BibTex RIS Kaynak Göster

Kitap Tanıtımı: Geç Osmanlı ve Erken Cumhuriyet Dönemlerinde Okumayı Öğrenmek

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 84 - 87, 01.08.2014

Öz

Eldeki kitap, eğitimin Devlet etkisi Altında Kalan fakat Tam Olarak onun Hakimiyeti Altında Olmayan Okumaya odaklanmaktadır. Okumayi Öğrenme ettik okuma konusunun Osmanlı İmparatorluğu'nun oğlu donemi A.Ş. Türkiye Cumhuriyeti'nin tip Dönemi arasinda yasadigi macera, anılar perspektifinde sunulmaya çalışılmıştır ettik dergiler Ders Kitapları. Bu kitap, 1880'den 1930'a Kadar kronolojik kapsamı betimlemektedir. Öğrenme verilerek tarihsel Örnekler fransa ettik tartışıldığı okuma konusunun ana hatlarıyla ettik, cin Rusya dörtgeninde karşılaştırmalı Bir Yaklaşım Ortaya konulmuştur ettik. Devamında, okumanın hangi yollarla kalıplaştırıldığı (dini, Ahlaki, milli sebepler vb) okuma uzerinde Baskın dini / laik, Aile / ulus-Devlet, yeni / Eski, Küresel / local ikililerin yaşattığı gerilim 'belirsizlikler anlatılmaktadır ettik ettik. AYRICA, bir, Yazının sökülmesi, ezberden okunması boyutuyla İlişkili Çeşitli öğeler incelenmiş Olup personal haz VEYA Bir kaynağa GÖRE okumanın Yol açabileceği bağımlılığın Yanı Sıra anlamadan okumanın Pedagojisi tartışılmaya çalışılmıştır kelime hazinesinin genişletilmesi Gibi okumanın Physical Eylem'i ettik. Oğlu bölümlerde Bazi biyografik bakış açılarıyla okumanın personal kariyerleri nasıL etkilediği Yaşam içimlerini nasıL Ettiği incelenmiştir düzenlemek ettik. Sonuc bolumunde imkb okuma Ile Modernite arasindaki ilişkiye Dikkat çekilerek okumanın metalaşma Süreci uzerinde durulmuştur. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rafet Günay

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Günay, R. (2014). Kitap Tanıtımı: Geç Osmanlı ve Erken Cumhuriyet Dönemlerinde Okumayı Öğrenmek. Sakarya University Journal of Education, 4(2), 84-87. https://doi.org/10.19126/suje.28173