Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Visitor Experience for Children's Museums

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 1, 32 - 47, 29.02.2024
https://doi.org/10.53353/atrss.1350668

Öz

Museums vary greatly in their focus and specialization. There are art museums, history museums, natural history museums, science museums, technology museums, heritage museums, children's museums, and more, each with its special area of interest. This study aimed to examine online comments, that is, netnographic elements, about children's museum visits with content analysis, a qualitative research method. In this study, the children's museum experiences of visitors are accessed through their sharing. In this context, first of all, children's museums in Turkey were identified. Comments on TripAdvisor were converted into a data set and subjected to content analysis in the Nvivo. While conducting content analysis, main themes, sub-themes, and codes were created and examined. Children's museum visitor comments were collected under 7 main themes and 22 sub-themes. Visitors stated that both they and their children had a good time during their visits. Prices were generally affordable, and that the museums were worth the price. It has been observed that visitors recommend children's museums to potential visitors. The physical spaces, workshops, and activities that children's museums create for children are not mentioned.

Kaynakça

  • Ajanovic, E. (2018). Çevrimiçi Otel Yorumlarında İkna Edici İletişim Sürecinin Tutumlar ve İkna Edici İpuçları Aracılıyla Analiz Edilmesi, Doktora Tezi, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Akdeniz Üniversitesi. Antalya.
  • Aktaş, Arnas. Y. (2017). Oyun, Öğrenme ve Deneyimin Birleşimi: Çocuk Müzeleri, Yaratıcı Drama Dergisi, 12(2), 17-30.
  • Akyalçın, A. (2019). Müze Eğitiminin Sanat Kültürümüze ve Yaratıcılık Anlayışına Katkıları, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Anderson, D., Piscitelli, B., Weier, K., Everett, M. & Tayler, C. (2002). Children’s Museum Experiences: Identifying Powerful Mediators of Learning. Curator: The Museum Journal, 45 (3): 213–231.
  • Arslan Kılıçoğlu, E., Çarkacı, N., Kadıoğlu, B. & Çetingül, M. (2019). Dünya Ülkelerinde ve Türkiye’de Çocuk Müzelerine Bir Bakış. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 2 (3), 45-64.
  • Association of Children’s Museums (ACM), (2023). About ACM, https://childrensmuseums.org/about/, Erişim Tarihi: 09.06.2023.
  • Atacı, S. (2020). Mekân-Öğrenme İlişkisinin Çocuk Müzeleri Üzerinden İncelenmesi. Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi, 2 (1), 28-53.
  • Birch, J. (2018). Museum spaces and experiences for children – ambiguity and uncertainty in defining the space, the child and the experience, Children's Geographies, 16(5), 516-528.
  • Black, I.R. (2011), Sorry not today: self and temporary consumption denial, Journal of Consumer Behaviour, 10(5), 267-278.
  • Buyurgan, S. (2017). Verimli Bir Müze Ziyaretini Nasıl Gerçekleştirebiliriz?, Milli Eğitim Dergisi, 46 (214), 317-343.
  • Cave, V., L. (1999). An examination of the development process of hands-on educational exhibitions for children. Doctoral thesis (Ph.D), UCL (University College London).
  • Çelik, M. (2022). Hatırlanabilir Turizm Deneyimi Üzerine Netnografik Bir İnceleme: Çamlıhemşin Yaylaları Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antalya.
