Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite öğrencilerinin pandemi dönemi uzaktan eğitim uygulamaları hakkındaki görüşleri (Atatürk Üniversitesi örnekleminde)

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 1, 132 - 154, 29.01.2024
https://doi.org/10.51948/auad.1309361

Öz

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla geliştirildiği günümüzde, birçok sektörün bundan etkilendiği gibi eğitim de bu gelişmelerden etkilenmiştir. Web tabanlı öğretim, bilgisayar destekli öğretim, teknoloji tabanlı öğretim, e-öğrenme gibi isimlerle de ifade edilen uzaktan eğitim uygulamalarıyla birlikte eğitim sistemi, gün geçtikçe artan eğitim taleplerini karşılayabilecek bir güce kavuşmuştur. Bu çalışmanın amacı; sürekli güçlenerek ve kendini yenileyerek daha fazla bireyin eğitiminin, daha az maliyetle yapılabildiği uzaktan eğitim uygulamalarının eğitimdeki yerini, avantaj ve dezavantajlarını yükseköğrenim öğrencilerinin görüşleriyle ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu Erzurum Atatürk Üniversitesinde öğrenim gören 40 ön lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi aracılığıyla tema ve alt temalar oluşturularak analiz edilmiştir. Yapılan görüşmeler ışığında; öğrencilerin uzaktan eğitimin avantajlı ve dezavantajlı yönlerine ilişkin tespitleri ortaya konulmuştur. Elde edilen sonuçlara bakılarak üniversitelerde yapılan uzaktan eğitim uygulamalarının kullanımının yaygınlığının arttığı oranda cazibesinin de artırılması gerektiği önerilebilir.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi (Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi FBE). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=yTofWbvTT6CEF2vKa4KYXA&no=Qp38cDT7Iux_WQdY8bxBtQ
  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71. https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/61475/917977
  • Akkuş, İ., & Kapıdere, M. (2015). Açık kaynak kodlu mobil uzaktan eğitim yönetim sistemleri. In 9th International Computer & Instructional Technologies Symposium (pp. 20-22). https://www.researchgate.net/publication/282288452_Acik_Kaynak_Kodlu_Mobil_Uzaktan_Egitim_Yonetim_Sistemleri
  • Akyüz, Y. (1982). Farabi'nin Türk ve Dünya eğitim tarihindeki yeri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 15 (2), 81-88. DOI: 10.1501/Egifak_0000000892
  • Al, U., & Madran, O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. DOI:10.15612/BD.2004.491
  • Ateş, A., & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 28(3), 125-145. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6746/90705
  • Balaban, E. (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. İstanbul: Işık Üniversitesi,20.https://erdalbalaban.com/wp-content/uploads/2012/12/UE_UzaktanEğitim _EB.pdf
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/403827
  • Burma, Z. A. (2008). AB’ye geçiş sürecinde meslek elemanlarının uzaktan öğretim ile eğitimi. Internatıonal Journal of Informatıcs Technologıes, 1(2), 15-20. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gazibtd/issue/6613/87869
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2013). Research methods in education routledge.
  • Çukadar, S., & Çelik, S. (2003). İnternete dayalı uzaktan öğretim ve üniversite kütüphaneleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2151757
  • de Oliveira, M. M. S., Penedo, A. S. T., & Pereira, V. S. (2018). Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, (29), 139-152. DOI: 10.5585/Dialogia.n29.7661
  • Demir, F., & Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. Doi: 10.37669/milliegitim.775620
  • Demirbilek, T. (1992), “Verimlilik yaratılması ve geliştirilmesinde yüksek öğretim kurumlarının işlevleri”, MPM Yayınları Anahtar Gazetesi (Temmuz sayısı), s.8 https://dergipark.org.tr/tr/pub/verimlilik/issue/30711/331878
  • Deperlioğlu, Ö., & Yıldırım, R. (2009). Mesleki eğitimin uzaktan eğitim ile desteklenmesi ve örnek uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 9(1), 61-70. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/1609/20103
  • Duman, A. (1992). Yetişkin eğitimi açısından türkiye'deki uzaktan eğitim uygulamalarına bir bakış. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25(1), 285-293. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000639
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Erdem, A. R. (2005). Etkili ve verimli (nitelikli) eğitim. Anı Yayıncılık. ISBN: 975–6376–76–7 Ergün, M. (2009). Eğitim felsefesi. Pegem Akademi.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (massive open online course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,4(4),15-22. https://www.researchgate.net/publication/347999915
  • Ertürk, S. (1974), Eğitimde Program Geliştirme, H.Ü..
