Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Göçmenlerin Sosyo-Kültürel Uyumu ve Din Eğitimi

Yıl 2023, Sayı: 21, 145 - 156, 24.06.2023
https://doi.org/10.34085/buifd.1287552

Öz

Tarih boyunca hep var olmuş olan göç, yüzyılımızda çok daha yoğun hale gelmiştir. Göç araştırmalarından elde edilen bulgulara göre göçün kendisi değil yönetilememesinin bir sorun olduğudur. Göçle birlikte hem göçmenler hem de ev sahibi vatandaşlar çeşitli sorunlar yaşamaktadır. Başta uyum olmak üzere yaşanan birçok sorunla ilgili çalışmalar yapılmakta ve çözüm önerileri sunulmaktadır. Ülkemize sığınan yaklaşık dört milyon Suriyeli göçmen olduğu göz önünde bulundurulduğunda sorunun büyüklüğü daha iyi anlaşılacaktır. Göçmenlerin toplumla uyumunu sağlamada; barış, hoşgörü ve adâletin hüküm sürdüğü bir sosyal ortamın oluşturulmasında en önemli unsurlardan birinin din eğitimi olduğu söylenebilir. Din eğitiminin toplumları kaynaştırıcı doğası kullanılarak ortak bir din üzerinden sağlanabilecek uzlaşmayla göçmenlerin topluma uyumu sağlanabilir. Göçmenlerin Sosyo-kültürel Uyumunda Din Eğitiminin Rolü (Gaziantep’teki Suriyeli Göçmenler Örneği) isimli doktora tezinden üretilen makalemiz daha çok tezin literatür kısmı ile araştırmadan elde edilen bulguların yorumlanmasından oluşmaktadır.

Kaynakça

  • Ortaylı, İlber. “8-11 Aralık 2005 Uluslar arası Göç Sempozyumu Bildirileri”. Genel Göç Olgusu. 19-22, 2006.
  • Özer, Yeşer Yeşim vd. “Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitimi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi 37 (2016), 34-42.

Socio-Cultural Adaptation Of Migrants And Relgious Education

Yıl 2023, Sayı: 21, 145 - 156, 24.06.2023
https://doi.org/10.34085/buifd.1287552

Öz

Migration, which has always existed throughout history, has become much more intense in our century. According to the findings of migration studies, it is not migration itself that is a problem, but the failure to manage it. With migration, both migrants and host citizens experience various problems. Studies are being conducted and solutions are being proposed for many problems, especially harmonization. Considering that there are approximately four million Syrian migrants taking refuge in our country, the magnitude of the problem will be better understood. It can be said that religious education is one of the most important elements in ensuring the harmonization of immigrants with the society and creating a social environment where peace, tolerance and justice prevail. By using the inclusive nature of religious education, the integration of immigrants into society can be ensured through a compromise that can be achieved through a common religion. Our article, which is produced from the doctoral dissertation titled The Role of Religious Education in the Socio-cultural Adaptation of Immigrants (The Case of Syrian Immigrants in Gaziantep), consists mostly of the literature part of the thesis and the interpretation of the findings obtained from the research.

Kaynakça

  • Ortaylı, İlber. “8-11 Aralık 2005 Uluslar arası Göç Sempozyumu Bildirileri”. Genel Göç Olgusu. 19-22, 2006.
  • Özer, Yeşer Yeşim vd. “Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitimi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi 37 (2016), 34-42.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammed Emin Şimşek 0000-0002-8470-1060

Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 25 Nisan 2023
Kabul Tarihi 18 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 21

Kaynak Göster

ISNAD Şimşek, Muhammed Emin. “Göçmenlerin Sosyo-Kültürel Uyumu Ve Din Eğitimi”. Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 21 (Haziran 2023), 145-156. https://doi.org/10.34085/buifd.1287552.


Crossref Sponsored Member Badge  Crossref Cited-by logo        13970    13971   13972    13973  13974  

Creative Commons Lisansı
        

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.