avatar
Gülce Güleycan Okyay Bayazit Dr. Öğr. Üyesi Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
Yayın 3 Hakemlik 1 CrossRef Atıf 1
3 Yayın
1 Hakemlik
1 CrossRef Atıf

Uzmanlık Alanları

Sosyoloji Mimari Miras ve Koruma Yapı, Çevre, Yerleşim ve Ürünlerde Koruma, Restorasyon, Yenileme Kültürel ve Doğal Miras Eleştirel Miras, Müze ve Arşiv Çalışmaları Kültürel Miras Yönetimi (Dünya Mirası dahil)

Biyografi

Gülce Güleycan Okyay Bayazit, 1988 yılında Ankara’da doğmuştur. Lise öğrenimini TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi’nde tamamlayan Okyay, daha sonra Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde mimarlık eğitimi almıştır. Bu süreçte Türkiye Tarihi Evleri Koruma Derneği'nde çalışmış ve mezuniyetinin ardından kültürel mirasın belgelenmesi ve korunması ile ilgili birçok projede mimar olarak yer almıştır. “Kültürel Değerlerin Korunmasının ve Sürdürülebilirliğinin Güncel Kavramlar Doğrultusunda İrdelenmesi: Karaköy-Tophane Bölgesi Örneği” başlıklı teziyle Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Restorasyon-Tarihi Çevre Değerlendirilmesi Programı’nda yüksek lisans derecesini almıştır. 2022 yılında ise aynı üniversitenin Restorasyon ve Koruma Programı'nda “Çok Katmanlı Kültürel Mirasın Korunmasında Kapasite Geliştirme Yaklaşımı ve Katılım: Bergama (Pergamon) Kenti” başlıklı teziyle doktora eğitimini tamamlamıştır. Aynı yıl, İstanbul Üniversitesi AUZEF Sosyoloji Bölümü’nden yüksek onur öğrencisi olarak mezun olmuştur.

Okyay, halen Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Bölümü Restorasyon Anabilim Dalı’nda görev yapmaktadır. 2017 yılında kazandığı burs ile Japonya Kyoto Institute of Technology'de kısa süreli öğrenim görme fırsatını elde etmiştir. İlgi alanları çoğunlukla miras alanları için kapasite geliştirme, katılım ve korumanın toplumsal boyutları, miras eğitimi için yenilikçi yöntemler, miras atölyeleri ve kültürel değerler üzerine odaklanmaktadır.

Başta Bergama ve İstanbul olmak üzere çeşitli alanlarda miras toplulukları ve yeni nesillerle birlikte çalışmakta ve katılımı teşvik etmek için yenilikçi miras deneyimleri tasarlamaktadır. Yerel aktörlerle birlikte 2018 yılından bu yana “Çocuklara Miras Bergama” başlıklı bir çalışma yürütmektedir ve bu sayede miras uygulamalarının kolektif bir öğrenme deneyimine dönüştürülmesini amaçlamaktadır. 

Kurum

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi

Popüler Yayınları

Katılımın Mirasın Tanımlanması ve Sürdürülmesindeki Rolü: Heybeliada Eski Değirmeni
Yazarlar: Adile Binnur Kıraç, Burcu Büken Cantimur, Gülce Güleycan Okyay
DOI: 10.37246/grid.496481
ATIF 1 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 645

1

1

645

Yayınlar

Biçim Değiştiren Bir Gelecek İnşa Aracı Olarak Miras
Yayın Bilgisi: 2023 , Mimarlık ve Yaşam
DOI: 10.26835/my.1196522
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 125

0

125

Katılımın Mirasın Tanımlanması ve Sürdürülmesindeki Rolü: Heybeliada Eski Değirmeni
Yazarlar: Adile Binnur Kıraç, Burcu Büken Cantimur, Gülce Güleycan Okyay
DOI: 10.37246/grid.496481
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 645

1

645

Küçük Ayasofya Mahallesi Geleneksel Ahşap Konut Mimarisinin Dönüşümü ve Koruma Açısından Değerlendirilmesi
Yazarlar: Tülay Çobancaoğlu, Koray Güler, Gülce Güleycan Okyay
Yayın Bilgisi: 2016 , Tasarım + Kuram
DOI: 10.23835/tasarimkuram.239589
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 4451

0

4451

Yayınlar

Katılımın Mirasın Tanımlanması ve Sürdürülmesindeki Rolü: Heybeliada Eski Değirmeni
Yazarlar: Adile Binnur Kıraç, Burcu Büken Cantimur, Gülce Güleycan Okyay
DOI: 10.37246/grid.496481
ATIF 1 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 645

1

1

645

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.