BibTex RIS Kaynak Göster

Tıp Eğitim Müfredatında Koruyucu Sağlık: İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 10 - 13, 01.10.2018

Öz

Hekimlik, tedavi edici ve koruyucu hekimlik olarak bilinmesine rağmen tıp fakülteleri günümüzde ağırlıklı olarak hastalıkların tanı ve tedavisine yönelik hekim yetiştirmektedir. Oysaki koruyucu hekimlik klinik hekimliğe ihtiyaç duyulmadan önce, risk faktörlerini ortadan kaldırmayı amaçlar. Tıp fakültesi öğrencilerine eğitim hayatlarının başında koruyucu sağlık bilincini kazandırmak amacıyla İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi 2017-2018 Dönem-I Eğitim-Öğretim Programı ilk ders kuruluna 18 başlıkta 32 saatlik koruyucu sağlık ders program içeriği eklendi. Bu çalışmada amacımız müfredata yeni eklenen koruyucu sağlık derslerinin etkinlik ve verimliliğini değerlendirmek, dersi veren öğretim üyeleri ve dersi alan Dönem I öğrencilerinin kanaatlerini öğrenmektir. Çalışmamızda ders kurulu sonrası dersi veren farklı anabilim dallarındaki öğretim üyelerine 15 soruluk, öğrencilere ise 14 soruluk koruyucu hekimlik dersleriyle ilgili anket düzenledik. Ankete kurulda ders anlatan 19 öğretim üyesi ve derslere katılan 66 öğrenci katıldı. Öğretim üyelerinin %78’i dersin yararlılığına inandıklarını belirtirken, öğrencilerin %69’u dersi faydalı bulduklarını bildirdiler. Öğretim üyelerinin %74’ü öğrencilerin derste öğrendiklerini gerçek hayatta uygulayabileceklerine inandıklarını söylerken, öğrencilerin %71’i dersin öğrendikleri yeni bilgileri daha sonra nerede kullanacaklarını fark etmelerini sağladığını belirttiler. Öğrencilerin %65’i ders sayesinde bildiklerini zannedip aslında bilmedikleri şeyler olduğunu fark ettiklerini ifade ettiler. Bu olumlu geri dönüşler sayesinde ilerleyen yıllarda içerik ve materyal açısından daha da zenginleştirilerek koruyucu sağlık derslerinin çok daha verimli işleneceğine inanıyoruz

Kaynakça

  • 1. Yakıncı C, Yeşilada E. Koruyucu Sağlık Ansiklopedisi; 1. baskı. İstanbul: Türk Eczacıları Birliği Eczacılık Akademisi. 2016.
  • 2. Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesine Yönelik Ottawa Sözleşmesi. DSÖ, Cenevre, 1986.
  • 3. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi 2017-2021 Stratejik Planı. s:7.
  • 4. Basan NM, Bilir N. Prevention paradox and causes in preventive health services. TAF Prev Med Bull 2016; 15(1): 44-50.
  • 5. Rekabet Kurumu Sektör Araştırması Raporu, 2013.
  • 6. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı, 2014.

Preventive Health in Medical Education Curriculum: Inonu University Faculty of Medicine Example

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 10 - 13, 01.10.2018

Öz

Although medicine is known as therapeutical and preventive medicine, today medical faculties train medical doctors mainly for the diagnosis and treatment of diseases. However, preventive medicine aims to remove risk factors before clinical medicine is needed. In order to raise consciousness in medical faculty students about preventive health at the beginning of their education life, 32-hour preventive health course with 18 topics was added in the first committee of İnönü University Medical Faculty 2017-2018 first year academic program. Our purpose in this study was to assess the effectiveness and efficiency of preventive health course newly added in the curriculum and to learn the opinions of academic members teaching the course and first year students taking the course. In our study, we gave a questionnaire of 15 questions to academic members in different departments who were teaching the course and a questionnaire of 14 questions to students on preventive medicine course following the committee. 19 academic members who taught in the committee and 66 students who took the course participated in the questionnaire. While 78% of the academic members stated that they believed the course was useful, 69% of the students thought that the course was useful. While 74% of the academic members stated that they believed students could apply what they learned in the course in real life, 71% of the students stated that the course made them realize where they could use the new information they learned. 65% of the students stated that through the course, they realized there were things they thought they knew but actually did not know. We believe that through these positive feedbacks, preventive health courses will be enriched more in terms of content and material and they will be taught more effectively in the forthcoming years

