Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Lover On The Door / Way Of Love According To Hoca Ahmed Yesevi’s Wisdom

Yıl 2017, Sayı: 2, 157 - 225, 20.06.2017

Öz

Hoca Ahmed Yesevi, the master of the lovers actually summarizes life in his verses. His greatest fear is that human beings would find the world innocent and walks into its traps. Eventually, body and soul will be submitted to their Owner, as they are delivered. The Day of Judgment is both a warning and felicity for every person.
In his verses, which are springs of wisdom for us, Yesevi refers to pedantic ignorant as the loser of both worlds. They are idiots who have no share in love and the love of god. These inattentive people who have not tasted spiritual joys of worshipping do not have a genuine share in either worlds.
Is there a better destination than the Lord of all worlds who is the Evetlasting, the Ever-Living and the Last? The goal of all the lovers of the past and today is vision of the Divine. Is there a greater happiness than being delighted as such? The eternal happiness is for those who are granted such a favor.

Kaynakça

  • Abdurrahman Câmî, Nefahâtü’l-Üns (Evliyâ Menkıbeleri), trc. Lâmiî Çelebi, haz: S. Uludağ, M. Kara, İstanbul 1998. Çetinkaya, Bayram Ali, Şems-Mevlânâ Dostluğu –Benlik Duvarından Kerpiç Koparmak, İstanbul 2010. Hoca Ahmet Yesevî, Divân-ı Hikmet, haz: Hayati Bice, İstanbul 2015.

Hoca Ahmed Yesevî İrfânında Aşk Yolunda / Kapısında Âşık

Yıl 2017, Sayı: 2, 157 - 225, 20.06.2017

Öz

Âşıkların efendisi Hoca Ahmed Yesevî, mısralarında aslında hayatı özetlemektedir. Onun en büyük korkusu insanoğlunun dünyayı masum bulup, onun tuzaklarına düşmesidir. Nihayetinde bir gün cân ve ten, Sahibi’ne, emanet alındığı gibi teslim edilecektir. Büyük Ceza Günü, her âdemoğlu için hem bir ibret ve hem bir devlettir.
Yesevî, her biri bir hikmet pınarı olan mısralarında kaybedenlerden dünyadaki bilgili câhiller olarak bahseder. Bunlar, aşktan ve aşkullahtan nasiplenmemiş gâfillerdir. Kulluğun manevî lezzet ve nefasetinden mahrum kalan bu gafil güruh iki dünyada nasipsizdir.
Ebedî hayat, Sonsuz Olan, Her Dâim Diri Olan, Hayy ve Âhir Olan Âlemlerin Rabb’inden daha güzel bir menzil mi vardır?  Gelmiş geçmiş bütün âşıkların maksadı Hakk’ı temaşadır. Bu şerefle müşerref olmaktan daha büyük bir devlet mi vardır? Sonsuz saadet, o devlete nâil olan âşıklarındır.


Kaynakça

  • Abdurrahman Câmî, Nefahâtü’l-Üns (Evliyâ Menkıbeleri), trc. Lâmiî Çelebi, haz: S. Uludağ, M. Kara, İstanbul 1998. Çetinkaya, Bayram Ali, Şems-Mevlânâ Dostluğu –Benlik Duvarından Kerpiç Koparmak, İstanbul 2010. Hoca Ahmet Yesevî, Divân-ı Hikmet, haz: Hayati Bice, İstanbul 2015.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bayram Ali Çetinkaya

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çetinkaya, B. A. (2017). Hoca Ahmed Yesevî İrfânında Aşk Yolunda / Kapısında Âşık. AKADEMİAR Akademik İslam Araştırmaları Dergisi, 2(2), 157-225.
AMA Çetinkaya BA. Hoca Ahmed Yesevî İrfânında Aşk Yolunda / Kapısında Âşık. AKADEMİAR. Haziran 2017;2(2):157-225.
Chicago Çetinkaya, Bayram Ali. “Hoca Ahmed Yesevî İrfânında Aşk Yolunda / Kapısında Âşık”. AKADEMİAR Akademik İslam Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2 (Haziran 2017): 157-225.
EndNote Çetinkaya BA (01 Haziran 2017) Hoca Ahmed Yesevî İrfânında Aşk Yolunda / Kapısında Âşık. AKADEMİAR Akademik İslam Araştırmaları Dergisi 2 2 157–225.
IEEE B. A. Çetinkaya, “Hoca Ahmed Yesevî İrfânında Aşk Yolunda / Kapısında Âşık”, AKADEMİAR, c. 2, sy. 2, ss. 157–225, 2017.
ISNAD Çetinkaya, Bayram Ali. “Hoca Ahmed Yesevî İrfânında Aşk Yolunda / Kapısında Âşık”. AKADEMİAR Akademik İslam Araştırmaları Dergisi 2/2 (Haziran 2017), 157-225.
JAMA Çetinkaya BA. Hoca Ahmed Yesevî İrfânında Aşk Yolunda / Kapısında Âşık. AKADEMİAR. 2017;2:157–225.
MLA Çetinkaya, Bayram Ali. “Hoca Ahmed Yesevî İrfânında Aşk Yolunda / Kapısında Âşık”. AKADEMİAR Akademik İslam Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, 2017, ss. 157-25.
Vancouver Çetinkaya BA. Hoca Ahmed Yesevî İrfânında Aşk Yolunda / Kapısında Âşık. AKADEMİAR. 2017;2(2):157-225.

AKADEMİAR, 2020 Haziran (8) sayısından itibaren TR DİZİN'de taranmaktadır.