Bu araştırmanın amacı ortaöğretim
okullarında görev yapan öğretmenlerin okullarına ilişkin örgütsel imaj ve
bağlılık algıları arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Öğretmenlerin örgütsel imaj
ve bağlılık algılarının demografik (yaş, branş, okul türü ve okuldaki hizmet
süresi) değişkenler ile arasında bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir.
Araştırma, nicel yaklaşımla yürütülen betimsel tarama modelindedir.
Araştırmanın çalışma grubu 2011–2012 eğitim-öğretim yılı Sivas ili merkezinde
görev yapan Anadolu liseleri ve genel liselerde görev yapan 190 öğretmenden
oluşmaktadır. Araştırma verileri,
Örgütsel İmaj Ölçeği ve Örgütsel Bağlılık Ölçeği ile toplanmış ve betimsel
istatistik, t testi, ANOVA testi, korelasyon ve regresyon analizi ile
çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin örgütsel imaj ve
örgütsel bağlılık algılarının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin
örgütsel imaj ile örgütsel bağlılık algıları arasında pozitif ilişki olduğu ve
örgütsel imajın örgütsel bağlılığı anlamlı bir şekilde yordadığı görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 34 |