BibTex RIS Kaynak Göster

FİRMALARDA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ ÖNEMİ

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, - , 06.01.2011

Öz

Pazarlama iletişimi araçlarının bir bütün olarak kullanılması gerekliliği, bütünleşikpazarlama iletişimi kavramını ortaya çıkarmıştır. Tüketici merkezli pazarlama düşüncesiolan bütünleşik pazarlama iletişimi, tüketiciyi satın almaya yönlendiren, marka bilinirliği vesadakati oluşturmak, tüketici bağlılığı yaratmak, yeni tüketici kazanma veya mevcuttüketiciler elde tutmak için müşteri ilişkilerini yönetimi (CRM) geliştirerek veri tabanıuygulamasına geçmeyi amaçlamaktadır.Modern pazarlama anlayışını nitelendiren bütünleşik pazarlama iletişimini benimseyenfirmalarda, pazarlamanın 4P'si genişletilerek 7P ve buna ilave olarak 7C şeklinde uygulamaalanı ortaya çıkmıştır. (7P: Ürün, fiziksel belirtiler, fiyat, satış yeri, hedef kitle, süreç,tutundurma; 7C ise: Müşteri değeri, onaylama, maliyet, kolaylık, dikkate almak,koordinasyon, iletişim)

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, - , 06.01.2011

Öz

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, - , 06.01.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayhan Erdem

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2011
Gönderilme Tarihi 6 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdem, A. (2011). FİRMALARDA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ ÖNEMİ. Erciyes İletişim Dergisi, 1(1).