  • Demir, E. & Demirarslan, D. (2020). Çocuk Müzelerinin Tarihsel Gelişimi ve İç Mekân Yaklaşımlarının İncelenmesi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,13 (73), 398-411.
  • Ersoy, U. (2016). Türk Müzeciliğinde Mevcut Durum Analizi, Museum Professionals, http://cagdasmuzebilim.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/384/2017/02/Q1.Mevcut-Durum-Analizi.pdf. Erişim Tarihi: 26.02.2022.
  • Gentner, D., Levine, S. C., Ping, R., Isaia, A., Dhillon, S., Bradley, C., & Honke, G. (2016). Rapid learning in a children's museum via analogical comparison. Cognitive science, 40(1), 224-240.
  • Golding, V. (2005). The museum clearing: A metaphor for new museum practice. In Social and critical practices in education, Edited by: Atkinson, D. and Dash, P. 51–66. Stoke-on-Trent, UK: Trentham Books.
  • Göktaş, L.S. & Dinçer, M.Z. (2017). İstanbul'da Bulunan Özel Müzelere Yönelik E-Yorumların İçerik Analiziyle Birlikte Değerlendirilmesi. Journal of Recreation and Tourism Research, 4, (Special Issue 1), 328-342.
  • Gülbetekin, M. (2021). Coğrafya Eğitimi İçin Bir Öğrenme Mekânı: Müzeler, International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 12(45), 827-848.
  • Güneröz, C. (2022). Children's museums in new normal through museological approaches. Journal of International Museum Education, 4(1), 55-69.
  • Güncan, Ö. (2023). Türkiye’deki Çocuk Müzelerinin Turizm Bağlamında İncelenmesi. Turizm ve İşletme Bilimleri Dergisi, 3(1), 71-103.
  • Haden, C. A., Jant, E. A., Hoffman, P. C., Marcus, M., Geddes, J. R., & Gaskins, S. (2014). Supporting family conversations and children's STEM learning in a children's museum. Early Childhood Research Quarterly, 29(3), 333-344.
  • İşçi, C., Güzel, B., Maktal C. D. Y., İşçi, T. & Moroğlu, F. (2020). Müze Deneyimi: Yönetim ve Ziyaretçi Perspektiflerinin Karşılaştırılması, Turizm Akademik Dergisi, 7 (1), 29-45.
  • Kandemir Altunel, G. & Çifçi, İ. (2021). Fine-dining Restoranlarda Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Unsurların Belirlenmesi: Netnografik Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23 (4), 1523-1537.
  • Karadeniz, C. (2010). Avrupa’da Çocuk Müzeleri: Frank-Furt ve Hamburg Örneği, Folklor/Edebiyat Dergisi, 16(63), 169-178.
  • Karadeniz, C. (2013). Amerika Birleşik Devletleri’nde Çocuk Müzeleri: Miami Çocuk Müzesi Örneği, Folklor/Edebiyat Dergisi, 19(74), 225-240.
  • Kartarı, A. (2017). Nitel Düşünce ve Etnografi: Etnografik Yönteme Düşünsel Bir Yaklaşım, Moment Dergi, 4(1): 207-220.
  • Kazova, M., C. (2019), Çocuk Müzesi ve Bilim Merkezlerindeki İç Mekân Standartları ve Tasarım Yaklaşımları. Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kılıçoğlu Arslan, E., Çarkacı, N. S., Kadıoğlu, B. & Çetingül, M. (2019). Dünya Ülkelerinde ve Türkiye’de Çocuk Müzelerine Bir Bakış. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 2(3), 45-64.
  • Leinhart, G., Crowley, K. & Knutson, K. (2002). Learning conversations in museums, London: Routledge. Liu, W.C. (2008). Visitor study and operational development of museums. Museology Quarterly, 22(3), 1-37.
  • Maccario, K. N. (2002). Müzelerin Eğitim Ortamı Olarak Kullanımı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 275-285.
  • Mayfield, M. I. (2005). Children’s museums: purposes, practices and play? Early Child Development and Care, 175(2), 179–192.
  • Middleton, V. (1990). Visitor Expectations of Museums, Scottish Museum Council, Museums are for People, Edinburgh.