  • Eygü, H., & Karaman, S. (2013). A study on the satisfaction perceptions of the distance education students. Kırıkkale University Journal of Social Sciences, 3(1), 36-59. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/19375/205547
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 31(3): 536-550 DOI:10.16986/HUJE.2016016666
  • Girginer, N. (2001). Uzaktan eğitim kararlarında teknoloji, maliyet, etkinlik boyutları ve uzaktan eğitime geçiş için kavramsal bir model önerisi. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id= PDPOdfAzI TOYpCXWLMIuzA&no=vMXPtpmoy4naujEjV015EQhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=PDPOdfAzITOYpCXWLMIuzA&no=vMXPtpmoy4naujEjV015EQ
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E., & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78. DOI: 10.17569/tojqi.74876
  • Horzum, M. B., Özkaya, M., Demirci, M., & Alpaslan, M. (2013). Review of Turkish distance education research. Inonu Unıversıty Journal of the Faculty of Educatıon. August 2013.Volume 14, Issue 2, pp. 79-100. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/92208
  • Ilgaz, H., Aşkar, P. (2009). Çevrimiçi uzaktan eğitim ortamında topluluk hissi ölçeği geliştirme çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(1), 27-35. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/201292
  • Ishmael, K., Heiser, R., & Payne, J. (2020). Pandemic planning for distance learning: scenarios and considerations for prek-12 education leaders. New America. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED609135.pdf
  • Işık, A. H., Karacı, A., Özkaraca, O., & Biroğul, S. (2010). Web tabanlı eş zamanlı (senkron) uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı analizi. Akademik Bilişim, 10-12. https://ab.org.tr/ab10/kitap/isik_karaci_AB10.pdf
  • İşman, A. (2005). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi. https://depo.pegem.net/9789758792825.pdf
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim (Geliştirilmiş 4.baskı). Pegem Yayıncılık. https://depo.pegem.net/9789758792825.pdf
  • Koppelman, H. and Vranken, H. (2008). Experiences with a synchronous virtual classroom in distance education. ACM SIGCSE Bulletin, 40(3), 194-198. http://dx.doi.org/10.1145/1597849.1384324
  • MacKeogh, Kay (2007). Redressing disadvantage and ensuring social cohesion: the role of distance education and elearning policies in the European Union 1957-2007 in Lionarakis, Antonis (ed) Forms of democracy in Education: Open Access and Distance Education. Proceedings of the 4th International Conference in Open and Distance Learning Athens. Hellenic Open University. Vol A pp163-172 https://doras.dcu.ie/490/1/icodl_2007.pdf
  • Odabaş, H. (2003). Internet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36. http://www.tk.org.tr/index.php/TK/article/view/167/162
  • Oran, M. K., & Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin rolü. Akademik Bilişim, 31, 167-170. https://ab.org.tr/ab07/kitap/oran_karadeniz_AB07.pdf
  • Önder, N. K. (1992), Öğretimde Program İlke ve Yöntemler, 4.Basım, s.20.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/562769
  • Özdoğan, A. Ç. & Berkant, H. G. (2020). COVID-19 Pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, salgın sürecinde Türkiye’de ve dünyada eğitim, 13-43. Doi: 10.37669/milliegitim.788118
  • Özer, B. (1990). Uzaktan eğitim sisteminin evrensel yapısı. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 8 (8), 569-594. https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=makale-goruntule&id=AWYfbkYyHDbCZb_m QzQ_
  • Özgür, H. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öğrenme stilleri: Trakya Üniversitesi örneği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 85-91. https://dergipark.org.tr/tr/pub/trkefd/issue/21474/230169
  • Özturan, M., Egeli, B., Darcan, O. (2000). Türk üniversitelerinde bilgisayar ağlarının uzaktan eğitim aracı olarak kullanılmasına ilişkin bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18). https://www.researchgate.net/publication/274720590
  • Psacharopoulos, G., Woodhall, M. (1993). Education for development. Oxford: Oxford University Press. https://documents1.worldbank.org/curated/en/477701468137718173/pdf
  • Şahin, M. C., Tekdal, M. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması, Akademik Bilişim, 02-04. https://ab.org.tr/ab05/tammetin/90.pdf
  • Şen, B., Atasoy, F., & Aydın, N. (2010). Düşük maliyetli web tabanlı uzaktan eğitim sistemi uygulaması. Akademik Bilişim, 10-12. https://ab.org.tr/ab10/kitap/sen_atasoy_AB10.pdf
  • Şenkal, O., Dinçer, S. (2012). Geleneksel sınıfların uzaktan eğitim platformuna dönüştürülmesi: bir model çalışması. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 5(1), 13-18. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gazibtd/issue/6624/87968
  • Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş. Pegem A Yayıncılık.
