Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ACCORDING TO GENERATIONS, INDIVIDUALS THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PURPOSE OF USING INFORMATION TECHNOLOGIES AND THEIR EPISTEMOLOGICAL BELIEFS

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 25 - 40, 09.10.2023

Öz

This study was carried out to determine the relationship between epistemological beliefs and utilization of information technologies in individuals of different generations. The study was conducted with 781 people who voluntarily accepted to participate in the study. The persons to be sampled from each generation were determined by random sampling method. Data were collected using an Information Form, the Utilization of Information Technologies Scale, and the Epistemological Belief Scale. The IBM SPSS Statistics 24.0 was used to analyze the data. The Utilization of Information Technologies Scale total mean score was significantly lower in silent generation than in all other generations; in baby boomers than in generations X, Y and Z; in generation X than in generations Y and Z; and in generation Z than in generation Y (p<.05). In addition, the Epistemological Beliefs Scale total mean score was significantly lower in generation Y than in all other generations (p<.05). There was no significant relationship between the utilization of information technologies and epistemological beliefs in individuals of all generations (p<.05). In line with the results obtained in this study, training on information technologies should be prepared, carried out and evaluated considering that each generation has a different tendency to learn.

Kaynakça

  • Acat, M. B., Tüken, G., & Karadağ, E. (2010). Bilimsel epistemolojik inançlar ölçeği: Türk kültürüne uyarlama, dil geçerliği ve faktör yapısının incelenmesi. Journal of Turkish Science Education, 7(4), 67-89.
  • Akın, H. B. (1998). Bilişim teknolojilerinin evrimi ve bilişim teknolojilerinin çağdaş işletmelerde stratejik yönetim üzerindeki etkileri. Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 8–1, 239–253.
  • Arslantaş, H.A. (2016). Epistemological beliefs and academic achievement. Journal of Education and Training Studies, 4(1), 215-220.
  • Aydemir, N., Aydemir, M. & Boz, Y. (2013). Lise öğrencilerinin epistemolojik inançları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1305-1316.
  • Aypay, A. (2011). Epistemolojik inançlar ölçeğinin Türkiye uyarlaması ve öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimeler Dergisi, 12(1), 1-15.
  • Bayhan, V. (2014). Milenyum veya Y kuşağı gençliğinin sosyolojik bağlamı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2(3), 10-17.
  • Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer‐Mediated Communication, 13(1), 210-230.
  • Chai, C. S., Khine, M. S. & Teo, T. (2006). Epistemological beliefs on teaching and learning: A survey among pre‐service teachers in Singapore. Educational Media International, 43(4), 285-298.
  • Chen, Y. & Persson, A. (2002). Internet use among young and older adults: Relation to psychological well-being. Educational Gerontology, 28(9), 731-744.
  • Çelebi Uzgur, B. (2014). Bilisim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ege Bölgesi Örneği). Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çetin, O., Çalışkan, E. & Menzi, N. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 11(2), 273-291.
  • Çetin, O., Yalçınkaya, E., Aktepe, V. & Temur, M. (2018). Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanmaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Active Learning, 3(2), 11-22.
  • Deryakulu, D. (2004a). Üniversite öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38(38), 230-249.
  • Deryakulu, D. ve Büyüköztürk, Ş. (2005). Epistemolojik inanç ölçeğinin faktör yapısının yeniden incelenmesi: Cinsiyet ve öğrenim görülen program türüne göre epistemolojik inançların karşılaştırılması. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(18), 57-70.
  • Dursun-Sürmeli, Z. & Ünver, G. (2017). Öz-düzenleyici öğrenme stratejileri, epistemolojik inançlar ve akademik benlik kavramı ile matematik başarısı arasındaki ilişki. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 83-102.
  • Gatto, S. L. & Tak, S. H. (2008). Computer, internet, and e-mail use among older adults: Benefits and barriers. Educational Gerontology, 34(9), 800-811.
  • Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitiminde teknolojiden yararlanma durumlarının belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 119-144.
  • Hepp, P., Hinostroza, E., Laval, E. & Rehbein, L. (2004). Technology in schools: Education, ICT and the knowledge society. Instituto de Informática Educativa, Temuco, Chile, 2-4.
  • Imision, T. & Taylor, P. (2001). Managing ICT in the secondary school, Heinemann Information.
  • Işık, B. & Kaya, H. (2011). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretme-öğrenme sürecine entegrasyonunda hemşire eğitimcilerin rolü. İÜ Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 19(3), 203-209.
  • Keleş, H. N. (2011). Y kuşağı çalışanlarının motivasyon profillerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Bahçeşehir Üniversitesi Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 129-139.
  • Kürşad, M. Ş. (2015). Bilimsel araştırmaya yönelik tutum ve epistemolojik inanç arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 217-246.
  • Lampe, C., Ellison, N. & Steinfield, C. (2006, November). A Face (book) in the crowd: Social searching vs. social browsing. In Proceedings of the 2006 20th anniversary conference on Computer supported cooperative work (pp. 167-170). ACM.
  • Midoro, V., Bocconi, S., Martin, A., Pozzi, F. & Sarti, L. (2003). Developing a European pioneer teacher community for school ınnovation: ınformation and communication technology and the teacher of the future. USA: Kluwer Academic Publishers; 72.
  • Oğuz, A. (2008). Investigation of Turkish trainee teachers'epistemological beliefs. Social Behavior and Personality: An International Journal, 36(5), 709-720.
  • Önce, A. G. & Marangoz, M. (2012). Pazarlamanın sürdürülebilir gelişmedeki rolü. In International Conference on Eurasian Economies (pp. 389-397).
  • Özdemir, N. (2019). Kuşaklararasılık ve Kültürel Değişme. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 4(7).
  • Özkan, Ş. & Tekkaya, C. (2011). Epistemolojik inançlar cinsiyete ve sosyoekonomik statüye göre nasıl değişmektedir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 339-348.
  • Özmusul, M. (2011). Bilişim teknolojilerinden yararlanma ölçeğinin geliştirilmesi. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 4(1), 1-17.
  • Özmusul, M. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(39), 75-89.
  • Özmusul, M. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinin incelenmesi: Kilis ili örneği. Yüksek lisans tezi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Papazoglou, M. P. & Tsalgatidou, A. (2000). Business to business electronic commerce issues and solutions. Decision Support Systems, 29(4), 301-304.
  • Passey, D., Rogers, C., Machell J. & Mchugh G. (2004). The motivational effect of ICT on pupils. Departmen for Education Skills Research Report, 523.
  • Paulsen, M.B. & Wells, C.T. (1998). Domain differences in the epistemological beliefs of college students. Research in Higher Education, 39(4), 365–384.
  • Pelgrum, W.J. & Law, N. (2003). ICT in education around the world: trends, problems and prospect. Paris: UNESCO; 20-210.
  • Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2016). Tüketici davranışlarının analizinde kuşaklar: Sosyal medya kullanımı üzerinde bir araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 3(2), 1-15.
  • Seyrek, İ. H. (2011). Bulut bilişim: İşletmeler için fırsatlar ve zorluklar. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 10(2).
  • Sözbilir, F. (2013). Bilişim teknolojileri, bilgi yönetimi ve inovasyon ilişkisi: Türkiye’de bir alan araştırması. Doktora tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sümer, F. E. (2017). Sosyal medya kullanım pratikleri üzerine ampirik bir araştırma. Global Media Journal TR Edition, 8(15), 8-15.
  • Şanlı, Ö., Bakır Arabacı, İ. & Sünkür, M. (2012). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri (Malatya ili örneği). E- Journal of New World Sciences Academy, 12(1), 184-191.
  • Şeref, İ., Yılmaz, İ., & Varışoğlu, B. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel epistemolojik inançları üzerine bir inceleme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 399-418.
  • Tatlı, Z., Aydın, A., Şimşek, P., Özdemir, M., Gölbaşı, S., Karacan, S. & Gündüz, A. (2018). Hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin bilişim teknolojilerini kullanma durumları. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 1(1), 18-27.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK). 2000 Genel Nüfus Sayımı. İstanbul: Türkiye İstatistik Kurumu. Erişim 05.04.2018, http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1059.
  • Wilson, C., Flight, I., Hart, E., Turnbull, D., Cole, S. & Young, G. (2008). Internet access for delivery of health information to South Australians older than 50: Australian and New Zealand. Journal of Public Health, 32(2), 174-176.
  • Yılmaz, A. (2007). Hemşirelik öğrencilerinin epistemolojik inançları ile denetim odağı arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.

KUŞAKLARA GÖRE BİREYLERİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIM AMAÇLARI ve EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 25 - 40, 09.10.2023

Öz

Bu çalışma, farklı kuşaklardan bireylerde epistemolojik inançlar ile bilgi teknolojilerini kullanım arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 781 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Her kuşaktan örnekleme alınacak kişiler tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Veriler Bilgi Formu, Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeği ve Epistemolojik İnanç Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde IBM SPSS Statistics 24.0 kullanılmıştır. Bilişim Teknolojilerini Kullanma Ölçeği toplam puan ortalaması, sessiz kuşaktaki bireylerde diğer tüm kuşaklara göre anlamlı derecede düşüktü; X, Y ve Z kuşaklarından daha çok baby boomer'larda; X kuşağında Y ve Z kuşaklarına göre; ve Z kuşağında Y kuşağına göre daha düşüktü (p<.05). Ayrıca Epistemolojik İnançlar Ölçeği toplam puan ortalaması Y kuşağında diğer tüm kuşaklara göre anlamlı olarak daha düşüktü (p<.05). Tüm kuşaklardaki bireylerde bilgi teknolojileri kullanımı ile epistemolojik inançlar arasında anlamlı bir ilişki bulunmadı (p<.05). Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda bilgi teknolojileri eğitimleri her kuşağın farklı öğrenme eğilimleri göz önünde bulundurularak hazırlanmalı, yürütülmeli ve değerlendirilmelidir.

