Pazarlama iletişimi araçlarının bir bütün olarak kullanılması gerekliliği, bütünleşikpazarlama iletişimi kavramını ortaya çıkarmıştır. Tüketici merkezli pazarlama düşüncesiolan bütünleşik pazarlama iletişimi, tüketiciyi satın almaya yönlendiren, marka bilinirliği vesadakati oluşturmak, tüketici bağlılığı yaratmak, yeni tüketici kazanma veya mevcuttüketiciler elde tutmak için müşteri ilişkilerini yönetimi (CRM) geliştirerek veri tabanıuygulamasına geçmeyi amaçlamaktadır.Modern pazarlama anlayışını nitelendiren bütünleşik pazarlama iletişimini benimseyenfirmalarda, pazarlamanın 4P'si genişletilerek 7P ve buna ilave olarak 7C şeklinde uygulamaalanı ortaya çıkmıştır. (7P: Ürün, fiziksel belirtiler, fiyat, satış yeri, hedef kitle, süreç,tutundurma; 7C ise: Müşteri değeri, onaylama, maliyet, kolaylık, dikkate almak,koordinasyon, iletişim)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 1 |