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 1-12. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/787151
  • Tuncer, M. ve Taşpınar, M. (2008). Sanal ortamda eğitim ve öğretimin geleceği ve olası sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 124. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/69938
  • Türkoğlu, R. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim programı geliştirme süreçleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2:(3), 116 ISSN: 1303-6521
  • Varol, N. (2001). İnternet’in uzaktan eğitimdeki konumu. Akademik Bilişim, 1-2. http://ab.org.tr/ab01/ prog/FTNurhayat Varol.html.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yin, R.K. (2012). Applications of case study research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA:Sage. https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=FgSV0Y2FleYC&oi=fnd&pg=PP1&dq=Yin,+R.K.+(2012).+Applications+of+case+study+research+(3rd+ed.).+Thousand+Oaks,+CA:Sage.&ots=43g0MqujNk&sig=v3tS6pk0d5Yt061dCsbVigJ_38M&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
  • Young, KS ve Rodgers, RC (1998). The relationship between depression and ınternet addiction, Cyber Psychology ve Behaviour, 1 (1), 25-28 https://doi.org/10.1089/cpb.1998.1.25

Views of university students on distance education practices during the pandemic period (in the sample of Atatürk University)

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 1, 132 - 154, 29.01.2024
https://doi.org/10.51948/auad.1309361

Öz

In today's rapidly developing information and communication technology era, many sectors, including education, have been affected by these advancements. With the emergence of web-based learning, computer-assisted instruction, technology-based teaching, and e-learning, which are also referred to as distance education, the education system has gained the power to meet the increasing demands for education more effectively. The aim of this study is to reveal the place, advantages, and disadvantages of distance education applications, which enable education to be delivered to a greater number of individuals at a lower cost by constantly strengthening and renewing itself, through the opinions of higher education students. The study utilizes a qualitative research design, specifically a case study. The study group consists of 40 undergraduate students studying at Erzurum Atatürk University. The data for the study were collected through a semi-structured interview form. The obtained data were analyzed by creating themes and sub-themes through content analysis. Based on the interviews conducted, the students' perceptions regarding the advantages and disadvantages of distance education were revealed. Considering the results obtained, it can be suggested that as the prevalence of distance education practices in universities increases, its attractiveness should also be enhanced.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi (Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi FBE). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=yTofWbvTT6CEF2vKa4KYXA&no=Qp38cDT7Iux_WQdY8bxBtQ
  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71. https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/61475/917977
  • Akkuş, İ., & Kapıdere, M. (2015). Açık kaynak kodlu mobil uzaktan eğitim yönetim sistemleri. In 9th International Computer & Instructional Technologies Symposium (pp. 20-22). https://www.researchgate.net/publication/282288452_Acik_Kaynak_Kodlu_Mobil_Uzaktan_Egitim_Yonetim_Sistemleri
  • Akyüz, Y. (1982). Farabi'nin Türk ve Dünya eğitim tarihindeki yeri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 15 (2), 81-88. DOI: 10.1501/Egifak_0000000892
  • Al, U., & Madran, O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. DOI:10.15612/BD.2004.491
  • Ateş, A., & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 28(3), 125-145. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6746/90705
  • Balaban, E. (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. İstanbul: Işık Üniversitesi,20.https://erdalbalaban.com/wp-content/uploads/2012/12/UE_UzaktanEğitim _EB.pdf
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/403827
  • Burma, Z. A. (2008). AB’ye geçiş sürecinde meslek elemanlarının uzaktan öğretim ile eğitimi. Internatıonal Journal of Informatıcs Technologıes, 1(2), 15-20. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gazibtd/issue/6613/87869
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2013). Research methods in education routledge.