Kaynakça

  • Acat, M. B., Tüken, G., & Karadağ, E. (2010). Bilimsel epistemolojik inançlar ölçeği: Türk kültürüne uyarlama, dil geçerliği ve faktör yapısının incelenmesi. Journal of Turkish Science Education, 7(4), 67-89.
  • Akın, H. B. (1998). Bilişim teknolojilerinin evrimi ve bilişim teknolojilerinin çağdaş işletmelerde stratejik yönetim üzerindeki etkileri. Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 8–1, 239–253.
  • Arslantaş, H.A. (2016). Epistemological beliefs and academic achievement. Journal of Education and Training Studies, 4(1), 215-220.
  • Aydemir, N., Aydemir, M. & Boz, Y. (2013). Lise öğrencilerinin epistemolojik inançları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1305-1316.
  • Aypay, A. (2011). Epistemolojik inançlar ölçeğinin Türkiye uyarlaması ve öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimeler Dergisi, 12(1), 1-15.
  • Bayhan, V. (2014). Milenyum veya Y kuşağı gençliğinin sosyolojik bağlamı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2(3), 10-17.
  • Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer‐Mediated Communication, 13(1), 210-230.
  • Chai, C. S., Khine, M. S. & Teo, T. (2006). Epistemological beliefs on teaching and learning: A survey among pre‐service teachers in Singapore. Educational Media International, 43(4), 285-298.
  • Chen, Y. & Persson, A. (2002). Internet use among young and older adults: Relation to psychological well-being. Educational Gerontology, 28(9), 731-744.
  • Çelebi Uzgur, B. (2014). Bilisim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ege Bölgesi Örneği). Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çetin, O., Çalışkan, E. & Menzi, N. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 11(2), 273-291.
  • Çetin, O., Yalçınkaya, E., Aktepe, V. & Temur, M. (2018). Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanmaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Active Learning, 3(2), 11-22.
  • Deryakulu, D. (2004a). Üniversite öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38(38), 230-249.
  • Deryakulu, D. ve Büyüköztürk, Ş. (2005). Epistemolojik inanç ölçeğinin faktör yapısının yeniden incelenmesi: Cinsiyet ve öğrenim görülen program türüne göre epistemolojik inançların karşılaştırılması. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(18), 57-70.
  • Dursun-Sürmeli, Z. & Ünver, G. (2017). Öz-düzenleyici öğrenme stratejileri, epistemolojik inançlar ve akademik benlik kavramı ile matematik başarısı arasındaki ilişki. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 83-102.
  • Gatto, S. L. & Tak, S. H. (2008). Computer, internet, and e-mail use among older adults: Benefits and barriers. Educational Gerontology, 34(9), 800-811.
  • Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitiminde teknolojiden yararlanma durumlarının belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 119-144.
  • Hepp, P., Hinostroza, E., Laval, E. & Rehbein, L. (2004). Technology in schools: Education, ICT and the knowledge society. Instituto de Informática Educativa, Temuco, Chile, 2-4.
  • Imision, T. & Taylor, P. (2001). Managing ICT in the secondary school, Heinemann Information.
  • Işık, B. & Kaya, H. (2011). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretme-öğrenme sürecine entegrasyonunda hemşire eğitimcilerin rolü. İÜ Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 19(3), 203-209.
  • Keleş, H. N. (2011). Y kuşağı çalışanlarının motivasyon profillerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Bahçeşehir Üniversitesi Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 129-139.
  • Kürşad, M. Ş. (2015). Bilimsel araştırmaya yönelik tutum ve epistemolojik inanç arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 217-246.
  • Lampe, C., Ellison, N. & Steinfield, C. (2006, November). A Face (book) in the crowd: Social searching vs. social browsing. In Proceedings of the 2006 20th anniversary conference on Computer supported cooperative work (pp. 167-170). ACM.
  • Midoro, V., Bocconi, S., Martin, A., Pozzi, F. & Sarti, L. (2003). Developing a European pioneer teacher community for school ınnovation: ınformation and communication technology and the teacher of the future. USA: Kluwer Academic Publishers; 72.
  • Oğuz, A. (2008). Investigation of Turkish trainee teachers'epistemological beliefs. Social Behavior and Personality: An International Journal, 36(5), 709-720.
  • Önce, A. G. & Marangoz, M. (2012). Pazarlamanın sürdürülebilir gelişmedeki rolü. In International Conference on Eurasian Economies (pp. 389-397).
  • Özdemir, N. (2019). Kuşaklararasılık ve Kültürel Değişme. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 4(7).
  • Özkan, Ş. & Tekkaya, C. (2011). Epistemolojik inançlar cinsiyete ve sosyoekonomik statüye göre nasıl değişmektedir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 339-348.
  • Özmusul, M. (2011). Bilişim teknolojilerinden yararlanma ölçeğinin geliştirilmesi. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 4(1), 1-17.
  • Özmusul, M. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(39), 75-89.
  • Özmusul, M. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinin incelenmesi: Kilis ili örneği. Yüksek lisans tezi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Papazoglou, M. P. & Tsalgatidou, A. (2000). Business to business electronic commerce issues and solutions. Decision Support Systems, 29(4), 301-304.
  • Passey, D., Rogers, C., Machell J. & Mchugh G. (2004). The motivational effect of ICT on pupils. Departmen for Education Skills Research Report, 523.
  • Paulsen, M.B. & Wells, C.T. (1998). Domain differences in the epistemological beliefs of college students. Research in Higher Education, 39(4), 365–384.
  • Pelgrum, W.J. & Law, N. (2003). ICT in education around the world: trends, problems and prospect. Paris: UNESCO; 20-210.
  • Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2016). Tüketici davranışlarının analizinde kuşaklar: Sosyal medya kullanımı üzerinde bir araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 3(2), 1-15.
  • Seyrek, İ. H. (2011). Bulut bilişim: İşletmeler için fırsatlar ve zorluklar. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 10(2).
  • Sözbilir, F. (2013). Bilişim teknolojileri, bilgi yönetimi ve inovasyon ilişkisi: Türkiye’de bir alan araştırması. Doktora tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sümer, F. E. (2017). Sosyal medya kullanım pratikleri üzerine ampirik bir araştırma. Global Media Journal TR Edition, 8(15), 8-15.
  • Şanlı, Ö., Bakır Arabacı, İ. & Sünkür, M. (2012). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri (Malatya ili örneği). E- Journal of New World Sciences Academy, 12(1), 184-191.
  • Şeref, İ., Yılmaz, İ., & Varışoğlu, B. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel epistemolojik inançları üzerine bir inceleme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 399-418.
  • Tatlı, Z., Aydın, A., Şimşek, P., Özdemir, M., Gölbaşı, S., Karacan, S. & Gündüz, A. (2018). Hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin bilişim teknolojilerini kullanma durumları. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 1(1), 18-27.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK). 2000 Genel Nüfus Sayımı. İstanbul: Türkiye İstatistik Kurumu. Erişim 05.04.2018, http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1059.
  • Wilson, C., Flight, I., Hart, E., Turnbull, D., Cole, S. & Young, G. (2008). Internet access for delivery of health information to South Australians older than 50: Australian and New Zealand. Journal of Public Health, 32(2), 174-176.
  • Yılmaz, A. (2007). Hemşirelik öğrencilerinin epistemolojik inançları ile denetim odağı arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Siyasal İletişim, Siyaset Bilimi (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Kocaağalar Akince 0000-0002-9623-5335

Emine Akçin Şenyuva 0000-0001-8855-6692

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kocaağalar Akince, E., & Akçin Şenyuva, E. (2023). ACCORDING TO GENERATIONS, INDIVIDUALS THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PURPOSE OF USING INFORMATION TECHNOLOGIES AND THEIR EPISTEMOLOGICAL BELIEFS. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 25-40.

21561

ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL  ISSN: 2667-5471


21538     21569    21539    21537     22512

 21536 21570    21571  21813