  • O’Connor, P. (2010). Managing a hotel’s image on TripAdvisor. Journal of Hospitality Marketing & Management, 19(7), 754-72.
  • Onur, B. (2014). Yeni müzebilim, demokratik toplumu yaratmak. Ankara: İmge Yayınevi. San, İ. (2002). Kültür Pedagojisi ve Çocuk Müzeleri. Mimar-ist Dergisi, 4, 74-80.
  • Sheng, C. W., & Chen, M. C. (2012). A study of experience expectations of museum visitors. Tourism Management, 33(1), 53-60.
  • Shine, S., & Acosta, T. Y. (2000). Parent‐child social play in a children's museum. Family Relations, 49(1), 45-52.
  • Singh, B. (2023). International Museum Day 2023: Date, Theme, History, Significance, Celebration, Quotes and More, https://www.indiatimes.com/trending/social-relevance/international-museum-day-2023-date-theme-history-importance-significance-celebration-quotes-602805.html, Erişim Tarihi: 25.05.2023.
  • Sobel, D. M., Stricker, L. W., & Weisberg, D. S. (2022). Relations between children's exploration in a children's museum and their reflections about their exploration. Child Development, 93(6), 1804-1818.
  • Song, L., Golinkoff, R. M., Stuehling, A., Resnick, I., Mahajan, N., Hirsh-Pasek, K., & Thompson, N. (2017). Parents' and experts' awareness of learning opportunities in children's museum exhibits. Journal of Applied Developmental Psychology, 49, 39-45.
  • Sop, S. A., Ongun, U., & Abalı, R. (2021). Müze Deneyimini Etkileyen Unsurlar: Çevrimiçi Yorumlar Üzerine Nitel Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1123–1138.
  • Şahin, S. & Şad, B. (2018). Müzelere Yönelik E-Yorumların İçerik Analizi Yöntemi ile Değerlendirilmesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(1), 199-202.
  • Tavşan, F., & Bektaş, U. (2019). Çocuk Müzesi Tasarım Anlayışında Milenyum Çağı Etkisi, SETSCI Conference Proceedings, 4(7), 39-44.
  • Tõugu, P., Marcus, M., Haden, C. A., & Uttal, D. H. (2017). Connecting play experiences and engineering learning in a children's museum. Journal of Applied Developmental Psychology, 53, 10-19.
  • TripAdvisor, (2023). 2023 Yorum Şeffaflık Raporu: Tripadvisor’ın güven ve emniyet taahhüdüne derinlemesine bir bakış, https://www.tripadvisor.com/business/tr/insights/restaurants-tr/resources-tr/2023-review-transparency-report-a-deep-dive-into-tripadvisors-commitment-to-trust-and-safety/ Erişim Tarihi: 9.06.2023
  • Uca, S. & Karahan, S. (2022). Çevrimiçi Rehberli Sanal Turlara Katılan Ziyaretçi Deneyimleri: Airbnb Örneği. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 4(2), 108-122.
  • Ülker-Demirel, E. (2020). Yabancı Turistlerin Unutulmaz Turizm Deneyimleri Üzerine Netnografik Bir Araştırma: Gelibolu Yarımadası Örneği, Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergisi, 9 (1), 67-90.
  • Willard, A. K., Busch, J. T., Cullum, K. A., Letourneau, S. M., Sobel, D. M., Callanan, M., & Legare, C. H. (2019). Explain this, explore that: A study of parent–child interaction in a children's museum. Child Development, 90(5), 598-617.
  • Yaman Bayram, Ş. (2019). Çocuk ve gençlik sanat müzesinin görsel sanatlar eğitimine katkısı. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 32-66.
  • Yavuz Öden, H. (2020). Çocuk Müzelerinde İç Mekân Tasarımları: Atatürk ve Çocuk Müzesi İncelemesi. Art-Sanat, 14, 533–556.
  • Yeşilyurt, H. & Arıca, R. (2018). Mutfak Müzesi Ziyaretçilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi: Emine Göğüş Mutfak: Müzesi Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 60-70.