  • Çukadar, S., & Çelik, S. (2003). İnternete dayalı uzaktan öğretim ve üniversite kütüphaneleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2151757
  • de Oliveira, M. M. S., Penedo, A. S. T., & Pereira, V. S. (2018). Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, (29), 139-152. DOI: 10.5585/Dialogia.n29.7661
  • Demir, F., & Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. Doi: 10.37669/milliegitim.775620
  • Demirbilek, T. (1992), “Verimlilik yaratılması ve geliştirilmesinde yüksek öğretim kurumlarının işlevleri”, MPM Yayınları Anahtar Gazetesi (Temmuz sayısı), s.8 https://dergipark.org.tr/tr/pub/verimlilik/issue/30711/331878
  • Deperlioğlu, Ö., & Yıldırım, R. (2009). Mesleki eğitimin uzaktan eğitim ile desteklenmesi ve örnek uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 9(1), 61-70. https://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/1609/20103
  • Duman, A. (1992). Yetişkin eğitimi açısından türkiye'deki uzaktan eğitim uygulamalarına bir bakış. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25(1), 285-293. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000639
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Erdem, A. R. (2005). Etkili ve verimli (nitelikli) eğitim. Anı Yayıncılık. ISBN: 975–6376–76–7 Ergün, M. (2009). Eğitim felsefesi. Pegem Akademi.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (massive open online course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,4(4),15-22. https://www.researchgate.net/publication/347999915
  • Ertürk, S. (1974), Eğitimde Program Geliştirme, H.Ü..
  • Eygü, H., & Karaman, S. (2013). A study on the satisfaction perceptions of the distance education students. Kırıkkale University Journal of Social Sciences, 3(1), 36-59. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/19375/205547
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 31(3): 536-550 DOI:10.16986/HUJE.2016016666
  • Girginer, N. (2001). Uzaktan eğitim kararlarında teknoloji, maliyet, etkinlik boyutları ve uzaktan eğitime geçiş için kavramsal bir model önerisi. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id= PDPOdfAzI TOYpCXWLMIuzA&no=vMXPtpmoy4naujEjV015EQhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=PDPOdfAzITOYpCXWLMIuzA&no=vMXPtpmoy4naujEjV015EQ
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E., & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78. DOI: 10.17569/tojqi.74876
  • Horzum, M. B., Özkaya, M., Demirci, M., & Alpaslan, M. (2013). Review of Turkish distance education research. Inonu Unıversıty Journal of the Faculty of Educatıon. August 2013.Volume 14, Issue 2, pp. 79-100. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/92208
  • Ilgaz, H., Aşkar, P. (2009). Çevrimiçi uzaktan eğitim ortamında topluluk hissi ölçeği geliştirme çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(1), 27-35. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/201292
  • Ishmael, K., Heiser, R., & Payne, J. (2020). Pandemic planning for distance learning: scenarios and considerations for prek-12 education leaders. New America. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED609135.pdf
  • Işık, A. H., Karacı, A., Özkaraca, O., & Biroğul, S. (2010). Web tabanlı eş zamanlı (senkron) uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı analizi. Akademik Bilişim, 10-12. https://ab.org.tr/ab10/kitap/isik_karaci_AB10.pdf
  • İşman, A. (2005). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi. https://depo.pegem.net/9789758792825.pdf
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim (Geliştirilmiş 4.baskı). Pegem Yayıncılık. https://depo.pegem.net/9789758792825.pdf
  • Koppelman, H. and Vranken, H. (2008). Experiences with a synchronous virtual classroom in distance education. ACM SIGCSE Bulletin, 40(3), 194-198. http://dx.doi.org/10.1145/1597849.1384324
  • MacKeogh, Kay (2007). Redressing disadvantage and ensuring social cohesion: the role of distance education and elearning policies in the European Union 1957-2007 in Lionarakis, Antonis (ed) Forms of democracy in Education: Open Access and Distance Education. Proceedings of the 4th International Conference in Open and Distance Learning Athens. Hellenic Open University. Vol A pp163-172 https://doras.dcu.ie/490/1/icodl_2007.pdf