Kaynakça

  • 1. Yakıncı C, Yeşilada E. Koruyucu Sağlık Ansiklopedisi; 1. baskı. İstanbul: Türk Eczacıları Birliği Eczacılık Akademisi. 2016.
  • 2. Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesine Yönelik Ottawa Sözleşmesi. DSÖ, Cenevre, 1986.
  • 3. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi 2017-2021 Stratejik Planı. s:7.
  • 4. Basan NM, Bilir N. Prevention paradox and causes in preventive health services. TAF Prev Med Bull 2016; 15(1): 44-50.
  • 5. Rekabet Kurumu Sektör Araştırması Raporu, 2013.
  • 6. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı, 2014.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Canbolat Bu kişi benim

Ahmet Kadir Aslan Bu kişi benim

Mahmut Durmuş Bu kişi benim

Nigar Vardı Bu kişi benim

Cengiz Yakıncı Bu kişi benim

Temel Primordial Koruma Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Canbolat, M., Aslan, A. K., Durmuş, M., Vardı, N., vd. (2018). Tıp Eğitim Müfredatında Koruyucu Sağlık: İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Annals of Health Sciences Research, 7(2), 10-13.
AMA Canbolat M, Aslan AK, Durmuş M, Vardı N, Yakıncı C, Koruma TP. Tıp Eğitim Müfredatında Koruyucu Sağlık: İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Ann Health Sci Res. Ekim 2018;7(2):10-13.
Chicago Canbolat, Mustafa, Ahmet Kadir Aslan, Mahmut Durmuş, Nigar Vardı, Cengiz Yakıncı, ve Temel Primordial Koruma. “Tıp Eğitim Müfredatında Koruyucu Sağlık: İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği”. Annals of Health Sciences Research 7, sy. 2 (Ekim 2018): 10-13.
EndNote Canbolat M, Aslan AK, Durmuş M, Vardı N, Yakıncı C, Koruma TP (01 Ekim 2018) Tıp Eğitim Müfredatında Koruyucu Sağlık: İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Annals of Health Sciences Research 7 2 10–13.
IEEE M. Canbolat, A. K. Aslan, M. Durmuş, N. Vardı, C. Yakıncı, ve T. P. Koruma, “Tıp Eğitim Müfredatında Koruyucu Sağlık: İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği”, Ann Health Sci Res, c. 7, sy. 2, ss. 10–13, 2018.
ISNAD Canbolat, Mustafa vd. “Tıp Eğitim Müfredatında Koruyucu Sağlık: İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği”. Annals of Health Sciences Research 7/2 (Ekim 2018), 10-13.
JAMA Canbolat M, Aslan AK, Durmuş M, Vardı N, Yakıncı C, Koruma TP. Tıp Eğitim Müfredatında Koruyucu Sağlık: İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Ann Health Sci Res. 2018;7:10–13.
MLA Canbolat, Mustafa vd. “Tıp Eğitim Müfredatında Koruyucu Sağlık: İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği”. Annals of Health Sciences Research, c. 7, sy. 2, 2018, ss. 10-13.
Vancouver Canbolat M, Aslan AK, Durmuş M, Vardı N, Yakıncı C, Koruma TP. Tıp Eğitim Müfredatında Koruyucu Sağlık: İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Ann Health Sci Res. 2018;7(2):10-3.