Çocuk Müzelerine Yönelik Ziyaretçi Deneyiminin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 1, 32 - 47, 29.02.2024
https://doi.org/10.53353/atrss.1350668

Öz

Müzeler odak noktaları ve uzmanlıkları açısından büyük farklılıklar gösterir. Her biri kendine özel ilgi alanına sahip sanat müzeleri, tarih müzeleri, doğa tarihi müzeleri, bilim müzeleri, teknoloji müzeleri, kültürel miras müzeleri, çocuk müzeleri ve daha fazlası bulunmaktadır. Bu çalışma, çocuk müzesi ziyaretlerine yönelik çevrim içi yorumları yani netnografik ögeleri nitel araştırma yöntemi olan içerik analizi ile incelenmeyi amaçlamıştır. Bu çalışmada ziyaretçilerin çocuk müze tecrübelerine paylaşımları sayesinde ulaşılmaktadır. Bu kapsamda öncelikle Türkiye’deki çocuk müzeleri belirlenmiş ve TripAdvisor’da yer alan yorumları veri setine dönüştürülerek Nvivo programında içerik analizine tabi tutulmuştur. İçerik analizi yaparken ana temalar, alt temalar ve kodlar oluşturularak incelemiştir. Çocuk müze ziyaretçi yorumları 7 ana tema ve 22 alt tema altında toplanmıştır. Ziyaretçilerin çocuk müzeleri ziyaretleri sırasında hem kendilerinin hem de çocuklarının hoşça vakit geçirdiklerini, genel olarak ücretlerinin uygun ve müzelerin bu fiyata değer olduğunu belirtmişlerdir. Ziyaretçilerin çocuk müzelerini potansiyel ziyaretçilere tavsiye ettiği gözlenmiştir. Çocuk müzelerinin çocuklar için oluşturdukları fiziki alanlardan, atölyelerden ve etkinliklerden bahsedilmemiştir.

