Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

"Sakâlibe" Unsuru ve İslâm Dünyasına Girişi -İslâm Kaynaklarına Göre-

Yıl 2011, Cilt: 11 Sayı: 1, 89 - 107, 01.03.2011

Öz

Sakâlibe, Hz.Nuh’un oğlu Yafes’in soyundan gelmektedir. Ortaçağ İslȃm kaynaklarında Slavlar ile Slav kökenli kölelere bu isim verilmiştir. Farklı boylara ayrılmışlar, farklı coğrafyalara dağılmışlardır. Bulgarlar bu boylar arasından devlet kuranlardandır. Sakâlibe, savaşlarda esir olarak ele geçiriliyordu. Ayrıca Bizans ve Harezm köle pazarlarından satın alınıyordu. Abbasi ve Endülüs Emevi halifeleri onlara önem veriyorlardı. Haremde Sakâlibe cariyeler de vardı. İçlerinden hadım edilenleri haremde istihdam ediliyordu. Askerî yetenekleri sebebiyle orduda istihdam edilen Sakâlibe de vardı.

The Concept of "Saqaliba" and Its Introduction to the Islamic World -In the Light of Islamic Sources

Yıl 2011, Cilt: 11 Sayı: 1, 89 - 107, 01.03.2011

Öz

Saqaliba comes from the blood of Prophet Noah's son,Yafes. In Islamic sources of the Medieval Age, the Slavics and the slaves of the Slavic origin were called Saqaliba. They divided into various clans and decomposed to different lands. Bulgarians are the ones who founded a state among those clans. Saqaliba was captured as captives in wars. They were also purchased in the slave bazaars of Byzantium and Harezm. The caliphs of Abbasids and Andalusian Umayyads gave importance to them. In Harem, there were also female Saqaliba slaves(concubines). The ones who were castrated (eunuch) were employed in Harem. There were Saqalibas who were employed in the army due to their military capability, too.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Nadir Özdemir

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 29 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemir, M. N. (2011). "Sakâlibe" Unsuru ve İslâm Dünyasına Girişi -İslâm Kaynaklarına Göre-. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 11(1), 89-107.
AMA Özdemir MN. "Sakâlibe" Unsuru ve İslâm Dünyasına Girişi -İslâm Kaynaklarına Göre-. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). Mart 2011;11(1):89-107.
Chicago Özdemir, Mehmet Nadir. “‘Sakâlibe’ Unsuru Ve İslâm Dünyasına Girişi -İslâm Kaynaklarına Göre-”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 11, sy. 1 (Mart 2011): 89-107.
EndNote Özdemir MN (01 Mart 2011) "Sakâlibe" Unsuru ve İslâm Dünyasına Girişi -İslâm Kaynaklarına Göre-. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 11 1 89–107.
IEEE M. N. Özdemir, “‘Sakâlibe’ Unsuru ve İslâm Dünyasına Girişi -İslâm Kaynaklarına Göre-”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 11, sy. 1, ss. 89–107, 2011.
ISNAD Özdemir, Mehmet Nadir. “‘Sakâlibe’ Unsuru Ve İslâm Dünyasına Girişi -İslâm Kaynaklarına Göre-”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 11/1 (Mart 2011), 89-107.
JAMA Özdemir MN. "Sakâlibe" Unsuru ve İslâm Dünyasına Girişi -İslâm Kaynaklarına Göre-. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2011;11:89–107.
MLA Özdemir, Mehmet Nadir. “‘Sakâlibe’ Unsuru Ve İslâm Dünyasına Girişi -İslâm Kaynaklarına Göre-”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 11, sy. 1, 2011, ss. 89-107.
Vancouver Özdemir MN. "Sakâlibe" Unsuru ve İslâm Dünyasına Girişi -İslâm Kaynaklarına Göre-. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2011;11(1):89-107.

Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.