Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Eğitiminde Kullanılan Güncel Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 1, 224 - 235, 30.04.2024
https://doi.org/10.58605/bingolsaglik.1448021

Öz

Hemşirelik eğitimi bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlara yönelik öğrenmeleri kapsamaktadır. Her alana dair hedef çıktılara ulaşabilmek için öğretim yöntem ve teknikleri farklılık göstermektedir. Bunun yanında değişen ve gelişen teknoloji, öğrenci beklentileri ve ihtiyaçları, hasta ve ailelerinin beklentileri, bilgi ve beceri yönünden donanımlı hemşire ihtiyacı gibi faktörler eleştirel düşünebilen, problem çözebilen, iş birliğine ve teknolojiye uyumlu, kendini sürekli yenileyen hemşirelerin yetişmesini gerekli kılmaktadır. Bu nedenle hemşirelik lisans eğitiminde öğrencinin merkezde olduğu, aktif katılımın sağlandığı, öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirdiği ve öğrenme aşamasında farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımı zorunlu hale gelmektedir.
Bu derlemenin amacı; hemşirelik lisans eğitiminde kullanılan güncel öğretim yöntem ve tekniklerini, yöntem ve teknik arasındaki farkı yansıtarak incelemektir.

Etik Beyan

Derleme tarzındaki bu araştırmada etik onay alınmamıştır.