Kaynakça

  • Ajanovic, E. (2018). Çevrimiçi Otel Yorumlarında İkna Edici İletişim Sürecinin Tutumlar ve İkna Edici İpuçları Aracılıyla Analiz Edilmesi, Doktora Tezi, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Akdeniz Üniversitesi. Antalya.
  • Aktaş, Arnas. Y. (2017). Oyun, Öğrenme ve Deneyimin Birleşimi: Çocuk Müzeleri, Yaratıcı Drama Dergisi, 12(2), 17-30.
  • Akyalçın, A. (2019). Müze Eğitiminin Sanat Kültürümüze ve Yaratıcılık Anlayışına Katkıları, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Anderson, D., Piscitelli, B., Weier, K., Everett, M. & Tayler, C. (2002). Children’s Museum Experiences: Identifying Powerful Mediators of Learning. Curator: The Museum Journal, 45 (3): 213–231.
  • Arslan Kılıçoğlu, E., Çarkacı, N., Kadıoğlu, B. & Çetingül, M. (2019). Dünya Ülkelerinde ve Türkiye’de Çocuk Müzelerine Bir Bakış. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 2 (3), 45-64.
  • Association of Children’s Museums (ACM), (2023). About ACM, https://childrensmuseums.org/about/, Erişim Tarihi: 09.06.2023.
  • Atacı, S. (2020). Mekân-Öğrenme İlişkisinin Çocuk Müzeleri Üzerinden İncelenmesi. Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi, 2 (1), 28-53.
  • Birch, J. (2018). Museum spaces and experiences for children – ambiguity and uncertainty in defining the space, the child and the experience, Children's Geographies, 16(5), 516-528.
  • Black, I.R. (2011), Sorry not today: self and temporary consumption denial, Journal of Consumer Behaviour, 10(5), 267-278.
  • Buyurgan, S. (2017). Verimli Bir Müze Ziyaretini Nasıl Gerçekleştirebiliriz?, Milli Eğitim Dergisi, 46 (214), 317-343.
  • Cave, V., L. (1999). An examination of the development process of hands-on educational exhibitions for children. Doctoral thesis (Ph.D), UCL (University College London).
  • Çelik, M. (2022). Hatırlanabilir Turizm Deneyimi Üzerine Netnografik Bir İnceleme: Çamlıhemşin Yaylaları Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antalya.
  • Demir, E. & Demirarslan, D. (2020). Çocuk Müzelerinin Tarihsel Gelişimi ve İç Mekân Yaklaşımlarının İncelenmesi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,13 (73), 398-411.
  • Ersoy, U. (2016). Türk Müzeciliğinde Mevcut Durum Analizi, Museum Professionals, http://cagdasmuzebilim.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/384/2017/02/Q1.Mevcut-Durum-Analizi.pdf. Erişim Tarihi: 26.02.2022.
  • Gentner, D., Levine, S. C., Ping, R., Isaia, A., Dhillon, S., Bradley, C., & Honke, G. (2016). Rapid learning in a children's museum via analogical comparison. Cognitive science, 40(1), 224-240.
  • Golding, V. (2005). The museum clearing: A metaphor for new museum practice. In Social and critical practices in education, Edited by: Atkinson, D. and Dash, P. 51–66. Stoke-on-Trent, UK: Trentham Books.
  • Göktaş, L.S. & Dinçer, M.Z. (2017). İstanbul'da Bulunan Özel Müzelere Yönelik E-Yorumların İçerik Analiziyle Birlikte Değerlendirilmesi. Journal of Recreation and Tourism Research, 4, (Special Issue 1), 328-342.
  • Gülbetekin, M. (2021). Coğrafya Eğitimi İçin Bir Öğrenme Mekânı: Müzeler, International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 12(45), 827-848.
  • Güneröz, C. (2022). Children's museums in new normal through museological approaches. Journal of International Museum Education, 4(1), 55-69.
  • Güncan, Ö. (2023). Türkiye’deki Çocuk Müzelerinin Turizm Bağlamında İncelenmesi. Turizm ve İşletme Bilimleri Dergisi, 3(1), 71-103.
  • Haden, C. A., Jant, E. A., Hoffman, P. C., Marcus, M., Geddes, J. R., & Gaskins, S. (2014). Supporting family conversations and children's STEM learning in a children's museum. Early Childhood Research Quarterly, 29(3), 333-344.
  • İşçi, C., Güzel, B., Maktal C. D. Y., İşçi, T. & Moroğlu, F. (2020). Müze Deneyimi: Yönetim ve Ziyaretçi Perspektiflerinin Karşılaştırılması, Turizm Akademik Dergisi, 7 (1), 29-45.
  • Kandemir Altunel, G. & Çifçi, İ. (2021). Fine-dining Restoranlarda Müşteri Memnuniyetini Etkileyen Unsurların Belirlenmesi: Netnografik Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23 (4), 1523-1537.
  • Karadeniz, C. (2010). Avrupa’da Çocuk Müzeleri: Frank-Furt ve Hamburg Örneği, Folklor/Edebiyat Dergisi, 16(63), 169-178.
  • Karadeniz, C. (2013). Amerika Birleşik Devletleri’nde Çocuk Müzeleri: Miami Çocuk Müzesi Örneği, Folklor/Edebiyat Dergisi, 19(74), 225-240.
  • Kartarı, A. (2017). Nitel Düşünce ve Etnografi: Etnografik Yönteme Düşünsel Bir Yaklaşım, Moment Dergi, 4(1): 207-220.
  • Kazova, M., C. (2019), Çocuk Müzesi ve Bilim Merkezlerindeki İç Mekân Standartları ve Tasarım Yaklaşımları. Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kılıçoğlu Arslan, E., Çarkacı, N. S., Kadıoğlu, B. & Çetingül, M. (2019). Dünya Ülkelerinde ve Türkiye’de Çocuk Müzelerine Bir Bakış. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 2(3), 45-64.
  • Leinhart, G., Crowley, K. & Knutson, K. (2002). Learning conversations in museums, London: Routledge. Liu, W.C. (2008). Visitor study and operational development of museums. Museology Quarterly, 22(3), 1-37.
  • Maccario, K. N. (2002). Müzelerin Eğitim Ortamı Olarak Kullanımı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 275-285.
  • Mayfield, M. I. (2005). Children’s museums: purposes, practices and play? Early Child Development and Care, 175(2), 179–192.
  • Middleton, V. (1990). Visitor Expectations of Museums, Scottish Museum Council, Museums are for People, Edinburgh.
  • O’Connor, P. (2010). Managing a hotel’s image on TripAdvisor. Journal of Hospitality Marketing & Management, 19(7), 754-72.
  • Onur, B. (2014). Yeni müzebilim, demokratik toplumu yaratmak. Ankara: İmge Yayınevi. San, İ. (2002). Kültür Pedagojisi ve Çocuk Müzeleri. Mimar-ist Dergisi, 4, 74-80.
  • Sheng, C. W., & Chen, M. C. (2012). A study of experience expectations of museum visitors. Tourism Management, 33(1), 53-60.
  • Shine, S., & Acosta, T. Y. (2000). Parent‐child social play in a children's museum. Family Relations, 49(1), 45-52.
  • Singh, B. (2023). International Museum Day 2023: Date, Theme, History, Significance, Celebration, Quotes and More, https://www.indiatimes.com/trending/social-relevance/international-museum-day-2023-date-theme-history-importance-significance-celebration-quotes-602805.html, Erişim Tarihi: 25.05.2023.
  • Sobel, D. M., Stricker, L. W., & Weisberg, D. S. (2022). Relations between children's exploration in a children's museum and their reflections about their exploration. Child Development, 93(6), 1804-1818.
  • Song, L., Golinkoff, R. M., Stuehling, A., Resnick, I., Mahajan, N., Hirsh-Pasek, K., & Thompson, N. (2017). Parents' and experts' awareness of learning opportunities in children's museum exhibits. Journal of Applied Developmental Psychology, 49, 39-45.
  • Sop, S. A., Ongun, U., & Abalı, R. (2021). Müze Deneyimini Etkileyen Unsurlar: Çevrimiçi Yorumlar Üzerine Nitel Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1123–1138.
  • Şahin, S. & Şad, B. (2018). Müzelere Yönelik E-Yorumların İçerik Analizi Yöntemi ile Değerlendirilmesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(1), 199-202.
  • Tavşan, F., & Bektaş, U. (2019). Çocuk Müzesi Tasarım Anlayışında Milenyum Çağı Etkisi, SETSCI Conference Proceedings, 4(7), 39-44.
  • Tõugu, P., Marcus, M., Haden, C. A., & Uttal, D. H. (2017). Connecting play experiences and engineering learning in a children's museum. Journal of Applied Developmental Psychology, 53, 10-19.
  • TripAdvisor, (2023). 2023 Yorum Şeffaflık Raporu: Tripadvisor’ın güven ve emniyet taahhüdüne derinlemesine bir bakış, https://www.tripadvisor.com/business/tr/insights/restaurants-tr/resources-tr/2023-review-transparency-report-a-deep-dive-into-tripadvisors-commitment-to-trust-and-safety/ Erişim Tarihi: 9.06.2023
  • Uca, S. & Karahan, S. (2022). Çevrimiçi Rehberli Sanal Turlara Katılan Ziyaretçi Deneyimleri: Airbnb Örneği. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 4(2), 108-122.
  • Ülker-Demirel, E. (2020). Yabancı Turistlerin Unutulmaz Turizm Deneyimleri Üzerine Netnografik Bir Araştırma: Gelibolu Yarımadası Örneği, Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergisi, 9 (1), 67-90.
  • Willard, A. K., Busch, J. T., Cullum, K. A., Letourneau, S. M., Sobel, D. M., Callanan, M., & Legare, C. H. (2019). Explain this, explore that: A study of parent–child interaction in a children's museum. Child Development, 90(5), 598-617.
  • Yaman Bayram, Ş. (2019). Çocuk ve gençlik sanat müzesinin görsel sanatlar eğitimine katkısı. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 32-66.
  • Yavuz Öden, H. (2020). Çocuk Müzelerinde İç Mekân Tasarımları: Atatürk ve Çocuk Müzesi İncelemesi. Art-Sanat, 14, 533–556.
  • Yeşilyurt, H. & Arıca, R. (2018). Mutfak Müzesi Ziyaretçilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi: Emine Göğüş Mutfak: Müzesi Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 60-70.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kültürel Miras Turizmi, Ziyaretçi ve İzleyici Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşegül Kutluk Bozkurt 0000-0002-7739-3063

Yayımlanma Tarihi 29 Şubat 2024
Gönderilme Tarihi 27 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 18 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kutluk Bozkurt, A. (2024). Çocuk Müzelerine Yönelik Ziyaretçi Deneyiminin İncelenmesi. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 7(1), 32-47. https://doi.org/10.53353/atrss.1350668
22039