Bu araştırmanın amacı, devlet okullarında farklı kademe ve branş öğretmenlerinin, hizmet içi eğitim hakkındaki görüşlerini betimlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nicel betimsel yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemine, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi sonucunda 45 erkek ve 88 kadın öğretmen olmak üzere 133 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmanın verileri, uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve 18 sorudan oluşan Google Forms aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, kadın ve erkek öğretmenlerin görüşlerinin bazı konularda benzerlik gösterdiği bazılarında ise farklılaştığı anlaşılmıştır. Her iki grubun, hizmet içi eğitimlere istekli katıldıklarını, mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağladığı, bu eğitimlerin yüz yüze ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gerçekleştirilmesi yönünde görüş birliği içinde oldukları anlaşılmıştır. Bu eğitimlerin fırsat, yenilik ve güncel bilgileri ile içeriğin uygunluğu konusunda kadın ve erkek katılımcıların görüşleri katılım düzeyi açısından farklılık göstermiştir. Her iki grup, hizmet içi eğitim sayısının yetersiz ve okul gelişimini sağlamada sınırlı olduğunu belirtmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2 |