, Ankara: Dost Kitapevi.
  • BOURDIEU, P., 1995, Pratik Nedenler. (Çev.) H. Tufan, İstanbul: Kesit
  • CRANE, D., 2003, Moda ve Gündemleri. (Çev.) Ö. Çelik, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • FEATHERSTONE, M., 1991, “The Body in Consumer Culture”, (Ed.) M.
  • Featherstone, M. Hepworth, B. S. Turner, The Body: Social Process and
  • Cultural Theory. London, Thousands Oaks, New Delhi: Sage Publications (First Published, 1991).
  • FEATHERSTONE, M., 2001, “Consumer Culture”, International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, Elsevier Sciences Ltd., p. 2662- 2669.
  • FEATHERSTONE, M., 2005, Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. (Çev.) M. Küçük, 2. Basım, İstanbul. Ayrıntı Yayınları.
  • FEATHERSTONE, M. (1996), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (Çev. M. Küçük). İstanbul: Ayrıntı Yayınevi.
  • LANGMAN, L., 1992, “Neon Cages: Shopping for Subjectivity”, Lifestyle Shopping, (Ed.) Rob Shields, , London, New York: Routledge. p. 40-83.
  • ODABAŞI, Y., 2006, Tüketim Kültürü-Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. 2. Baskı, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • ORÇAN M., 2004, Osmanlı’dan Günümüze Modern Türk Tüketim Kültürü. Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • ÖZCAN, B., 2007, Rayonel Satın Alma ve Boş Zaman Sürecine Ait Alışveriş Eylemlerinin Birlikte Sergilendikleri Mekanlar: Alışveriş Merkezleri, Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2).
  • PARKER, Ken W., 2003, “Sign Consumption in the 19th-Century Store: an Examination of Visual Merchandising in the Grand Emporiums (1846-1900)”, Journal of Sociology, 39 (4), p. 353- 371.
  • SABAH, Ş., 2013, Tüketim Bilinci ve Bilinçli Tüketici, TC.Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2912, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1869.
  • SHIELDS, R., 1992a, “Spaces for the Subject of Consumption”, Lifestyle Shopping. (Ed.) Rob Shields, London, New York: Routledge, p. 1-21.
  • SHIELDS, R., 1992b, “Consumption Cultures and the Fate of Community”, Lifestyle Shopping, (Ed.) R. Shields, London, New York: Routledge, p. 99-114.
  • SIMMEL,G., 2003, Modern Kültürde Çatışma, (Çev.) T. Bora ve diğerleri İstanbul:

SEMBOLIK TUKETIMIN ARACLARI ALISVERIS MERKEZLERI VE MODA

Yıl 2016, Sayı: 1ozel, 0 - 0, 01.03.2016

Öz

Günümüz toplumunda tüketim en önemli dinamiklerden biridir. Tüketim insanın olduğu her yerde mevcuttur. Bir alışkanlık olarak tüketim, bireylerin gündelik yaşam pratiklerinin neredeyse tümünü kapsamaktadır. Sembolik tüketim, ürün, hizmet ya da markaların sembolik değerlere göre değerlendirilip tüketilmesidir. Tüketiciler kullandıkları ürün ve markalar aracılığıyla karşısındaki kişilere, kimliklerine ve sosyal statülerine ilişkin mesajlar gönderirler. Çalışmanın amacı, sembolik tüketim bağlamında, alışveriş merkezleri ve moda ilişkisinin incelenmesidir. Sembolik iletişim araçları olarak alışveriş merkezleri ve moda kavramlarını sembolik tüketim bağlamında değerlendirilmektedir

Kaynakça

  • AKTUOĞLU, K. I., TEMEL, A., 2006, “Tüketiciler Markaları Nasıl Tercih Ediyor?”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • BAUDRILLARD, J., 2000, "The Ideological Genesis of Needs", The Consumer Society Reader. (Eds.) J. B. Schor, D. B. Holt, New York: The New Press.
  • BAUDRILLARD, J., 1997, Tüketim Toplumu. (Çev.) H. Deliçaylı, F. Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • BAUDRILLARD., J., 2002, Tüketimin Tanımına Doğru, Mimarlık ve Tüketim, İstanbul: Boyut Yayın.
  • BAUDRILLARD J., 2004, Tüketim Toplumu. (Çev.) H. Deliceçaylı, F. Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • BAUMAN, Z., 1999, Çalışma, Tüketicilik ve Yeni Yoksullar. (Çev.) Ü. Ökten, İstanbul: Sarmal Yayınevi, 1. Basım.
  • BAUMAN, Z., 1999a, Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları. (Çev.) A. Yılmaz, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • BOCOCK, R., 1997, Tüketim. (Çev.) İ. Kutluk, Ankara: Dost Kitapevi.
  • BOURDIEU, P., 1995, Pratik Nedenler. (Çev.) H. Tufan, İstanbul: Kesit
  • CRANE, D., 2003, Moda ve Gündemleri. (Çev.) Ö. Çelik, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • FEATHERSTONE, M., 1991, “The Body in Consumer Culture”, (Ed.) M.
  • Featherstone, M. Hepworth, B. S. Turner, The Body: Social Process and
  • Cultural Theory. London, Thousands Oaks, New Delhi: Sage Publications (First Published, 1991).
  • FEATHERSTONE, M., 2001, “Consumer Culture”, International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, Elsevier Sciences Ltd., p. 2662- 2669.
  • FEATHERSTONE, M., 2005, Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. (Çev.) M. Küçük, 2. Basım, İstanbul. Ayrıntı Yayınları.
  • FEATHERSTONE, M. (1996), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (Çev. M. Küçük). İstanbul: Ayrıntı Yayınevi.
  • LANGMAN, L., 1992, “Neon Cages: Shopping for Subjectivity”, Lifestyle Shopping, (Ed.) Rob Shields, , London, New York: Routledge. p. 40-83.
  • ODABAŞI, Y., 2006, Tüketim Kültürü-Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. 2. Baskı, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • ORÇAN M., 2004, Osmanlı’dan Günümüze Modern Türk Tüketim Kültürü. Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • ÖZCAN, B., 2007, Rayonel Satın Alma ve Boş Zaman Sürecine Ait Alışveriş Eylemlerinin Birlikte Sergilendikleri Mekanlar: Alışveriş Merkezleri, Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2).
  • PARKER, Ken W., 2003, “Sign Consumption in the 19th-Century Store: an Examination of Visual Merchandising in the Grand Emporiums (1846-1900)”, Journal of Sociology, 39 (4), p. 353- 371.
  • SABAH, Ş., 2013, Tüketim Bilinci ve Bilinçli Tüketici, TC.Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2912, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1869.
  • SHIELDS, R., 1992a, “Spaces for the Subject of Consumption”, Lifestyle Shopping. (Ed.) Rob Shields, London, New York: Routledge, p. 1-21.
  • SHIELDS, R., 1992b, “Consumption Cultures and the Fate of Community”, Lifestyle Shopping, (Ed.) R. Shields, London, New York: Routledge, p. 99-114.
  • SIMMEL,G., 2003, Modern Kültürde Çatışma, (Çev.) T. Bora ve diğerleri İstanbul:
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83CC99FJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ebru Çetin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 1ozel

Kaynak Göster

APA Çetin, E. (2016). SEMBOLIK TUKETIMIN ARACLARI ALISVERIS MERKEZLERI VE MODA. Sosyoloji Dergisi(1ozel).

Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS