Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Nationalism in Political Advertisements: the 2018 Presidential Election Advertisements of the Nationalist Movement Party and Justice and Development Party

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 3, 659 - 672, 30.12.2023
https://doi.org/10.18506/anemon.1275614

Öz

Political advertisements (ads) within political campaigns use a variety of topics, sounds, visuals, texts, and themes to impact voters positively. Therefore, political ads are crucial for political parties. Political advertising activities are linked to cultural elements (values, languages, myths, nations, beliefs, etc.). Culture is a social phenomenon that encompasses languages, religions, beliefs, myths, and values. Election campaigns often address nationalism. Political leaders act according to social values and beliefs to attract voters. Therefore, leaders or spokespersons of political parties collaborate with top agencies before elections to formulate compelling ads to touch voters’ emotional side. In this context, political ads touch on cultural elements. This study aims to explore the elements of nationalism used by the Nationalist Movement Party [Milliyetçi Hareket Partisi (MHP)] and the Justice and Development Party [Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP)] in their electoral ads and to determine which nationalist indicators and values they generally include. This study addressed the concepts of nationalism and political advertising and then analyzed the ads placed by the AKP and MHP during the presidential election of June 24, 2018. The study used semiotic analysis to examine the indicators of nationalism addressed by those ads.

Kaynakça

  • Balcı, Ş. (2006). Seçmenleri etkileme sürecinde siyasal reklamcılık olgusu 1999 genel seçimleri örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (16), 139-157.
  • Balcı, Ş. ve Bekiroğlu, O. (2012). İçerikten Anlama Giden Bir Tünel Olarak İçerik Çözümlemesi: 2011 Genel Seçimlerinde AK Parti TV Reklamları Üzerine Bir Araştırma. Ö. Güllüoğlu içinde, İletişim bilimlerinde araştırma yöntemleri (Görsel Metin Çözümleme) S. 268-279. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Barış, Ö. (2018). Siyasal Reklamcılık Alanında Göstergebilimsel Bir İnceleme: Adalet ve Kalkınma Partisi 24 Haziran Zümrüd-ü Anka Seçim Reklamı Örneği. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 1(1), 51-63.
  • Cohen, A.P. (1999). Topluluğun Simgesel Kuruluşu. (Çev. M. Küçük), Ankara:Dost.
  • Doğan, A., and Aslantaş, A. G. (2015). Bir Ikna Yöntemi Olarak Siyasal Reklamlarda Millet Ve Hizmetin Temsili. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (47), 35-52.
  • Eroğlu, Y. B. (2006). Siyasal İletişimin Reklam Boyutuna İlişkin Kuramsal Bir İnceleme. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 25, 169-180
  • İşliyen, M. (2014). Kodlama-Kodaçımı Bağlamında Ak Parti 30 Mart 2014 Yerel Seçim Reklamlarının İzleyiciler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Alımlama Analizi: Nevşehir Örneği. İletişim ve diplomasi 30 Mart 2014 Yerel Seçimleri Özel Sayısı, 24-47
  • Güneş, A. (2013). Göstergebilim Tarihi. E-Journal of New World Sciences Academy, Volume:8, Issue:4, 332-348
  • Kazancı, M. (1982). Halkla İlişkiler. Ankara: Savaş Yayınları.
  • Yaylagül, L. (2013). Kitle İletişim Kuramları, Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar.
  • Nieguth, T. (1999). Beyond dichotomy: concepts of the nation and the distribution of membership, Nations and Nationalism, 5(2).
  • Özkan, S. (2017). Siyasal Reklamlarda Kültürel Unsurların İşlenmesi: AK Parti 2017 Referandum Reklam Filmi Üzerine Göstergebilimsel Bir Çözümleme. İnsan ve İnsan, 4(14), 335-351.
  • Turam, E. (1994). Medyanın Siyasal Hayata Etkileri. İstanbul: İrfan Yayıncılık,
  • Tokat, A. (2009). 2007 Genel Seçimlerinde Adalet Ve Kalkınma Partisi’nin Siyasal Iletişim Faaliyetleri Ve Mesaj Stratejileri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Dnş: Banu Terkan, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Konya.
  • Tokatlı, M., and Akyol, Z. (2018). Reklamlarda milliyetçilik: adalet ve kalkinma (ak parti) partisinin anayasa referandumu reklamlari üzerine bir içerik analizi. Erciyes İletişim Dergisi, 5(3), 258-274.Topuz, H. (1991). Siyasal Reklamcılık, Dünyadan ve Türkiye'den Örneklerle. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Uztuğ, F. (2004). Siyasal İletişim Yönetimi. İstanbul: Media Cat. Vodinalı, S. & Çötük, N. A. (2015). Siyasal Propaganda Bağlamında Siyasal Reklamlar: 2015 Türkiye Genel Seçimlerinde Akp/Chp/Mhp Partileri Tv Reklamları Üzerine Bir Değerlendirme.

Nationalism in Political Advertisements: the 2018 Presidential Election Advertisements of the Nationalist Movement Party and Justice and Development Party

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 3, 659 - 672, 30.12.2023
https://doi.org/10.18506/anemon.1275614

Öz

Political advertisements (ads) within political campaigns use a variety of topics, sounds, visuals, texts, and themes to impact voters positively. Therefore, political ads are crucial for political parties. Political advertising activities are linked to cultural elements (values, languages, myths, nations, beliefs, etc.). Culture is a social phenomenon that encompasses languages, religions, beliefs, myths, and values. Election campaigns often address nationalism. Political leaders act according to social values and beliefs to attract voters. Therefore, leaders or spokespersons of political parties collaborate with top agencies before elections to formulate compelling ads to touch voters’ emotional side. In this context, political ads touch on cultural elements. This study aims to explore the elements of nationalism used by the Nationalist Movement Party [Milliyetçi Hareket Partisi (MHP)] and the Justice and Development Party [Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP)] in their electoral ads and to determine which nationalist indicators and values they generally include. This study addressed the concepts of nationalism and political advertising and then analyzed the ads placed by the AKP and MHP during the presidential election of June 24, 2018. The study used semiotic analysis to examine the indicators of nationalism addressed by those ads.

Kaynakça

  • Balcı, Ş. (2006). Seçmenleri etkileme sürecinde siyasal reklamcılık olgusu 1999 genel seçimleri örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (16), 139-157.
  • Balcı, Ş. ve Bekiroğlu, O. (2012). İçerikten Anlama Giden Bir Tünel Olarak İçerik Çözümlemesi: 2011 Genel Seçimlerinde AK Parti TV Reklamları Üzerine Bir Araştırma. Ö. Güllüoğlu içinde, İletişim bilimlerinde araştırma yöntemleri (Görsel Metin Çözümleme) S. 268-279. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Barış, Ö. (2018). Siyasal Reklamcılık Alanında Göstergebilimsel Bir İnceleme: Adalet ve Kalkınma Partisi 24 Haziran Zümrüd-ü Anka Seçim Reklamı Örneği. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 1(1), 51-63.
  • Cohen, A.P. (1999). Topluluğun Simgesel Kuruluşu. (Çev. M. Küçük), Ankara:Dost.
  • Doğan, A., and Aslantaş, A. G. (2015). Bir Ikna Yöntemi Olarak Siyasal Reklamlarda Millet Ve Hizmetin Temsili. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (47), 35-52.
  • Eroğlu, Y. B. (2006). Siyasal İletişimin Reklam Boyutuna İlişkin Kuramsal Bir İnceleme. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 25, 169-180
  • İşliyen, M. (2014). Kodlama-Kodaçımı Bağlamında Ak Parti 30 Mart 2014 Yerel Seçim Reklamlarının İzleyiciler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Alımlama Analizi: Nevşehir Örneği. İletişim ve diplomasi 30 Mart 2014 Yerel Seçimleri Özel Sayısı, 24-47
  • Güneş, A. (2013). Göstergebilim Tarihi. E-Journal of New World Sciences Academy, Volume:8, Issue:4, 332-348
  • Kazancı, M. (1982). Halkla İlişkiler. Ankara: Savaş Yayınları.
  • Yaylagül, L. (2013). Kitle İletişim Kuramları, Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar.
  • Nieguth, T. (1999). Beyond dichotomy: concepts of the nation and the distribution of membership, Nations and Nationalism, 5(2).
  • Özkan, S. (2017). Siyasal Reklamlarda Kültürel Unsurların İşlenmesi: AK Parti 2017 Referandum Reklam Filmi Üzerine Göstergebilimsel Bir Çözümleme. İnsan ve İnsan, 4(14), 335-351.
  • Turam, E. (1994). Medyanın Siyasal Hayata Etkileri. İstanbul: İrfan Yayıncılık,
  • Tokat, A. (2009). 2007 Genel Seçimlerinde Adalet Ve Kalkınma Partisi’nin Siyasal Iletişim Faaliyetleri Ve Mesaj Stratejileri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Dnş: Banu Terkan, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Konya.
  • Tokatlı, M., and Akyol, Z. (2018). Reklamlarda milliyetçilik: adalet ve kalkinma (ak parti) partisinin anayasa referandumu reklamlari üzerine bir içerik analizi. Erciyes İletişim Dergisi, 5(3), 258-274.Topuz, H. (1991). Siyasal Reklamcılık, Dünyadan ve Türkiye'den Örneklerle. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Uztuğ, F. (2004). Siyasal İletişim Yönetimi. İstanbul: Media Cat. Vodinalı, S. & Çötük, N. A. (2015). Siyasal Propaganda Bağlamında Siyasal Reklamlar: 2015 Türkiye Genel Seçimlerinde Akp/Chp/Mhp Partileri Tv Reklamları Üzerine Bir Değerlendirme.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Siyasal Reklamcılık
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tolgay Durmuş 0000-0002-1703-6996

Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Kabul Tarihi 10 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Durmuş, T. (2023). Nationalism in Political Advertisements: the 2018 Presidential Election Advertisements of the Nationalist Movement Party and Justice and Development Party. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 659-672. https://doi.org/10.18506/anemon.1275614

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.