Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

“EŞZAMANLI BETİMLEME”NİN DÜNÜ BUGÜNÜ

Yıl 2019, Sayı: 34, 183 - 190, 17.10.2019

Öz

Bu
çalışma, Eşzamanlı Betimleme tekniğinin gelişim ve değişimini; ilk
örneklerinden, teknik ve teknolojik gelişmelerin yaşandığı günümüz örnekleri
ele alınarak değerlendirmeyi amaçlanmıştır. İlk örneklerde tekniğin, dönemine
ve amaca uygun olarak kullanıldığı tespit edilmiştir. Çağdaş süreçte ise Kübizm
ve Fütürizm gibi sanat akımlarının etkisiyle çeşitli şekillerde uygulanmaya
başlanmıştır. Özellikle, yeni fotoğrafik denemelerin resim sanatına etkisi,
tekniğe yeni ve etkili boyutlar kazandırmıştır. Sanatçılar, dünyadaki makineleşme,
hız, zaman gibi gelişme ve farklılaşmalara bağlı kavramları öne çıkarmak için,
fotoğraf makinesi ve kameranın imkânlarıyla ard arda görüntüler elde
etmişlerdir.  Gelişen teknolojik çağ ile
Eşzamanlı Betimleme tekniği, sanat tarihi içerisinde ilgi çekici bir noktaya
gelmiştir.

Kaynakça

  • Anonim. (1986). Büyük Larousse Sözlük ve Ansiklopedisi. İstanbul:Interpress Basın ve Yayıncılık.
  • Aral B. (2019). Fotoğrafın İcadından Fotorealizme Resim Fotoğraf İlişkisi. http://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-fotografin-icadindan-fotorealizme-resim-fotograf-iliskisi/4374, Erişim: 29.01.2019
  • Beykal, C. (2003). Kübizm ve Gerçekliğin Kavramsallaşması. Artist Dergisi, Sayı14.
  • Erenus, Ö.K. (2018) “Kronofotoğraflar; ‘Duchamp’da Devinimin Statik Halleri’, EadweardMUYBIRDGE’in 187. Doğumgünü Anısına”, http://www.kitaptansanattan.com/kose-yazilari, Erişim: 29.01.2019
  • Frizot, M. (1998). A New History of Photography, Köln: Könemann.
  • Lionel R. (1999). Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Little S. (2006). İzmler Sanatı Anlamak, İstanbul: Yem Yayınevi
  • Yılmaz, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ankara: Ütopya Yayınevi
  • Tüfekçi, T. (2000). “Tarihsel Süreç İçinde Resim-Fotoğraf Etkileşimleri (V)”, Fotoğraf Dergisi, Sayı: 26
  • Uz, N. (2012). Sanatta Yeni Arayışlar ve Kinetik Heykel. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1,s.10471056.,http://www.yasambilimleridergisi.com/makale/pdf/1356291747.pdf, Erişim: 04.08.2014
  • https://www.digitalfieldguide.com/blog/entries/multiple-exposures/page/2, Erişim: 14.09.2018
Yıl 2019, Sayı: 34, 183 - 190, 17.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Anonim. (1986). Büyük Larousse Sözlük ve Ansiklopedisi. İstanbul:Interpress Basın ve Yayıncılık.
  • Aral B. (2019). Fotoğrafın İcadından Fotorealizme Resim Fotoğraf İlişkisi. http://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-fotografin-icadindan-fotorealizme-resim-fotograf-iliskisi/4374, Erişim: 29.01.2019
  • Beykal, C. (2003). Kübizm ve Gerçekliğin Kavramsallaşması. Artist Dergisi, Sayı14.
  • Erenus, Ö.K. (2018) “Kronofotoğraflar; ‘Duchamp’da Devinimin Statik Halleri’, EadweardMUYBIRDGE’in 187. Doğumgünü Anısına”, http://www.kitaptansanattan.com/kose-yazilari, Erişim: 29.01.2019
  • Frizot, M. (1998). A New History of Photography, Köln: Könemann.
  • Lionel R. (1999). Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Little S. (2006). İzmler Sanatı Anlamak, İstanbul: Yem Yayınevi
  • Yılmaz, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ankara: Ütopya Yayınevi
  • Tüfekçi, T. (2000). “Tarihsel Süreç İçinde Resim-Fotoğraf Etkileşimleri (V)”, Fotoğraf Dergisi, Sayı: 26
  • Uz, N. (2012). Sanatta Yeni Arayışlar ve Kinetik Heykel. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1,s.10471056.,http://www.yasambilimleridergisi.com/makale/pdf/1356291747.pdf, Erişim: 04.08.2014
  • https://www.digitalfieldguide.com/blog/entries/multiple-exposures/page/2, Erişim: 14.09.2018
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysun Cançat 0000-0003-3837-5302

Yayımlanma Tarihi 17 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 6 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Cançat, A. (2019). “EŞZAMANLI BETİMLEME”NİN DÜNÜ BUGÜNÜ. Sanat Dergisi(34), 183-190.