Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 2, 426 - 435, 16.04.2024

Öz

Kaynakça

  • Ablak, S., Dikmenli, Y. & Çetin, T. (2014). Üniversite öğrencilerinin Kırşehir’in tarihi ve kültürel turizm değerlerine yönelik bilgileri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 171-186.
  • Akkaya, M. (2017). Nazilli’deki kültürel ve tarihi değerlere ilişkin öğrenci görüş ve bilgilerinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(8), 226-239.
  • Akkuş, G., Karaca, Ş., & Polat, G. (2015). Miras farkındalığı ve deneyimi: üniversite öğrencilerine yönelik keşifsel bir çalışma. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (50), 71-81.
  • Akpirinç, E. & Mancı, A. R. (2019). Yerel halkın kültürel miras farkındalığı ve deneyimi: Şanlıurfa örneği. International Journal Of Contemporary Tourism Research, 3(2), 245-260.
  • Akpulat, N. A. (2020). Turizm öğrencilerinin iş güvencesizliği ve kariyer iyimserliğinin turizm sektörü algısını etkilemesi üzerine bir araştırma. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 170-190.
  • Aksoy, B., Karakuş, U. & Çetin, T. (2013). İlköğretim öğrencilerinin turizm turizmin sosyo-kültürel ve ekonomik etkilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, 17(54), 45-58.
  • Aydın, O. (2012). Türkiye’de Alternatif bir turizm: sağlık turizmi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14 (23), 91-96.
  • Bahtiyar Karadeniz, C., Sarı, S. & Kabacık, M. (2018). Üniversite öğrencilerinin Ordu ilinin doğal ve kültürel turistik çekiciliklerine ilişkin bilgi ve deneyimleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 10(19), 667-684.
  • Bandeloğlu, Z. (2015). Türkiye’de kültür turizmi potansiyeli üzerine bir değerlendirme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 155-168.
  • Bayer, M. Z. (1992). Turizme giriş. İstanbul: İşletme Fakültesi Yayınları.
  • Berber, Ş. (2003). Sosyal değişme katalizörü olarak turizm ve etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 205-221.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. (Çev. H. Ekşi). İstanbul: EDAM.
  • Çetin, T. & Gürgil, F. (2014). Üniversite öğrencilerinin Bartın’ın doğal ve kültürel turizm değerlerine yönelik bilgileri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (4), 255-274.
  • Dinç, E., Keçe, M. & Erdil. M. (2011). Uşak üniversitesi öğrencilerinin tarihi ve kültürel eserler hakkındaki ilgi ve bilgilerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 267-285.
  • Doğanay, H. & Zaman, S. (2021). Türkiye turizm coğrafyası (Güncellenmiş 7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Gençtürk, E. (2009). İlköğretim sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gunn, C. A. (1988). Vacationscape: Designing tourist regions. Van Nostrand Reinhold.
  • Gülüm, K., & Artvinli, E. (2010). Turizm coğrafyası dersinin coğrafi algıya etkisi: deneysel bir çalışma. Marmara Coğrafya Dergisi, (22), 439-453.
  • Karabulut, T. & Kaynak, İ. H. (2016). İnanç turizmi bağlamında kentsel turizm ve kültürel turizm: Konya örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (35), 185-191.
  • Karaca, Ş., Akkuş, G., Şahbudak, E. & Işkın, M. (2017). Kültürel miras farkındalığı: Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama çalışması. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 9(16), 86-100.
  • Karakuş, U., Çepni, O., & Kılcan, B. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin turizme yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Safranbolu’da nicel bir çalışma). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4), 85-95.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel.
  • Kılcan, B., & Çetin, T. (2017). Öğretmen adaylarının kültürel turizm ve Hacı Bektaş Velî’ye ilişkin düşünceleri. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, 82, 71-89.
  • Mertler, C. A. & Vannatta, R. A. (2016). Advanced and multivariate statistical methods: practical application and interpretation. New York: Routledge.
  • Milne, S. & Ateljevgc, I. (2001). Tourism economic development and the global local nexus: theory embracing complexity. Tourism Geographies, 4, 369-393.
  • Özdemir M. A. & Kervankıran İ. (2011). Turizm ve turizmin etkileri konusunda yerel halkın yaklaşımlarının belirlenmesi: Afyonkarahisar örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, (24), 1-25.
  • Richards, G. (2014). The role of gastronomy in tourism development. presentation to the fourth international congress on noble houses: a heritage for the future, Tilburg University, The Netherlands.
  • Sidekli, S. & Karaca, L. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde yerel, kültürel miras öğelerinin kullanımına ilişkin öğretmen adayı görüşleri. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 5, 20-38.
  • Strunk, K. K. & Mwavita, M. (2021). Design and analysis in educational research using jamovi: ANOVA designs. New York: Routledge.
  • Torun, Ü. & Yıldırım, T. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı öğrenmeye yönelik bilgileri, bilişsel yapıları ve uygulama durumları üzerine bir inceleme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (18), 222-249.
  • Turgut, M.F & Baykul, Y. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (8. baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Tuyluoğlu, T. (2003). Türkiye’de turizm eğitiminin niteliği. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Vanhove, N. (2002). The economics of tourism destinations. Roterdam: Routletge Taylor and Francis Group.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Examining the Knowledge Levels of Middle School Students Regarding Kırşehir's Cultural and Historical Values in Terms of Various Variables

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 2, 426 - 435, 16.04.2024

Öz

This study was conducted to reveal the knowledge levels of middle school students regarding Kırşehir's cultural and historical values. The study group consisted of 163 middle school students. The quantitative research method using a survey model was employed in the study. The data were obtained by administering the Kırşehir tourism values knowledge test, which was developed by the researchers with the support of expert teachers and measurement and evaluation specialists. During the pilot application phase, nine test items with item discrimination indices below 0.30 were excluded from the final test, leaving a total of 18 test items. The data were analyzed using independent samples t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), and Scheffe multiple comparison test. According to the analyzed data, there was a significant difference in the knowledge levels of middle school students regarding Kırşehir's cultural and historical values in terms of gender, parents' education levels, and whether they traveled with their families or not, but there was no significant difference based on class levels. The study was conducted using the quantitative research method, and it is recommended that in-depth studies be conducted in line with the qualitative paradigm.

Kaynakça

  • Ablak, S., Dikmenli, Y. & Çetin, T. (2014). Üniversite öğrencilerinin Kırşehir’in tarihi ve kültürel turizm değerlerine yönelik bilgileri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 171-186.
  • Akkaya, M. (2017). Nazilli’deki kültürel ve tarihi değerlere ilişkin öğrenci görüş ve bilgilerinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(8), 226-239.
  • Akkuş, G., Karaca, Ş., & Polat, G. (2015). Miras farkındalığı ve deneyimi: üniversite öğrencilerine yönelik keşifsel bir çalışma. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (50), 71-81.
  • Akpirinç, E. & Mancı, A. R. (2019). Yerel halkın kültürel miras farkındalığı ve deneyimi: Şanlıurfa örneği. International Journal Of Contemporary Tourism Research, 3(2), 245-260.
  • Akpulat, N. A. (2020). Turizm öğrencilerinin iş güvencesizliği ve kariyer iyimserliğinin turizm sektörü algısını etkilemesi üzerine bir araştırma. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 170-190.
  • Aksoy, B., Karakuş, U. & Çetin, T. (2013). İlköğretim öğrencilerinin turizm turizmin sosyo-kültürel ve ekonomik etkilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, 17(54), 45-58.
  • Aydın, O. (2012). Türkiye’de Alternatif bir turizm: sağlık turizmi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14 (23), 91-96.
  • Bahtiyar Karadeniz, C., Sarı, S. & Kabacık, M. (2018). Üniversite öğrencilerinin Ordu ilinin doğal ve kültürel turistik çekiciliklerine ilişkin bilgi ve deneyimleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 10(19), 667-684.
  • Bandeloğlu, Z. (2015). Türkiye’de kültür turizmi potansiyeli üzerine bir değerlendirme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 155-168.
  • Bayer, M. Z. (1992). Turizme giriş. İstanbul: İşletme Fakültesi Yayınları.
  • Berber, Ş. (2003). Sosyal değişme katalizörü olarak turizm ve etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 205-221.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. (Çev. H. Ekşi). İstanbul: EDAM.
  • Çetin, T. & Gürgil, F. (2014). Üniversite öğrencilerinin Bartın’ın doğal ve kültürel turizm değerlerine yönelik bilgileri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (4), 255-274.
  • Dinç, E., Keçe, M. & Erdil. M. (2011). Uşak üniversitesi öğrencilerinin tarihi ve kültürel eserler hakkındaki ilgi ve bilgilerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 267-285.
  • Doğanay, H. & Zaman, S. (2021). Türkiye turizm coğrafyası (Güncellenmiş 7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Gençtürk, E. (2009). İlköğretim sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gunn, C. A. (1988). Vacationscape: Designing tourist regions. Van Nostrand Reinhold.
  • Gülüm, K., & Artvinli, E. (2010). Turizm coğrafyası dersinin coğrafi algıya etkisi: deneysel bir çalışma. Marmara Coğrafya Dergisi, (22), 439-453.
  • Karabulut, T. & Kaynak, İ. H. (2016). İnanç turizmi bağlamında kentsel turizm ve kültürel turizm: Konya örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (35), 185-191.
  • Karaca, Ş., Akkuş, G., Şahbudak, E. & Işkın, M. (2017). Kültürel miras farkındalığı: Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama çalışması. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 9(16), 86-100.
  • Karakuş, U., Çepni, O., & Kılcan, B. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin turizme yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Safranbolu’da nicel bir çalışma). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4), 85-95.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel.
  • Kılcan, B., & Çetin, T. (2017). Öğretmen adaylarının kültürel turizm ve Hacı Bektaş Velî’ye ilişkin düşünceleri. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, 82, 71-89.
  • Mertler, C. A. & Vannatta, R. A. (2016). Advanced and multivariate statistical methods: practical application and interpretation. New York: Routledge.
  • Milne, S. & Ateljevgc, I. (2001). Tourism economic development and the global local nexus: theory embracing complexity. Tourism Geographies, 4, 369-393.
  • Özdemir M. A. & Kervankıran İ. (2011). Turizm ve turizmin etkileri konusunda yerel halkın yaklaşımlarının belirlenmesi: Afyonkarahisar örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, (24), 1-25.
  • Richards, G. (2014). The role of gastronomy in tourism development. presentation to the fourth international congress on noble houses: a heritage for the future, Tilburg University, The Netherlands.
  • Sidekli, S. & Karaca, L. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde yerel, kültürel miras öğelerinin kullanımına ilişkin öğretmen adayı görüşleri. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 5, 20-38.
  • Strunk, K. K. & Mwavita, M. (2021). Design and analysis in educational research using jamovi: ANOVA designs. New York: Routledge.
  • Torun, Ü. & Yıldırım, T. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı öğrenmeye yönelik bilgileri, bilişsel yapıları ve uygulama durumları üzerine bir inceleme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (18), 222-249.
  • Turgut, M.F & Baykul, Y. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (8. baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Tuyluoğlu, T. (2003). Türkiye’de turizm eğitiminin niteliği. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Vanhove, N. (2002). The economics of tourism destinations. Roterdam: Routletge Taylor and Francis Group.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökmen Güneş 0000-0001-8112-8062

Devrim Murat Güzelküçük 0000-0002-9583-9102

Bahadır Kılcan 0000-0003-0646-1804

Turhan Çetin 0000-0002-2229-5255

Erken Görünüm Tarihi 16 Nisan 2024
Yayımlanma Tarihi 16 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güneş, G., Güzelküçük, D. M., Kılcan, B., Çetin, T. (2024). Examining the Knowledge Levels of Middle School Students Regarding Kırşehir’s Cultural and Historical Values in Terms of Various Variables. Bartın University Journal of Faculty of Education, 13(2), 426-435.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png