Destekleyen Kurum

-

Kaynakça

  • Oermann MH. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. 1. Baskı. Arslan S, Kuzu Kurban N, editors. Ankara: Anı Yayıncılık; 2015. 41–67 p.
  • Aydınlı A, Biçer S. Hemşirelik eğitiminde güncel yaklaşımlar. Sağlık Bilim Derg. 2019;28:38–42.
  • Tosunöz İK. Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesinde kullanılan öğretim yöntemleri. FBU-JOHS. 2022;2(2):497–505.
  • Koç G, Korkmaz İ, Karataş Coşkun M, Sarı M, Ünver N, Kıldan O, et al. Öğretim ilke ve yöntemleri. 9. Baskı. Doğanay A, editor. Ankara: Pegem Akademi; 2014. 161–226 p.
  • Demiray A, İlaslan N. Hemşirelik eğitiminde yenilikçi bir öğrenme yaklaşımı : işbirlikli öğrenme. İKÇÜSBFD. 2020;5(1):19–23.
  • Korhan EA, Tokem Y, Yilmaz DU, Gör Ö, Dİlemek H, Gör A. Hemşirelikte psikomotor beceri eğitiminde video destekli öğretim ve osce uygulaması : bir deneyim paylaşımı. İKÇÜSBFD. 2016;1(1):35–7.
  • Sönmez V. Öğretim ilke ve yöntemleri. 10. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık; 2019. 221–253 p.
  • Gerez Cantimer G, Şengül S. Eğitimde örnek olay yöntemi üzerine yapılan araştırmaların incelenmesi. Pearson J Soc Sci Humanit [Internet]. 2022;7(17):148–71. Available from: www.aging-us.com
  • Sayar SE, Çapik C. Hemşirelik eğitiminde yeni bir yol: drama. YOBU Sağlık Bilim Fakültesi Derg. 2021;3(1):46–52.
  • Culha I. Conceptual article active learning methods used in nursing education. JPR. 2020;3(2):74–86.
  • Elmalı Şimşek H, Aksoy M. Hemşirelik öğrencilerinin problem çözme becerileri ve öz düzenlemeli öğrenme durumları. Heal Care Acad J. 2023;10(3):380–6.
  • Koraş Sözen K, Güntürk İ, Kuloğlu N. Hemşirelik öğrencilerinde öz-yeterlilik algısı ile problem çözme becerisi arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Sağlık ve Toplum. 2021;31(2):131–8.
  • Çetin S, Çiçek Ö, Sezer H. Jigsaw tekniğinin hemşirelik öğrencilerinin aile planlaması yöntemlerini öğrenmelerine etkisi ve öğrencilerin tekniğe ilişkin görüşleri. FBU-JOHS. 2022;2(2):424–33.
  • Çelik H, Çevik Aktura S. Hemşirelik eğitiminde güncel bir yaklaşım: jigsaw işbirlikli öğrenme. Bingöl Üniversitesi Sağlık Derg. 2023;4(2):286–91.
  • Filiz NY, Dikmen Y. Hemşirelik eğitiminde aktif öğrenme yöntemlerinin kullanımı : jigsaw tekniği. J hum Rhythm. 2017;3(3):145–50.
  • Burucu R, Arslan S. Hemşirelik eğitiminde olgu örneklerinin kullanımı ve hemşirelik sürecine entegre edilmesine ilişkin örnek. Sağlık ve Toplum [Internet]. 2023;33(1):59–65. Available from: https://ssyv.org.tr/wp-content/uploads/2023/04/7-Hemsirelik-Egitiminde-Olgu-Orneklerinin-Kullanimi-ve-Hemsirelik-Surecine-Entegre-Edilmesine-Iliskin-Ornek.pdf
  • Altınbaş Y, İster ED. Hemşirelik öğrencilerinin vakaya dayalı öğretim tekniğine ilişkin görüşleri : nitel bir çalışma. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilim Derg. 2020;6(3):295–303.
  • Bano N, Beer J De, Omer T, Rawas H, Bano N, Beer J De, et al. Theme-based storytelling in teaching pharmacology to postgraduate nursing students theme-based storytelling in teaching pharmacology to postgraduate nursing students. Cogent Educ [Internet]. 2020;7(1):1–8. Available from: https://doi.org/10.1080/2331186X.2020.1770922
  • Berk Özcan Ç, Yıldırım Keskin A. Hemşirelik eğitiminde dijital öykü anlatımı. Bilim ve Teknol Yeni Bakışlar. 2020;(January):90–5.
  • Moreau KA, Eady K, Sikora L, Horsley T. Digital sstorytelling in health professions education: a systematic review. BMC Med Educ. 2018;18(208):1–9.
  • Solomon P. The think aloud method: a practical guide to modelling cognitive processes. Vol. 31, Information Processing & Management. 1995. 906–907 p.
  • Johnson WR, Artino AR, Durning SJ. Using the think aloud protocol in health professions education: an ınterview method for exploring thought processes: AMEE guide no. 151. Med Teach [Internet]. 2023;45(9):937–48. Available from: https://doi.org/10.1080/0142159X.2022.2155123
