Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müzik Öğretmeni Adaylarının Çalgı Eğitiminde Başarı Yönelimleri

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 2, 908 - 927, 28.12.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1312088

Öz

Geçtiğimiz on yıl boyunca müzik eğitimi alanında çalışan araştırmacılar öğrencilerin başarı yönelimleri üzerine çalışmalar yürütmüş ve başarı yöneliminin müzik eğitimi öğrencilerinin akademik ortamlardaki motivasyonlarını etkilediğini bulmuşlardır. Bu çalışmanın amacı da, müzik öğretmeni adaylarının başarı yönelimlerini dört değişkene göre incelemektir. Araştırmanın katılımcıları, 2018-2019 akademik yılında müzik eğitimi alanında öğrenim gören 108 lisans öğrencisinden (n=108) oluşmaktadır. Veriler 2x2 Başarı Yönelimi Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerin akademik hedef yönelim düzeyleri, birinci sınıf müzik öğrencilerinin ustalık-yaklaşım hedeflerine yöneldiklerini ortaya koyan önceki çalışmalarla tutarlıdır. Dördüncü sınıf öğrencileri ise ustalık-kaçınma hedeflerine yönelmiştir. Başarı hedefi yönelimi değişkenleri bireysel çalgı eğitimi sınav notu ve günlük çalışma süresi ile ilişkili bulunmamıştır. Bu çalışmanın bulguları, kız öğrencilerin ustalık-kaçınma ve performans-kaçınma puanlarının erkeklerden daha yüksek olduğunu göstermiştir. Gelecekteki araştırmalar ve pratik uygulamalar için çıkarımlar da tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Bandura, A. (2006). Toward a Psychology of Human Agency. Perspectives on Psychological Science, 1(2), 164– 180. https://doi.org/10.1111/j.1745-6916.2006.00011.x
  • Boon, I.E.T. (2014). “Making string education culturally responsive: The musical lives of African American children.” International Journal of Music Education, 32, (2), 135-146.
  • Brooks, J. G., & Brooks, M. G. (1999). In search of understanding: The case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Burnard, P. (2012). Musical creativities in practice. Oxford University Press.
  • Creswell, J.W., & Creswell, J.D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Publication, Inc.
  • Durdu, G. (2023). Okul müzik eğitiminde kültürel çatışma, tolerans ve diyalog: Antalya örneğinde nitel bir inceleme. [Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Universitesi].
  • Dweck, C. S. (1999). Self-theories: Their role in motivation, personality, and development. Philadelphia: Taylor & Francis.
  • Jenkins, P. (2011). Formal and informal music educational practices. Philosophy of Music Education Review, 19(2), 179-197.
  • Özmenteş, G. (2022). Türkiye’de bir popüler müzik pedagojisi girişimi ve sonuçları: Tamam mı devam mı? Etnomüzikoloji Dergisi, 5 (2), 259-287.
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. 3. Baskıdan Çeviri. Bütün, M & Demir, S. B. (Edt.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Pintrich, P. R. (2003). A motivational science perspective on the role of student motivation in learning and teaching contexts. Journal of Educational Psychology, 95, 667–686.
  • Rose, P., Beeby, J. & Parker, D. (1995). Academic rigour in the lived experience of researchers using phenomenological methods in nursing. Journal of Advanced Nursing, 21(6), 1123-1129.
  • Saldana, J. (2012). The coding manual for qualitative researchers. Sage Publications.
  • Silverman, Marissa. 2014. Critical ethnography as/for praxis: A pathway for music education. İçinde C.
  • Randles (Edt.), Navigating the Future (s. 253-270). New York, NY: Routledge.
  • Whitehead, J. & McNiff, J. (2006). All You Need to Know About Action Research. London: Sage.
  • Weiner, B. (2005). Motivation from an attributional perspective and the social psychology of perceived competence. İçinde A. J. Elliot & C. S. Dweck (Edt.), Handbook of competence and motivation (s. 73–84). New York: Guilford Press.
  • Vygotsky, L. (1987). The collected works of L. S. Vygotsky: Vol. 1. Problems of general psychology (R. W. Rieber & A. S. Carton, Vol. Ed.; N. Minick, Trans.). New York: Plenum.
  • Zimmerman, B. J., & Schunk, D. H. (2003). Albert Bandura: The scholar and his contributions to educational psychology. İçinde B. J. Zimmerman & D. H. Schunk (Ed.), Educational psychology: A century of contributions (s. 431–457). Mahwah, NJ: Erlbaum (2023, 27 Temmuz). Mission. International Society for Music Education. https://www.isme.org/about
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ilkay Ebru Tuncer Boon 0000-0002-8119-2256

Erken Görünüm Tarihi 24 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 9 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tuncer Boon, I. E. (2023). Müzik Öğretmeni Adaylarının Çalgı Eğitiminde Başarı Yönelimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(2), 908-927. https://doi.org/10.51460/baebd.1312088