  • Odabaş, H. (2003). Internet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36. http://www.tk.org.tr/index.php/TK/article/view/167/162
  • Oran, M. K., & Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin rolü. Akademik Bilişim, 31, 167-170. https://ab.org.tr/ab07/kitap/oran_karadeniz_AB07.pdf
  • Önder, N. K. (1992), Öğretimde Program İlke ve Yöntemler, 4.Basım, s.20.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/562769
  • Özdoğan, A. Ç. & Berkant, H. G. (2020). COVID-19 Pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, salgın sürecinde Türkiye’de ve dünyada eğitim, 13-43. Doi: 10.37669/milliegitim.788118
  • Özer, B. (1990). Uzaktan eğitim sisteminin evrensel yapısı. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 8 (8), 569-594. https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=makale-goruntule&id=AWYfbkYyHDbCZb_m QzQ_
  • Özgür, H. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öğrenme stilleri: Trakya Üniversitesi örneği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 85-91. https://dergipark.org.tr/tr/pub/trkefd/issue/21474/230169
  • Özturan, M., Egeli, B., Darcan, O. (2000). Türk üniversitelerinde bilgisayar ağlarının uzaktan eğitim aracı olarak kullanılmasına ilişkin bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18). https://www.researchgate.net/publication/274720590
  • Psacharopoulos, G., Woodhall, M. (1993). Education for development. Oxford: Oxford University Press. https://documents1.worldbank.org/curated/en/477701468137718173/pdf
  • Şahin, M. C., Tekdal, M. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması, Akademik Bilişim, 02-04. https://ab.org.tr/ab05/tammetin/90.pdf
  • Şen, B., Atasoy, F., & Aydın, N. (2010). Düşük maliyetli web tabanlı uzaktan eğitim sistemi uygulaması. Akademik Bilişim, 10-12. https://ab.org.tr/ab10/kitap/sen_atasoy_AB10.pdf
  • Şenkal, O., Dinçer, S. (2012). Geleneksel sınıfların uzaktan eğitim platformuna dönüştürülmesi: bir model çalışması. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 5(1), 13-18. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gazibtd/issue/6624/87968
  • Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş. Pegem A Yayıncılık.
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 1-12. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/787151
  • Tuncer, M. ve Taşpınar, M. (2008). Sanal ortamda eğitim ve öğretimin geleceği ve olası sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 124. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/69938
  • Türkoğlu, R. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim programı geliştirme süreçleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2:(3), 116 ISSN: 1303-6521
  • Varol, N. (2001). İnternet’in uzaktan eğitimdeki konumu. Akademik Bilişim, 1-2. http://ab.org.tr/ab01/ prog/FTNurhayat Varol.html.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yin, R.K. (2012). Applications of case study research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA:Sage. https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=FgSV0Y2FleYC&oi=fnd&pg=PP1&dq=Yin,+R.K.+(2012).+Applications+of+case+study+research+(3rd+ed.).+Thousand+Oaks,+CA:Sage.&ots=43g0MqujNk&sig=v3tS6pk0d5Yt061dCsbVigJ_38M&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
  • Young, KS ve Rodgers, RC (1998). The relationship between depression and ınternet addiction, Cyber Psychology ve Behaviour, 1 (1), 25-28 https://doi.org/10.1089/cpb.1998.1.25
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Kancınar 0000-0002-9329-3281

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kancınar, F. (2024). Üniversite öğrencilerinin pandemi dönemi uzaktan eğitim uygulamaları hakkındaki görüşleri (Atatürk Üniversitesi örnekleminde). Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 10(1), 132-154. https://doi.org/10.51948/auad.1309361