  • Bağrıaçık E, Aydın N, Dal Yılmaz Ü. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. J Acad Res Nurs. 2022;8(2):63–70.
  • Aygin D, Çelik Yılmaz A. Hemşirelik eğitiminde teknolojinin etkisi ve teknoloji tabanlı öğrenme yötemlerinin kullanımı. IDUHES. 2022;5(1):32–46.
  • Karaduman GŞ, Başak T. Hemşirelik eğitiminde kullanılan simülasyon yöntemlerinin sınıflandırılması. E-Journal Dokuz Eylul Univ Nurs Fac. 2022;15(1):78–85.
  • Atakoğlu R, Gül A, Türen S, Madenoğlu Kivanç M, Kara Özçalik C. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımının önemi. Türkiye Sağlık Bilim ve Araştırmaları Derg. 2020;3(2):52–60.
  • Kulakaç N, Çilingir D. Ciddi oyun tabanlı uygulamaların hemşirelik öğrencilerinin bilgi düzeyine etkisi : sistematik derleme ve meta analiz. GÜSBD. 2023;12(3):1193–201.
  • Boada I, Rodriguez-Benitez A, Garcia-Gonzalez JM, Olivet J, Carreras V, Sbert M. Using a serious game to complement cpr ınstruction in a nurse faculty. Comput Methods Programs Biomed. 2015;122(2):282–91.
  • Thangavelu DP, Tan AJQ, Cant R, Chua WL, Liaw SY. Digital serious games in developing nursing clinical competence: a systematic review and meta-analysis. Nurse Educ Today [Internet]. 2022;113(January):105357. Available from: https://doi.org/10.1016/j.nedt.2022.105357
  • Bölüktaş RP, Özer Z, Yıldırım D. Web tabanlı eğitimin sağlık alanında kullanılabilirliği. Uluslararası Yönetim ve Sos Araştırmalar Derg. 2019;6(11):197–207.
  • Öztürk D. Web destekli̇ öğreti̇mi̇n hemşi̇reli̇k eği̇ti̇mi̇nde kullanılmasının önemi̇. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Derg. 2014;30(2):79–87.
  • Arslan Yürümezoğlu H, Sezer H, Şanlı D, Okumuş H. COVID-19 pandemi süreci: hemşire eğiticilerin yeni rolleri ve öğrenen merkezli eğitim için öneriler. J Anatolia Nurs Heal Sci. 2021;24(4):571–8.
  • Çelebi EZ. Sağlık bilimleri eğitiminde uzaktan eğitim. Abant Sağlık Bilim ve Teknol Derg. 2022;2(2):88–96.
  • Kaplan S, Tüzer H. Effect of web-assisted learning and peer learning on the stoma care-related knowledge and skills of nursing students. Cukurova Med J. 2020;45(2):604–12.
  • Güngör DC, Orgun F, Özkütük N. Hemşirelik eğitimine değişen ve gelişen teknolojilerin yansımaları. Heal Care Acad J. 2023;10(1):146–52.
  • Fırat Kılıç H, Cevheroğlu S. Video destekli öğretimin hemşirelik öğrencilerinin trakeostomi bakım becerileri, kaygı düzeyleri ve eğitim yöntemlerinden memnuniyetlerine etkisi: randomize kontrollü bir çalışma. Turkiye Klin J Nurs Sci. 2023;15(2):386–94.
  • Özkan ÇG, Demirbağ BC. Hemşirelik eğitiminde yenilikçi bir yaklaşım : ters yüz sınıf modeli , kuramsal çerçevesi ve hemşirelik eğitiminde kullanımı. DEUHFED. 2023;16(2):261–74.
  • Oğurlu N. Ters yüz sınıf öğretim yönteminin hemşirelik eğitiminde kullanımı. Hemşirelik Bilimi Dergisi. 2023;6(2):123–9.
  • Ng EKL. Student engagement in flipped classroom in nursing education: an ıntegrative review. Nurse Educ Pract [Internet]. 2023;68(November 2022):103585. Available from: https://doi.org/10.1016/j.nepr.2023.103585
  • Barranquero-Herbosa M, Abajas-Bustillo R, Ortego-Maté C. Effectiveness of flipped classroom in nursing education: a systematic review of systematic and ıntegrative reviews. Int J Nurs Stud. 2022;135.
  • Sullivan JM. Flipping the classroom: An ınnovative approach to graduate nursing education. J Prof Nurs [Internet]. 2022;38(December 2021):40–4. Available from: https://doi.org/10.1016/j.profnurs.2021.11.005
  • Hursman A, Richter LM, Frenzel J, Nice JV, Monson E. An online escape room used to support the growth of teamwork in health professions students. J Interprofessional Educ Pract. 2022;29(100545):1–5.
  • Satır G, Kaya G, Kızılkaya Beji N. Hemşirelik eğitiminde yeni yöntemler: kaçış odası ve sanal kaçış odası. YIU Saglik Bil Derg. 2022;(7):69–72.
  • Scott G, Bowers T, Gibbs SP, Creed JM, Pate LB. Ready. Set. Game: Using nursing knowledge to escape the virtual room in the didactic setting. Nurs Educ Perspect. 2023;00(00):1–2.
  • Quek LH, Tan AJQ, Sim MJJ, Ignacio J, Harder N, Lamb A, et al. Educational escape rooms for healthcare students: a systematic review. Nurse Educ Today [Internet]. 2024;132(October 2023):106004. Available from: https://doi.org/10.1016/j.nedt.2023.106004
  • Parker KC, Welch TD. Innovative teaching strategies to escape the anxiety in simulation. Teach Learn Nurs [Internet]. 2021;16(4):414–7. Available from: https://doi.org/10.1016/j.teln.2021.06.005
  • Ko Y, Issenberg SB, Roh YS. Effects of peer learning on nursing students’ learning outcomes in electrocardiogram education. Nurse Educ Today [Internet]. 2022;108(June 2021):105182. Available from: https://doi.org/10.1016/j.nedt.2021.105182
  • Semerci N. Mikro öğretim dersinde kritik düşünmenin eleştiri becerisini geliştirmeye etkisi [Internet]. Eğitim ve Bilim. 1990. Available from: eb.ted.org.tr
  • Yeşilyurt E. Mikro öğretim yöntemi ve örnek ölçme - değerlendirme formunun geliştirilmesi. İnsan ve Toplum Bilim Araştırmaları Derg. 2021;10(4):3156–72.
  • Remesh A. Microteaching , an efficient technique for learning effective teaching. J Res Med Sci. 2013;18(February):158–63.
  • De Gagne JC, Park HK, Hall K, Woodward A, Yamane S, Kim SS. Microlearning ın health professions education: scoping review. JMIR Med Educ. 2019;5(2):1–10.
  • Boonyoung N, Kamonmarttayakul K, Phumdoung S. Comparison of modified hybrid brainstorming with a conventional brainstorming program to enhance nurses’ innovative idea generation. J Contin Educ Nurs. 2021;52(2):72–8.
  • Güngör B, Arslan B, Yüksel Tufioğlu ÖS, Kutlar HM, Demir Ö, Kaya C. Altı şapkalı düşünme tekniğinin kuramsal çerçevede incelenmesi. Socrates J Interdiscip Soc Stud. 2023;28:69–80.
  • Şahin E. Sağlık hizmetlerinde kullanılan kalite iyileştirme araçları. J Heal Manag. 2022;2(1):33–42.
  • Aithal PS, Suresh Kumar PM. Ideal analysis for decision making in critical situations through six thinking hats method. Int J Appl Eng Manag Lett. 2017;1(2):1–9. Aithal PS, Suresh Kumar PM. Ideal analysis for decision making in critical situations through six thinking hats method. Int J Appl Eng Manag Lett. 2017;1(2):1–9.
  • Aksu G, Doğan N. Öğretim yöntem ve tekniklerinin öğrenci görüşlerine göre ikili karşılaştırma yöntemiyle ölçeklenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derg. 2015;6(2):194–206.
  • Doğu Ö, Sevimli Güler D. Klinisyen hemşirelerin intörnlük uygulaması hakkındaki görüşleri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilim Enstitüsü Derg. 2016;6(2):79–82.
  • Eraydın C, Tezcan B, Koç Z. Hasta düşmelerinin değerlendirilmesinde balık kılçığı yöntemi ile kök neden analizi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Derg. 2019;6(3):266–72.
  • Akansel N, Palloş A. Hemşirelik öğrencilerinin bakım planı hazırlamada yaşadıkları güçlüklerin kök nedenlerinin incelenmesi. ACU Sağlık Bil Derg. 2020;11(2):269–75.
  • Durmaz M, Faydalı S. Kalça ve diz artroplastisi uygulanan hastaların bakımına yönelik hemşirelik eğitiminde kullanılan kavram haritası ve geleneksel yöntemin hemşirelik öğrencilerinin bilgi düzeyine etkisi : randomize kontrollü çalışma. Güncel Hemşirelik Araştırmaları Derg. 2023;3(3):100–12.
  • Kara Söylemez G, Meşe S, Bulut H. Yoğun bakım ünitesindeki hastanın fiziksel değerlendirmesinde kavram haritası kullanılması. GÜSBD. 2021;10(4):1000–5.
  • Turan FD. Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersini alan hemşirelik öğrencilerinin kavram haritasına ilişkin algıları: bir metafor çalışması. Ihl Eğitim Araştırmaları Derg. 2022;7(1):1–12.
  • Mutlu G, Güngör A, Bayındır Çevik A. Online akran eğitiminin hemşirelik öğrencilerinin akılcı ilaç kullanımına etkisi. JAREN. 2023;9(2):98–107.
  • Çulha Y, Afşin F. Hemşirelik öğrencilerinde cinsel sağlık tanılamasına ilişkin akran eğitiminin cinsel sağlık konusundaki tutumlarına etkisi. Sağlık Bilim Üniversitesi Hemşirelik Derg. 2023;5(1):23–8.

Current Learning Methods and Techniques Using in Nursing Education

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 1, 224 - 235, 30.04.2024
https://doi.org/10.58605/bingolsaglik.1448021

Öz

Nursing education includes learning in cognitive, affective and psychomotor areas. Teaching methods and techniques vary in order to achieve target outcomes for each field. In addition, factors such as changing and developing technology, student expectations and needs, patient and family expectations, and the need for nurses equipped with knowledge and skills require the training of nurses who can think critically, solve problems, cooperate and adapt to technology, and constantly renew themselves. For this reason, in undergraduate nursing education, it becomes mandatory to use different teaching methods and techniques in the learning phase, where the student is at the center, active participation is ensured, students develop their thinking skills.
The purpose of this review; To examine the current teaching methods and techniques used in undergraduate nursing education by reflecting the difference between method and technique.

Kaynakça

  • Oermann MH. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. 1. Baskı. Arslan S, Kuzu Kurban N, editors. Ankara: Anı Yayıncılık; 2015. 41–67 p.
  • Aydınlı A, Biçer S. Hemşirelik eğitiminde güncel yaklaşımlar. Sağlık Bilim Derg. 2019;28:38–42.
  • Tosunöz İK. Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesinde kullanılan öğretim yöntemleri. FBU-JOHS. 2022;2(2):497–505.
  • Koç G, Korkmaz İ, Karataş Coşkun M, Sarı M, Ünver N, Kıldan O, et al. Öğretim ilke ve yöntemleri. 9. Baskı. Doğanay A, editor. Ankara: Pegem Akademi; 2014. 161–226 p.
  • Demiray A, İlaslan N. Hemşirelik eğitiminde yenilikçi bir öğrenme yaklaşımı : işbirlikli öğrenme. İKÇÜSBFD. 2020;5(1):19–23.
  • Korhan EA, Tokem Y, Yilmaz DU, Gör Ö, Dİlemek H, Gör A. Hemşirelikte psikomotor beceri eğitiminde video destekli öğretim ve osce uygulaması : bir deneyim paylaşımı. İKÇÜSBFD. 2016;1(1):35–7.
  • Sönmez V. Öğretim ilke ve yöntemleri. 10. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık; 2019. 221–253 p.
  • Gerez Cantimer G, Şengül S. Eğitimde örnek olay yöntemi üzerine yapılan araştırmaların incelenmesi. Pearson J Soc Sci Humanit [Internet]. 2022;7(17):148–71. Available from: www.aging-us.com
  • Sayar SE, Çapik C. Hemşirelik eğitiminde yeni bir yol: drama. YOBU Sağlık Bilim Fakültesi Derg. 2021;3(1):46–52.
  • Culha I. Conceptual article active learning methods used in nursing education. JPR. 2020;3(2):74–86.
  • Elmalı Şimşek H, Aksoy M. Hemşirelik öğrencilerinin problem çözme becerileri ve öz düzenlemeli öğrenme durumları. Heal Care Acad J. 2023;10(3):380–6.
  • Koraş Sözen K, Güntürk İ, Kuloğlu N. Hemşirelik öğrencilerinde öz-yeterlilik algısı ile problem çözme becerisi arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Sağlık ve Toplum. 2021;31(2):131–8.
  • Çetin S, Çiçek Ö, Sezer H. Jigsaw tekniğinin hemşirelik öğrencilerinin aile planlaması yöntemlerini öğrenmelerine etkisi ve öğrencilerin tekniğe ilişkin görüşleri. FBU-JOHS. 2022;2(2):424–33.
  • Çelik H, Çevik Aktura S. Hemşirelik eğitiminde güncel bir yaklaşım: jigsaw işbirlikli öğrenme. Bingöl Üniversitesi Sağlık Derg. 2023;4(2):286–91.
  • Filiz NY, Dikmen Y. Hemşirelik eğitiminde aktif öğrenme yöntemlerinin kullanımı : jigsaw tekniği. J hum Rhythm. 2017;3(3):145–50.
  • Burucu R, Arslan S. Hemşirelik eğitiminde olgu örneklerinin kullanımı ve hemşirelik sürecine entegre edilmesine ilişkin örnek. Sağlık ve Toplum [Internet]. 2023;33(1):59–65. Available from: https://ssyv.org.tr/wp-content/uploads/2023/04/7-Hemsirelik-Egitiminde-Olgu-Orneklerinin-Kullanimi-ve-Hemsirelik-Surecine-Entegre-Edilmesine-Iliskin-Ornek.pdf
  • Altınbaş Y, İster ED. Hemşirelik öğrencilerinin vakaya dayalı öğretim tekniğine ilişkin görüşleri : nitel bir çalışma. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilim Derg. 2020;6(3):295–303.
  • Bano N, Beer J De, Omer T, Rawas H, Bano N, Beer J De, et al. Theme-based storytelling in teaching pharmacology to postgraduate nursing students theme-based storytelling in teaching pharmacology to postgraduate nursing students. Cogent Educ [Internet]. 2020;7(1):1–8. Available from: https://doi.org/10.1080/2331186X.2020.1770922
  • Berk Özcan Ç, Yıldırım Keskin A. Hemşirelik eğitiminde dijital öykü anlatımı. Bilim ve Teknol Yeni Bakışlar. 2020;(January):90–5.
  • Moreau KA, Eady K, Sikora L, Horsley T. Digital sstorytelling in health professions education: a systematic review. BMC Med Educ. 2018;18(208):1–9.
  • Solomon P. The think aloud method: a practical guide to modelling cognitive processes. Vol. 31, Information Processing & Management. 1995. 906–907 p.
  • Johnson WR, Artino AR, Durning SJ. Using the think aloud protocol in health professions education: an ınterview method for exploring thought processes: AMEE guide no. 151. Med Teach [Internet]. 2023;45(9):937–48. Available from: https://doi.org/10.1080/0142159X.2022.2155123
  • Bağrıaçık E, Aydın N, Dal Yılmaz Ü. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. J Acad Res Nurs. 2022;8(2):63–70.
  • Aygin D, Çelik Yılmaz A. Hemşirelik eğitiminde teknolojinin etkisi ve teknoloji tabanlı öğrenme yötemlerinin kullanımı. IDUHES. 2022;5(1):32–46.
  • Karaduman GŞ, Başak T. Hemşirelik eğitiminde kullanılan simülasyon yöntemlerinin sınıflandırılması. E-Journal Dokuz Eylul Univ Nurs Fac. 2022;15(1):78–85.
  • Atakoğlu R, Gül A, Türen S, Madenoğlu Kivanç M, Kara Özçalik C. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımının önemi. Türkiye Sağlık Bilim ve Araştırmaları Derg. 2020;3(2):52–60.
  • Kulakaç N, Çilingir D. Ciddi oyun tabanlı uygulamaların hemşirelik öğrencilerinin bilgi düzeyine etkisi : sistematik derleme ve meta analiz. GÜSBD. 2023;12(3):1193–201.
  • Boada I, Rodriguez-Benitez A, Garcia-Gonzalez JM, Olivet J, Carreras V, Sbert M. Using a serious game to complement cpr ınstruction in a nurse faculty. Comput Methods Programs Biomed. 2015;122(2):282–91.
  • Thangavelu DP, Tan AJQ, Cant R, Chua WL, Liaw SY. Digital serious games in developing nursing clinical competence: a systematic review and meta-analysis. Nurse Educ Today [Internet]. 2022;113(January):105357. Available from: https://doi.org/10.1016/j.nedt.2022.105357
  • Bölüktaş RP, Özer Z, Yıldırım D. Web tabanlı eğitimin sağlık alanında kullanılabilirliği. Uluslararası Yönetim ve Sos Araştırmalar Derg. 2019;6(11):197–207.
  • Öztürk D. Web destekli̇ öğreti̇mi̇n hemşi̇reli̇k eği̇ti̇mi̇nde kullanılmasının önemi̇. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Derg. 2014;30(2):79–87.
  • Arslan Yürümezoğlu H, Sezer H, Şanlı D, Okumuş H. COVID-19 pandemi süreci: hemşire eğiticilerin yeni rolleri ve öğrenen merkezli eğitim için öneriler. J Anatolia Nurs Heal Sci. 2021;24(4):571–8.
  • Çelebi EZ. Sağlık bilimleri eğitiminde uzaktan eğitim. Abant Sağlık Bilim ve Teknol Derg. 2022;2(2):88–96.
  • Kaplan S, Tüzer H. Effect of web-assisted learning and peer learning on the stoma care-related knowledge and skills of nursing students. Cukurova Med J. 2020;45(2):604–12.
  • Güngör DC, Orgun F, Özkütük N. Hemşirelik eğitimine değişen ve gelişen teknolojilerin yansımaları. Heal Care Acad J. 2023;10(1):146–52.
  • Fırat Kılıç H, Cevheroğlu S. Video destekli öğretimin hemşirelik öğrencilerinin trakeostomi bakım becerileri, kaygı düzeyleri ve eğitim yöntemlerinden memnuniyetlerine etkisi: randomize kontrollü bir çalışma. Turkiye Klin J Nurs Sci. 2023;15(2):386–94.
  • Özkan ÇG, Demirbağ BC. Hemşirelik eğitiminde yenilikçi bir yaklaşım : ters yüz sınıf modeli , kuramsal çerçevesi ve hemşirelik eğitiminde kullanımı. DEUHFED. 2023;16(2):261–74.
  • Oğurlu N. Ters yüz sınıf öğretim yönteminin hemşirelik eğitiminde kullanımı. Hemşirelik Bilimi Dergisi. 2023;6(2):123–9.
  • Ng EKL. Student engagement in flipped classroom in nursing education: an ıntegrative review. Nurse Educ Pract [Internet]. 2023;68(November 2022):103585. Available from: https://doi.org/10.1016/j.nepr.2023.103585
  • Barranquero-Herbosa M, Abajas-Bustillo R, Ortego-Maté C. Effectiveness of flipped classroom in nursing education: a systematic review of systematic and ıntegrative reviews. Int J Nurs Stud. 2022;135.
  • Sullivan JM. Flipping the classroom: An ınnovative approach to graduate nursing education. J Prof Nurs [Internet]. 2022;38(December 2021):40–4. Available from: https://doi.org/10.1016/j.profnurs.2021.11.005
  • Hursman A, Richter LM, Frenzel J, Nice JV, Monson E. An online escape room used to support the growth of teamwork in health professions students. J Interprofessional Educ Pract. 2022;29(100545):1–5.
  • Satır G, Kaya G, Kızılkaya Beji N. Hemşirelik eğitiminde yeni yöntemler: kaçış odası ve sanal kaçış odası. YIU Saglik Bil Derg. 2022;(7):69–72.
  • Scott G, Bowers T, Gibbs SP, Creed JM, Pate LB. Ready. Set. Game: Using nursing knowledge to escape the virtual room in the didactic setting. Nurs Educ Perspect. 2023;00(00):1–2.
  • Quek LH, Tan AJQ, Sim MJJ, Ignacio J, Harder N, Lamb A, et al. Educational escape rooms for healthcare students: a systematic review. Nurse Educ Today [Internet]. 2024;132(October 2023):106004. Available from: https://doi.org/10.1016/j.nedt.2023.106004
  • Parker KC, Welch TD. Innovative teaching strategies to escape the anxiety in simulation. Teach Learn Nurs [Internet]. 2021;16(4):414–7. Available from: https://doi.org/10.1016/j.teln.2021.06.005
  • Ko Y, Issenberg SB, Roh YS. Effects of peer learning on nursing students’ learning outcomes in electrocardiogram education. Nurse Educ Today [Internet]. 2022;108(June 2021):105182. Available from: https://doi.org/10.1016/j.nedt.2021.105182
  • Semerci N. Mikro öğretim dersinde kritik düşünmenin eleştiri becerisini geliştirmeye etkisi [Internet]. Eğitim ve Bilim. 1990. Available from: eb.ted.org.tr
  • Yeşilyurt E. Mikro öğretim yöntemi ve örnek ölçme - değerlendirme formunun geliştirilmesi. İnsan ve Toplum Bilim Araştırmaları Derg. 2021;10(4):3156–72.
  • Remesh A. Microteaching , an efficient technique for learning effective teaching. J Res Med Sci. 2013;18(February):158–63.
  • De Gagne JC, Park HK, Hall K, Woodward A, Yamane S, Kim SS. Microlearning ın health professions education: scoping review. JMIR Med Educ. 2019;5(2):1–10.
  • Boonyoung N, Kamonmarttayakul K, Phumdoung S. Comparison of modified hybrid brainstorming with a conventional brainstorming program to enhance nurses’ innovative idea generation. J Contin Educ Nurs. 2021;52(2):72–8.
  • Güngör B, Arslan B, Yüksel Tufioğlu ÖS, Kutlar HM, Demir Ö, Kaya C. Altı şapkalı düşünme tekniğinin kuramsal çerçevede incelenmesi. Socrates J Interdiscip Soc Stud. 2023;28:69–80.
  • Şahin E. Sağlık hizmetlerinde kullanılan kalite iyileştirme araçları. J Heal Manag. 2022;2(1):33–42.
  • Aithal PS, Suresh Kumar PM. Ideal analysis for decision making in critical situations through six thinking hats method. Int J Appl Eng Manag Lett. 2017;1(2):1–9. Aithal PS, Suresh Kumar PM. Ideal analysis for decision making in critical situations through six thinking hats method. Int J Appl Eng Manag Lett. 2017;1(2):1–9.
  • Aksu G, Doğan N. Öğretim yöntem ve tekniklerinin öğrenci görüşlerine göre ikili karşılaştırma yöntemiyle ölçeklenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derg. 2015;6(2):194–206.
  • Doğu Ö, Sevimli Güler D. Klinisyen hemşirelerin intörnlük uygulaması hakkındaki görüşleri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilim Enstitüsü Derg. 2016;6(2):79–82.
  • Eraydın C, Tezcan B, Koç Z. Hasta düşmelerinin değerlendirilmesinde balık kılçığı yöntemi ile kök neden analizi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Derg. 2019;6(3):266–72.
  • Akansel N, Palloş A. Hemşirelik öğrencilerinin bakım planı hazırlamada yaşadıkları güçlüklerin kök nedenlerinin incelenmesi. ACU Sağlık Bil Derg. 2020;11(2):269–75.
  • Durmaz M, Faydalı S. Kalça ve diz artroplastisi uygulanan hastaların bakımına yönelik hemşirelik eğitiminde kullanılan kavram haritası ve geleneksel yöntemin hemşirelik öğrencilerinin bilgi düzeyine etkisi : randomize kontrollü çalışma. Güncel Hemşirelik Araştırmaları Derg. 2023;3(3):100–12.
  • Kara Söylemez G, Meşe S, Bulut H. Yoğun bakım ünitesindeki hastanın fiziksel değerlendirmesinde kavram haritası kullanılması. GÜSBD. 2021;10(4):1000–5.
  • Turan FD. Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersini alan hemşirelik öğrencilerinin kavram haritasına ilişkin algıları: bir metafor çalışması. Ihl Eğitim Araştırmaları Derg. 2022;7(1):1–12.
  • Mutlu G, Güngör A, Bayındır Çevik A. Online akran eğitiminin hemşirelik öğrencilerinin akılcı ilaç kullanımına etkisi. JAREN. 2023;9(2):98–107.
  • Çulha Y, Afşin F. Hemşirelik öğrencilerinde cinsel sağlık tanılamasına ilişkin akran eğitiminin cinsel sağlık konusundaki tutumlarına etkisi. Sağlık Bilim Üniversitesi Hemşirelik Derg. 2023;5(1):23–8.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik Eğitimi, Hemşirelik Esasları
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Seçil Ergin Doğan 0000-0002-5463-2818

Hakime Aslan 0000-0003-1495-3614

Erken Görünüm Tarihi 28 Nisan 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2024
Kabul Tarihi 3 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

Vancouver Ergin Doğan S, Aslan H. Hemşirelik Eğitiminde Kullanılan Güncel Öğretim Yöntem ve Teknikleri. BÜSAD. 2024;5(1):224-35.