Consumption is one of the most important dynamics in today's society. Everywhere people exist does consumption. Consumption covers all aspects of people’s daily life. In symbolic consumption products, services and brands are consumed according to symbolic values. Consumers send messages to another person related their identity and social status through the use of products and brands The aim of the study is to investigate the relatonship between shopping malls and fashion in a symbolic consumption context. In the context of symbolic consumption, shopping malls and fashion concepts as symbolic communication tools are evaluated
Günümüz toplumunda tüketim en önemli dinamiklerden biridir. Tüketim insanın olduğu her yerde mevcuttur. Bir alışkanlık olarak tüketim, bireylerin gündelik yaşam pratiklerinin neredeyse tümünü kapsamaktadır. Sembolik tüketim, ürün, hizmet ya da markaların sembolik değerlere göre değerlendirilip tüketilmesidir. Tüketiciler kullandıkları ürün ve markalar aracılığıyla karşısındaki kişilere, kimliklerine ve sosyal statülerine ilişkin mesajlar gönderirler. Çalışmanın amacı, sembolik tüketim bağlamında, alışveriş merkezleri ve moda ilişkisinin incelenmesidir. Sembolik iletişim araçları olarak alışveriş merkezleri ve moda kavramlarını sembolik tüketim bağlamında değerlendirilmektedir
Diğer ID | JA83CC99FJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 1ozel |
Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS