Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Temel Eğitim Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitime Yönelik Görüşleri

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 54 - 68, 29.12.2023

Öz

Bu araştırmanın amacı, devlet okullarında farklı kademe ve branş öğretmenlerinin, hizmet içi eğitim hakkındaki görüşlerini betimlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nicel betimsel yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemine, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi sonucunda 45 erkek ve 88 kadın öğretmen olmak üzere 133 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmanın verileri, uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve 18 sorudan oluşan Google Forms aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, kadın ve erkek öğretmenlerin görüşlerinin bazı konularda benzerlik gösterdiği bazılarında ise farklılaştığı anlaşılmıştır. Her iki grubun, hizmet içi eğitimlere istekli katıldıklarını, mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağladığı, bu eğitimlerin yüz yüze ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gerçekleştirilmesi yönünde görüş birliği içinde oldukları anlaşılmıştır. Bu eğitimlerin fırsat, yenilik ve güncel bilgileri ile içeriğin uygunluğu konusunda kadın ve erkek katılımcıların görüşleri katılım düzeyi açısından farklılık göstermiştir. Her iki grup, hizmet içi eğitim sayısının yetersiz ve okul gelişimini sağlamada sınırlı olduğunu belirtmiştir.

Kaynakça

  • Arıkan, R. (2004). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. Ankara: Asil Yayın. Arslan, M. (2015). Türkiye milli eğitim sistemindeki değişmeler ışığında “hizmet içi eğitim”. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul. Aslan Keleş, H. (2019). Yönetici ve sınıf öğretmenlerine yönelik düzenlenen hizmet içi eğitimlerin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale. Avcı, B. ve Güven, M. (2021). Öğretmenlerin Çevrim içi Eğitime İlişkin Hizmet İçi Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (51), 345-367. Aydınalp, B.(2008). Ortaöğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitim hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatma Öre 0009-0008-2503-3091

Meltem Yalın Uçar 0000-0002-9922-0905

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2023
Kabul Tarihi 26 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öre, F., & Yalın Uçar, M. (2023). Temel Eğitim Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitime Yönelik Görüşleri. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 3(2), 54-68.