Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Online Eğitim Sonrası Yüz Yüze Eğitimde Karşılaşılan Sorunlar

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 2, 781 - 801, 28.12.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1250589

Öz

. Fenomenoloji deseninde yürütülen bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin online eğitim sonrası yüz yüze eğitime geçişte karşılaştıkları sorunları belirlemek istenmiştir. Çalışmaya üç ilkokulda görev yapan on iki gönüllü sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri katılımcılarla yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Analizler sonucunda geçiş süreci ve karşılaşılan sorunlar olmak üzere iki ana temaya ulaşılmıştır. Karşılaşılan sorunlar ana temasının altında ise sınıf yönetimi ile ilgili sorunlar, devam-devamsızlık, sosyal ilişkiler ve öğrenme-öğretme süreci ile ilgili sorunlar olmak üzere dört alt tema yer almaktadır. Araştırma sonucuna göre; okulların bulunduğu ortam fark etmeksizin öğretmenlerin hepsi geçiş süreci ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığından ya da okul idarecileri tarafından nasıl bir yol izleneceğine, ne gibi önlemler almaları gerektiği konusunda bir bilgilendirme yapılmadığını belirtmişlerdir. Sosyal İlişkiler temasında öğretmenler yüz yüze eğitime geçişte öğrencilerde sosyal etkileşimde başlangıçta birlikte oturma, eşgüdümlü oyunlarda, özellikle eşyalarını paylaşma gibi problemler yaşadıklarını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri süreç içerisinde öğrencilerin yeniden okula ve sınıfa uyum problemleri yaşadıklarını bunun sonucunda sınıf yönetiminde sıkıntılar yaşadıklarını dile getirmişlerdir. Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temada ise sınıf öğretmenleri öğrenme kayıpları ve motivasyon düşüklüğü problemleri yaşadıklarını dile getirmişlerdir. Pandemi sonrası yüz yüze eğitime geçişte okullarda devamsızlık problemleri ile de karşılaşılmıştır. Orta ve üst sosyo-ekonomik bölgedeki okullarda sürekli bir devamsızlık değil ama sabah geç kalmalar ve derste uyuklamalar yaşanırken alt sosyo ekonomik bölgedeki okullarda uzun süreli devamsızlıklar yaşanmıştır.

Kaynakça

  • Akal, H., Akbal, İ. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim İle İlgili Yaşanan Sorunların Öğrenci Bakış Açısına Göre AHP Yöntemi İle İncelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22).
  • Alexander, K., Entwisle, L., & Olson, L. (2001). Schools, achievement, and inequality: A seasonal perspective. Educational Evaluation and Policy Analysis, 23(2), 171- 191.
  • Alexander, K., Entwisle, L., & Olson, L. (2007). Lasting consequences of the summer learning gap. American Sociological Review, 72(2), 167-180.
  • Alkan, C. (1996). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi. Türkiye 1. Uluslararası Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Ankara: Uzaktan Eğitim Vakfı.
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. C. (2021).Koronavirüs (Covid-19) Salgını ve Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Konusunda Öğretmenlerin Değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.
  • Baloğlu, N. (2001), Etkili Sınıf Yönetimi Ankara: Baran Ofset.
  • Barbier, E.B., Burges, J.C. (2020). Sustainabilty and development after Covid-19. World Development Vol.135, November.
  • Başar, H. (2001). Sınıf yönetimi. 5. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., Şahin, E., (2020), Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397
  • Blazer, C. (2011). Summer Learning Loss: Why Its Effect Is Strongest among Low- Income Students and How It Can Be Combated (Volume 1011). Research Services, Miami-Dade County Public Schools.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. https://doi.org/10.5281/ zenodo.3778083.
  • Burgin, J. S., & Hughes, G. D. (2008). Measuring the effectiveness of a summer literacy program for elementary students using writing samples. Research in the Schools, 15(2), 55-64.
  • Bye, L. Alvarez, M. E. Haynes, J.ve Sweigart, C. E. (2010). Truancy Prevention And Intervention A Practical Guide. Oxford New York: Oxford Workshop Series.

Problems Faced In Face-To-Face Educatıon After Onlıne Educatıon

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 2, 781 - 801, 28.12.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1250589

Öz

In this study, which was carried out in the phenomenology design, it was desired to determine the problems faced by classroom teachers in the transition to face-to-face education after online education. Twelve volunteer classroom teachers working in three primary schools participated in the study. The research data were obtained from semi-structured interviews with the participants. As a result of the analyzes, two main themes were reached, namely the transition process and the problems encountered. Under the main theme of the problems encountered, there are four sub-themes: problems related to classroom management, attendance-absenteeism, social relations and problems related to the learning-teaching process. According to the results of the research; Regardless of the environment in which the schools are located, all of the teachers stated that they were not informed by the Ministry of National Education or the school administrators regarding the transition process, what kind of a way to follow and what precautions they should take. In the theme of Social Relations, teachers stated that during the transition to face-to-face education, students initially had problems in social interaction, such as sitting together, in coordinated games, especially sharing their belongings. Classroom teachers stated that during the process, students experienced problems in adapting to school and class again, and as a result, they had difficulties in classroom management. In the theme related to the learning-teaching process, classroom teachers stated that they experienced learning loss and low motivation problems. In the transition to face-to-face education after the pandemic, absenteeism problems were also encountered in schools. Schools in the middle and upper socio-economic region experienced not constant absenteeism, but late mornings and naps in class, while schools in the lower socio-economic region experienced long-term absences.

Kaynakça

  • Akal, H., Akbal, İ. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim İle İlgili Yaşanan Sorunların Öğrenci Bakış Açısına Göre AHP Yöntemi İle İncelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22).
  • Alexander, K., Entwisle, L., & Olson, L. (2001). Schools, achievement, and inequality: A seasonal perspective. Educational Evaluation and Policy Analysis, 23(2), 171- 191.
  • Alexander, K., Entwisle, L., & Olson, L. (2007). Lasting consequences of the summer learning gap. American Sociological Review, 72(2), 167-180.
  • Alkan, C. (1996). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi. Türkiye 1. Uluslararası Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Ankara: Uzaktan Eğitim Vakfı.
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. C. (2021).Koronavirüs (Covid-19) Salgını ve Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Konusunda Öğretmenlerin Değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.
  • Baloğlu, N. (2001), Etkili Sınıf Yönetimi Ankara: Baran Ofset.
  • Barbier, E.B., Burges, J.C. (2020). Sustainabilty and development after Covid-19. World Development Vol.135, November.
  • Başar, H. (2001). Sınıf yönetimi. 5. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., Şahin, E., (2020), Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397
  • Blazer, C. (2011). Summer Learning Loss: Why Its Effect Is Strongest among Low- Income Students and How It Can Be Combated (Volume 1011). Research Services, Miami-Dade County Public Schools.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. https://doi.org/10.5281/ zenodo.3778083.
  • Burgin, J. S., & Hughes, G. D. (2008). Measuring the effectiveness of a summer literacy program for elementary students using writing samples. Research in the Schools, 15(2), 55-64.
  • Bye, L. Alvarez, M. E. Haynes, J.ve Sweigart, C. E. (2010). Truancy Prevention And Intervention A Practical Guide. Oxford New York: Oxford Workshop Series.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümran Şahin 0000-0001-5214-0417

Erken Görünüm Tarihi 24 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 13 Şubat 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, Ü. (2023). Online Eğitim Sonrası Yüz Yüze Eğitimde Karşılaşılan Sorunlar. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(2), 781-801. https://doi.org/10.51460/baebd.1250589